Wie is de meest overschatte gitarist van dit forum dan?
Printable View
Dat ben ik.
Zonder twijfel.
En buiten het forum?
Alles waarvan de mythe groter is dan de man of vrouw zelf.
De heer Clapp is al wel genoemd. Maar Keef R.? Ik meen van niet. Als componist een prima musicus. Geldt voor zijn niet-gitarist compaan ook.
De heren zijn al dertig jaar alleen in het nieuws doordat de een veel te jonge latina's zwanger maakt en de ander uit een kokospalm valt.
Kijk naar Keef's motoriek en handen. En je weet gewoon dat dat niet meer kan.
Had gisteren 'Have you seen your mother' nog op. Dit soort rake klappen zijn toch echt al heel lang niet meer uitgedeeld.
Dus voila, mijn controversiële mening slechts.
Vriendelijke groet, Gus
Sorry, ik ga hier niet meer woorden aan vuil maken dan te zeggen dat evenals Edward Van Halen eind jaren '70, Jimmy Page eind jaren '60 nogal belangrijk is geweest.
Om zijn solo's dan te vergelijken met Blackmore, en hem daarna overschat te noemen, nou ja zeg! :stop:
Dat jij niks voelt, heeft dan toch echt met jou te maken, niets met de grootsheid van EVH.
Ja, sorry hoor. Ik weet dat ik misschien een beetje fanboy-achtig overkom, maar kom op hey, doe 's normaal.
Eens Henri. Evh was in de jaren 70 baanbrekend met z'n gitaar stijl, ik schaar hem onder de vernieuwers op elektrische gitaar gebied net als Hendrix.
De laatste 30 jaar is er geen gitarist zo vernieuwend en baanbrekend geweest als die 2, of het moet the Edge zijn van U2, met z'n gebruik van fx en z'n puntige gitaar stijl. Al moet ik zeggen dat anderen voor hem dit ook deden als Zappa en Robert Fripp.
God, voor Van Halen waren er ook nog gitaristen die tapten, dus wellicht niet zo baanbrekend, dan? En op dat eigenste moment was Randy Rhoads ook aan het tappen, alleen brak die wat later door.
Ik kan Kirito ergens wel volgen: VH1 was geweldig, VH2 was meer van hetzelfde, en daarna werd het gewoon "De Grote DLR & EVH - show met vriendjes" waarin de twee hoofdrolspelers hun kunstjes konden tonen ("Kijk hoe hoog ik mijn benen kan gooien!"). Muzikaal gezien vind ik het DLR-tijdperk minder interessant dan dat met Sammy, toen Eddie ook nog eens (opnieuw) liedjes begon te schrijven. Maar dat schijnt een beetje vloeken in de kerk te zijn. Begrijp me niet verkeerd, EVH heeft fantastische dingen gedaan, maar ik vind dat hij ook wel erg veel diarree heeft uitgepoept.
Kwestie van smaak, ik houd totaal niet van Reggae, maar om Bob Marley dan een overschatte gitarist/zanger/artiest te noemen, gaat toch veel te ver?!
Jemig wat een discussies. Ik denk dat er genoeg namen voorbijkomen waarvan deze misschien niet je smaak is, maar dat deze genoeg voor de muziekgeschiedenis hebben betekend om niet als overschat te woren betiteld. Overschat betekent voor mij, dat het moet gaan om een gitarist die algemeen wordt beschouwd als goed, maar dat eigenlijk helemaal niet is. Met iemand als Spike kan ik mij daar nog iets bij voorstellen, maar hoe oninteressant je bv Eddie van Halen ook vindt, ik zou niet durven stellen dat het een overschatte gitarist is.
Angus Young noemde zichzelf eens overschat in een interview (en over jezelf mag je dat zeggen, haha). Het verbaasde hem hoever je kunt komen met een paar goede licks in een aantal varianten. Kijk, dat mag ik nu wel zo'n uitspraak. Ik betrap mezelf er ook regelmatig op (zeker bij blues) varianties op variaties te spelen die soms verdomd veel op elkaar lijken. ;)
Ik denk niet dat het met het onderwerp van dit topic te maken heeft, dat bedoel ik er eigenlijk mee te zeggen.
Een paar dagen geleden heb ik het nog als een non-topic bestempeld, en ik sta daar eigenlijk nog steeds achter, maar goed, ieder z'n mening/smaak. Een objectief criterium is er dan ook niet volgens mij.
De enige die voldoet aan mijn subjectieve criterium is Kurt Cobain. ;)
Van jezelf zeggen dat je als gitarist overschat bent is toch tamelijk ijdel. :D
Als Kurt dat van zichzelf gezegd had dan zou iedereen toch zeggen, nou Kurt.... uhm... hoe zeggen we dit....