@ Axor: een goede reverb voor weinig, die ook weinig ruimte inneemt - de EHX Holy Grail Nano Reverb.
Printable View
@ Axor: een goede reverb voor weinig, die ook weinig ruimte inneemt - de EHX Holy Grail Nano Reverb.
Tnx, daar ga ik ff naar kijken :)
Ik heb de hall of Fame, dus kan je niet helpen met een alternatief. Maar kan je wel zeggen dat hij erg tof klinkt. De prijs zeker waard! Maar inderdaad heel uitgebreid als je alleen maar een rechttoe rechtaan reverb wilt.
Goed om te horen dat t een tof dingetje is, kga binnenkort eens een paar pedalen vergelijken en dan zien we t wel :) TC Electronic vind k sws wel goede pedalen hebben voor niet al te veel geld ;)
Als ik zelf nog n reverb zou kopen dan neig ik nu erg naar de digitech supernatural..
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Jajaja, allemaal Boss en dan nog een Koch ook.
It sucks I know, ;P maar ik krijg eruit wat ik wil en ik word er toch steeds weer blij van...
Deels effecten voor de amp, deels in de loop. Volgorde is perfect zo, nu nog een betere tubescreamerachtige ipv de cadine burst.., die is net nieuw erbij maar kan er nog niet aan wennen..., de modded GE-7 is prima als boost overigens:
http://www.bandamp.com/user/album/5511/1000002371.jpg
Mij hoor je niets zeggen, mooi setje toch! Als je er zelf blij van wordt, en je krijgt eruit wat je wilt is het een wereld set.......
Ik zelf heb maar een klein ampje waarop ik speel - een '73 SF Fender Champ, lachen mss ook mensen om, maar ik ben er blij mee.
Robin.
Hey Axor,
Je kan voor reverb nog even kijken naar de supernatural van Hardwire of deRV7
daar zitten Lexicon verbs in, vind ik in zijn prijsklasse absoluut de beste optie. Je kan ook een paar van die reverbs in een Istomp gooien. (harwire/istomp, allemaal digitech) Die zijn wel eens supercheap te vinden.
Binnen die prijsklasse heb je de beste suggesties al gekregen, de enige die nog ontbrak, is de Boss RV5.
EHX Holy grail nano: een klassieker en voor mij de perfecte 'always on' reverb op lagere stand.
Hardwire RV7 (heet nu Polara): beste keuze als, naast de overige settings, vooral ook Spring reverb belangrijk voor je is. Ik gebruik hem zelf vooral in Room mode in stereo als ik over hoofdtelefoon speel en in Spring of Hall mode over speakers.
Hardwire Supernational: beste keuze als je washy/ambient reverbs wil. Dit is bijna hetzelfde pedaal als de RV7 maar met langere reverbs.
TC Electronic HOF: Niet de beste keuze als Spring reverb je ding is maar voor de rest heeft die volgens de meesten evengoede reverbs als de RV7.
Boss RV5: Voor de beste modulated reverb is dit je pedaal maar voor Spring dan weer niet.
Roland Cube: Ik vind die reverb lang niet slecht en ik gebruik altijd gewoon de ingebouwde reverb als ik over mijn Cube speel. Dat geldt trouwens ook voor de overige effecten als chorus en tremolo.
De Cube, althans de mijne, heeft geen effectsloop dus ga je reverb voor de preamp moeten zetten en dat maakt wel een groot verschil bij reverb in het algemeen. Dus als je gaat testen, zou je dat best doen met een Cube.