om eerlijk te zijn heb ik een schijthekel aan dat snijdende hoog wat ik heb als ik mijn kabels vervang voor de dure shit...
Printable View
om eerlijk te zijn heb ik een schijthekel aan dat snijdende hoog wat ik heb als ik mijn kabels vervang voor de dure shit...
enige verschil voor mij is, goedkope kabels zijn niet betrouwbaar, daarom koop ik degelijke kabel + stevige neutrik jacks, gaan jaren mee en uiteindelijk ben ik nog goedkoper uit dan als ik constant nieuwe kabels moet kopen.
die honden van de tnt hebben het hier naartoe teruggestuurd omdat ze een fout hebben gemaakt in het sorteer proces...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
ik probeer het vandaag of morgen weer
mocht het weer mislukken (gaat akelig vaak fout hier in schiedam) stuur ik ze een bom :D
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
dus toch verschil?Citaat:
misschien wel misschien niet ;)
ik denk dat je het niet hoort...
Citaat:
Tjonge... dat zijn er 2 tegelijk! een ander pakje waar ik met smart op zit te wachten is ook al "return to sender"... erg vervelend als je erop zit te wachten... ik zie m wel tegemoet!
weer on topic:
de beste sounds had ik met van den hull kabels in mn rack... wanneer ik weer eens op orde ben met mn rack komen die er zeker weer in! zelfs vanauit een ongebruikte line out naar de tuner... zelfs die is dan sneller en accurater...
Heb mn OC-2 en DD-7 gisteravond voor het eerst getest over mn main set-up en ik was er wel behoorlijk van onder de indruk! Ik zie op het moment niet hoe ik mijn boardje zou kunnen verbeteren...maar dat kan morgen wel weer anders zijn ;-)
Wat doet zo'n octaver eigenlijk en in welke situatie kan je dat gebruiken?
MS
Zoals de naam van het effect al zegt voegt hij een octaaf aan je signaal toe. Je hebt ze in verschillende soorten: Octaaf boven het originele geluid, octaaf eronder, 2 octaaf eronder, een mix hiervan, en er zijn ook versies die accoorden trekken (denk bv aan de EHX POG).
Je kunt ze op meerdere manieren gebruiken, soms vind ik het bv wel tof in een soort van stoner riff, of gewoon in een solo oid.
Ho, ho, ho. Wat is dan 'de beste kabel'?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals
Ik heb op mijn board ook 'custom handmade' kabels (zelf gesoldeerd op zelf-gekozen lengtes :dance: ), van Tasker met Neutrik pluggen. Die Tasker kabel is nog geen euro de meter. Knappe jongen als jij in een pedalboard met meer dan 4 pedalen het verschil tussen Tasker, Evidence Audio, Vovox, Zaolla en Van Den Hul hoort.
Ik hoor 't verschil absoluut tussen George L en die cheap-ass Hosa kabeltjes, maar op een gegeven moment is goed genoeg goed genoeg.
En gaan lopen mieren over dat "Vovox een helderder tophoog" heeft, terwijl je er een Boss DS-1 met carbonfilm weerstanden, run-of-the-mill condensatoren en IC's op aan sluit... tja... :sssh: