Oorspronkelijk geplaatst door
RoelSmoel
Nou ja.. Ik zal er maar even eerlijk voor uitkomen, ik wil toch over een paar maanden gaan kijken naar een andere top of een andere combo.
Tja waarom.. Als gitarist (ik in ieder geval) blijf je steeds je grenzen verleggen, ik ben een half jaar terug helemaal into metal geweest, 6505, EMG's en alles eromheen, daarna ben ik wat meer classic rock gaan spelen, met toch nog wat Metallica spul, blablabla, dit is afgezwakt tot de blues en funky stuff, dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik dat alleen speel.. Maar daar wil ik het verder niet over hebben, ook niet over versterkertops of combo's daar kan ik het best achter komen door te gaan testen, heel veel, ieder zijn smaak ligt natuurlijk anders, en iedere versterker klinkt flink anders door iemand anders poten.
Natuurlijk niks mis met mijn Blackstar, maar voor bepaalde regionen mist hij mij wat, wat hoog in het clean kanaal, daar vind ik hem wat te compressed en donker (let op, IK VIND:)), oversturing wordt al snel wat modderiger, maar hier wil ik jullie NIET mee lastig vallen! Als je erop in gaat moet je het zelf weten, maar ik probeer er dit keer overheen te lezen:D
Maar waar het mij eigenlijk om gaat, wil ik een grotere top, zal ik eens moeten kijken naar een andere kast, 4x12 is mij wat té, en een 2x12 zou super zijn.
Een Harley Benton 2x12 met 2 Vintage 30 speakers, in verhouding tot andere speakercabs tot €300, hoe zit het hiermee? Hebben mensen dit wel eens vergeleken? In verhouding met een Engl 2x12 zal er waarschijnlijk weinig overblijven... Maar bijvoorbeeld een Marshall 2x12, zo'n budgetding, MC212 ofzoiets.. Of een Laney 212, of een Blackstar 212 van de HT-serie?
Ik zou graag zo'n Harley Benton uit gaan proberen, maar Thomann ligt nu niet echt naast de deur (wat Musicstore wel weer ligt).
Ik hoop dat jullie me een end op weg kunnen helpen:)
Roel.