Buffer gebruiken bedoelt ie.
Printable View
Buffer gebruiken bedoelt ie.
Ja dat snap ik maar ik geloof nooit dat een buffer de oplossing is voor alle problemen, dat zorgt er toch alleen oor dat je signaal stabiel en sterk genoeg blijft en dat het niet gaat 'zwalken'? Maar dan nog hou je imho dat je pure signaal sterk beinvloed wordt door ieder effect, ténzij je ieder effect helemaal true bypass maakt (maar dan ook echt true bypass). Of loop ik nou te zeiken?
hier is mijn board
http://www.en-chante.nl/images/1.jpg
http://www.en-chante.nl/images/2.jpg
Mooie pedalen... Hoe bevalt die supatrem? Ik zit er aan te denken om er ook een te kopen? Klinkt ie goed?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dePerik
een buffer haalt het deken van je geluid af!
heb vandaag een 3 meter gitaar kabel van 90 euro getest, klinkt ook wel okey !
Is een buffer in elke situatie met veel bekabeling een verbetering dan? Ik had ergens gelezen dat bij sommige mensen een buffer geen effect had...
En ik ben nu bezig met een pedalboard, waarin 4 x 5,5 meter kabel gebruikt wordt (met seriële FX-loop dus). Die lange kabels heb ik nog niet klaar om te testen, maar is een buffer dan ook verstandig?
Voor de pedalen in je loop heb je, zover ik weet, geen buffer nodig.
always use buffers,
wanneer je pedalen het toestaan (sommige pedalen werken averechts op buffers)
kabels nemen ook een hoop geluid op, helaas :S
Hmm... Ok, maar ik ken alleen de Black Box. Zijn er nog andere goede buffers?
Axess BS2: http://www.axess-electronics.com/products/bs2.htmlCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Hexe Buffer/Splitter: http://www.herby.kielce.pl/~piter/hexe/index_eng.htm
White Box (Buffer/Booster): http://www.gtrgear.com/Masotti/WhiteBox-NL.htm
Hele domme vraag waarschijnlijk, maar ik heb 'm al meerdere malen gesteld en nooit een antwoord op gekregen; WAT IS EEN BUFFER?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Wat houdt dan in, wat doet het, waarom, wat is het voordeel????
Ik heb geen idee waar we over praten.
Dat je een looping device gebruikt om je signaal schoon te houden begrijp ik, maar wat is nou die BUFFER?!?!?!?!?! :eek:
Ik wil binnenkort zelf ook mijn pedalen maar eens gaan vast zetten met een mooie voeding en vaste kabels blabla,
Nu vraag ik mij af, jullie hebben allemaal van die mooie voedingen waar je gelijk 20 pedalen op kan aansluiten, nu had ik er 1 of 2 opgezocht, daar betaal je zo 150 euro voor :/
Betalen jullie dat er ook voor, of zijn er goedkopere en goede alternatieven, of is het zelf in mekaar te sleutelen?
Bedankt! Maar de enige mogelijkheid om er achter te komen of het werkt is dus om er eentje te bestellen... Ik heb al genoeg dingen gekocht de laatste tijd, dus het zal nog even moeten wachten... Waar kan ik die Axess bestellen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boss
@ Vulvasonic: de site van Axess legt het wel een beetje uit. Ik had ergens gelezen dat een buffer de weerstand van het signaal verlaagd waardoor het kabels en pedalen minder moeite met het signaal hebben... Zoiets... Maar ik vraag me ook af of het in de praktijk echt zo'n verschil maakt...
Ik heb onlangs een Pedal Power 2 Plus gekocht voor 200 euro, absoluut een astronomisch bedrag voor een voeding (datzelfde dacht ik toen ik de Strobostomp kocht...:D). Maar het is het waard! Absoluut geen bijgeluiden (had ik eerder ook niet echt veel last van, maar ik heb nu wat meer pedalen) behalve wat thermische ruis van de pedalen zelf. Goedkopere alternatieven zijn er wel, maar die outputs zijn niet geïsoleerd, waardoor die voedingen niet echt een meerwaarde hebben. Als je het goed wilt doen heb je een gestabiliseerde voeding nodig met geïsoleerde outputs. Ik ken alleen de Burkey Flatliner, Voodoo Lab Pedal Power, en straks komt misschien de CIOKS Shizophrenic uit (die wel wat goedkoper moet worden: 130 euro).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martien
Zelf bouwen is volgens mij geen kleinigheidje, maar als ik me niet vergis heeft Fullorder er één gebouwd...
Zo, dat was mijn kennis opgebouwd door dit forum die mij er toe aanzette om de Pedal Power (en nog meer spullen goed voor honderden euro's) te kopen...:D
klopt een beetje... ik heb 'm deels zelf gebouwd en deels laten maken door Anton van Adesign. Naar aanleiding daarvan heeft hij een eigen ontwerp van een voeding voor pedalen gemaakt die je bij 'm kunt bestellen. Weet niet precies wat de prijs is, maar het is een prima voeding. Geisoleerde uitgangen, beveiligd tegen kortsluiting (zonder zekeringen te hoeven verwisselen oid) en bovendien zit er een speciaal soort trafo in die totaal geen spanningsbrom 'uitzendt', je kunt je wah er makkelijk naast zetten :)Citaat:
hmz ja okee, (Ziet er mooie uit btw)
Maar er komen uiteindelijk idd, toch wat dingen bij die de kosten wel doen begrijpen, ik zal er eens naar kijken,
bedankt!
en weer krijg je geen antwoord ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
of toch wel? zover ik in staat ben het uit te leggen in ieder geval ;)
een buffer verlaagt de impedantie van het signaal dat uit je gitaar komt. een laag-impedant signaal is minder gevoelig voor die pedalen zooi en kabels waar het doorheen moet en blijft beter intakt over het hele frequentiegebied. dat is wat ik begrepen heb tenminste... ;)
mijn ervaring is in ieder geval dat zonder buffer je geluid wat doffer kan worden. een buffer gebruik je dus om wat meer sprankel in je geluid te krijgen, net alsof je gitaar met een kort lijntje direct aan je versterker hangt.
Ziet er inderdaad leuk uit ja. Is het btw moeilijk om hem te bouwen?
Citaat:
ik zet al mijn effecten gewoon op 2 transfo's. kost 20 euro, je vertakt ze zelf met lusterklemmetjes en de nodige draadjes.
nog niet echt problemen meegemaakt van hum die daardoor ontstaat. maar ik moet mijn hum nog eens onderzoeken waar die vandaan komt.
Buffers en voedingen.... tja..
Dit zijn nou typisch van die dingen die je pas gaat waarderen op het moment dat je zelf het verschil hoort (dus uitproberen).
Ik ervaarde de buffer van mijn GCX als een openbaring, voorheen nooit een buffer gebruikt.
Dus ik ben wel benieuwd naar de resultaten van bv. een Axess of Black Box.
Vergelijk het maar met b.v. het inprikken van je gitaar in een goedkope oefenversterker t.o.v. een goede buizenversterker.
Ineens komt je gitaar tot leven en hoor je alle details van de verschillende element standen en volume en toonregelaars.
Die voedingen zoals de PP2 helpen je signaal schoon te houden, en dat merk.
Dit soort zaken zijn hun geld echt wel waard als je waarde hecht aan de pure klank van je setup.
ik vind het ook bullshit om buffers te kopen
voor ongeveer 2 euro aan componenten heb je zelf een goede buffer (zonder behuizing en output dan)
Oh? Heb je er een schema van?Citaat:
Ja dat wil ik dan ook wel eens weten hoe je dat flinkt. Is nl zo'n 100x goedkoper dat een buffer van goede kwaliteit zo heb ik begrepen...Citaat:
google is your friend ;)
doe niet zo flauw en zet die link er gewoon op hoeveel moeite kan het echt zijn????
Groetjes pepijn
buffers heb je in soorten en maten. In de basis geeft het je signaal een boost in signaal sterkte (niet direct in volume) waardoor je t beter door je chain heen kunt knallen. Gevolg, het verlies aan hoog wat je kan hebben, voorkom je zo.
De meeste Boss-pedaaltjes werken als buffer. Je hebt dan geen losse buffer nodig.
Je kunt de SHO van Zvex als buffer gebruiken : http://www.newtone-online.nl/forum/i...pic,401.0.html
tal van andere buffers zijn mogelijk, bijv:
http://aronnelson.com/gallery/vanhansen/buffer_perf
hth
Nice board!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornholio
Hoe vind je die Vibe klinken? Ben 'n beetje op zoek naar 'n lekkere vibe..
Joost
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornholio
Super heerlijk HOOG BUDGET boardje, echt super mooi. Mijn complimenten!
het valt op dat bijna hier niemand een talkbox heeft.
ben ik de enige mss? :cooler:
Ziet er idd zeer strakjes uit !!!
van de week grootste update op mijn inmiddels bass board ;)
Nog een vraag,
Ik hoorde laatst iemand hier, die had het over Jackpluggen maar dan aangesloten als een bnc plug (gekrimpt) en volgens mij ook met stugge kabel gemaakt, (rg58??) dit lijkt me praktisch en erg netjes voor je signaal, vooral tussen de effecten in,
Heeft iemand enig idee waar ik het over heb, zo ja misschien ook iets meer info?
Nee :D:D:DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Speciaal voor jou nog een keertje....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
http://www.paullenders.com/images/ri...8/04_large.jpg
Ik heb nog nooit iemand een met een talkbox zien spelen. Ben wel benieuwd..
Welke artiest gebruikt m goed? Is er niet een goed youtube filmpje waar dat duidelijk naar voren komt?
bon jovi - livin on a prayer en it's my life
foo fighters - generator
slash af en toe in solo's
Het Belgische "Clement Peerens Explosition" gebruikt ook een talkbox.
Geweldige band maar jammer genoeg gestopt...
Dus als ik het goed begrijp zet je zo een buffer als eerste in je keten omdat het vanaf daar je signaal lekker verder duwt door je pedalen????Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
Dat vond ik altijd al cool... Hoe duur is zo'n talkbox dan, en welke is aan te raden?Citaat:
Schitterende band!!! Het album van CPeX is geniaal... goede rockmuziek gecombineerd met veel humor.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door up-guitarman