Je hebt een tip en een sleeve aan een jack zitten. Sleeve zit de aarde aan vast en de tip gaat je gitaarsignaal doorheen. Die sleeve en tip aansluiting zitten ook aan je input/output dus gaat gewoon door als je alles goed bedraad ten miste.
Printable View
Op zich heeft die gitaarzaak wel een punt, want hoe meer pluggen/jacks, hoe meer kans op storingen. Als de jacks echter goed contact maken mag het geen probleem zijn.
Ik heb persoonlijk ook zoveel mogelijk de pluggen direct in de pedalen, vind zo'n patchbox niet nodig. Bovendien kost het extra ruimte op je board.
Wat betreft de mantel en kern van een gitaarkabel, dat is gewoon de plus en min. De mantel zorgt ervoor dat je zo min mogelijk storing krijgt.
Nooit een "tweelingsnoer" gebruiken dus voor je gitaarsignaal.
Ok thx, ik ga het er toch op wagen, extra dik solderen dan, het showaspect en pure luiheid zijn doorslaggevende factoren :supercool:
Ik heb al een aantal klitteband soorten gebruikt, maar het blijft niet zitten. Heeft iemand een link waar ik goede klitteband kan kopen voor een niet al te dure prijs? (die brede)
Waarom die brede? Ik gebruik vaak Duotec van Conrad. Smal maar erg sterk! Kan geen breed klittenband tegenop...
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=531560 Deze dus. Is wel duur, maar wel een flinke rol. Misschien haal ik die ook wel. Ik doe het nu met goedkope witte klitteband, maar das ook geen porem.
Ja dat zoek ik! dat spul dat werkt! helaas wel prijzig. Ik had eerst dunne van de naai-winkel, geen porem inderdaad! en nu heb ik dat spul van licht en geluid.nl.. dat is gewoon het zelfde denk ik.. 1 keer van pedalen wisselen en het is los..
hm de link doet het niet. maar als je bij conrad links "duotec" in het zoek balkje typt krijg je dezelfde voor 0.5 meter dan kost het 3.16 per halve meter