-
Mijn '81 Tokai is altijd en nog steeds mn mainguitar geweest waardoor mn gepimpte stratocaster jaren lang in de koffer bleef. Vorig week ff er uit gehaald om te kijken of ik m op marktplaats ga plaatsen of niet. Mijn kameraad vroeg of hij mijn strat een paar dagen in huis mocht hebben want hij nog iets voor me... ik maak namelijk video's voor hem om zijn handgewonden pickups te promoten en inruil daarvoor maakt hij custom made pick-ups voor me.
In ieder geval appte hij mij dat ik mn gitaar kon ophalen en WOW... hij heeft een nieuw hals opgezet met maple toets en met een Graphtech topkam, ander slagplaat compleet opnieuw bedraad met custom made pick-ups nieuwe schakelaar en potmeters! Ook nog een Wilkinson tremolo met stalen blok er op gezet en Sperzel locking tuners!
Ik had het een keer over dat ik graag een strat wil met maple toets en singlecoils met iets meer output dan mijn Tonerider die in mn Tokai zit. En nu heb ik zo'n strat en wat klinkt ie te gek!
https://www.mupload.nl/img/zokp07cir1ytl.jpg
https://www.mupload.nl/img/znxibrvhskxzd.jpg
-
Dat is behoorlijk fideel van hem zo, congrats.
-
-
-
Leuke geste.... op de foto leek het een squier? Misschien een Japanse squier uit de 80s?
Hij is er in ieder geval op vooruit gegaan.
En bevalt hij je te goed, neem ik die Tokai wel van je over. Om m'n tokai collectie aan te vullen 😉
-
Hahaha Tokai is echt een blijvertje!
Het was en nog steeds een gepimpte strat dus onderdelen overal vandaan. Neck dus inderdaad een Koreaanse Squier met een LRS nut topkam en jumbo fret er op laten zetten. Parelmoer slagplaat met Texmex pick-ups in de nek en midden positie en een SD SH-4 humbucker achterin.
Body nog steeds niet achter gekomen wat voor 1 het is en wat voor hout.
-
Hoe was die Tokai in originele staat? Was het echt nodig om zaken te vervangen of was hij in originele staat al goed genoeg voor op het podium?
-
Toen ik m kocht heb ik gelijk wat aanpassingen gedaan zoals jumbo fret, andere pick-ups die wat meer vintage klinkt zoals een '59 en ander brug en stemmechanieken van Wilkinson maar dat was meer optisch dan soundwise.
Ik vond de originele pick-ups wat dun klinken maar vond m heerlijk spelen en wat een sublieme afwerking zeg! Als je alleen de pick-ups zou vervangen is die zeker genoeg voor op het podium.
-
Vandaag bij Bax in Rotterdam weer een Elite en een Professional in handen gehad. Deze bevielen beter dan de exemplaren die ik een tijd geleden bij Keymusic geprobeerd had. Allebei prima gitaren, de Elite is in mijn ogen misschien wel de ideale live Strat met de Noiseless elementen. Maar ook de elementen van de Professional vond ik vrij stil bij meer gain, en de iets dikkere hals van de Professional bevalt mij toch net iets beter dan die van de Elite.
Amp was trouwens de Bassbreaker 15 die ik al een tijdje wilde proberen. Best lekkere overdrive sound, maar geen Fender clean. De SuperSonic 22 blijft wat dat betreft mijn favoriet, maar die kost ook het dubbele...
-