gebruik je die DS-1 als booster, omdat deze voor de wah staat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
en daarnaast.. werkt dat een phaser door die blackstar heenduwen of gebruik je die nooit samen?
Printable View
gebruik je die DS-1 als booster, omdat deze voor de wah staat?Citaat:
en daarnaast.. werkt dat een phaser door die blackstar heenduwen of gebruik je die nooit samen?
Wat mij nog steeds opvalt zijn de dure pedalen met daar tussenin minderwaardige patchcables...
Sinds ik een tijd geleden alle cables waardoor geluidssignaal ging (de cable naar de tuner en van mijn looper naar de tapswitch zijn goed maar niet top) vervangen heb door custom handgemaakte cables met de beste onderdelen, is het geluid uit die keten hoorbaar verbeterd.
Kostelijk grapje maar zeker de moeite waard...
MS
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals
Sja, daar zijn al veel topics over geweest en de meningen verschillen daar wel over. Ik heb inmiddels mijn "el cheapo alle kleuren van de regenboog kabeltjes" vervangen door duurdere maar merk, behalve een een mooier uitziend boardje, geen verschil eigenlijk.
@ Misery: was dat aan mij gericht? Ik heb geen peperdure patchkabels maar dit klinkt toch niet gek...
@ Riffmeister: de DS1 is inderdaad vooral een boost voor de Blackstar. Maar soms is het ook wel lekker om een iets meer synthy geluid te krijgen door de DS1 met de wahwah te combineren. De MXR klinkt best goed voor de Blackstar, al helemaal als ik de DS1 ervoor aanzet. Maar ja, de kans is redelijk groot dat je een totaal ander geluid verwacht dan ik.
Maar eigenlijk gebruik ik niet zo vaak een phaser. En meestal staat-ie ook maar heel even aan, bij wijze van woosh.
Custom handgemaakt? Dat kan m'n tante ook als ik haar leer solderen. Definieer de voordelen van a) custom en b) handgemaakt. Tot die tijd zijn het alléén loze kreten.Citaat:
De beste onderdelen?? Wat zijn dat precies? Betekent dat dat er nergens op aarde iets beters te vinden is?
"De beste" is, evenals "hoge kwaliteit", een leeg begrip totdat het een duidelijke, meetbare, referentie heeft.
Oh,Citaat:
je bedoelt dat dat geen peperdure handgemaakte customkabeltjes zijn?? Gaaf dat Misery dat aan de buitenkant zou kunnen zien! Ik heb thuis toch echt ook wat van die pluggen liggen en die waren van de beste kwaliteit!
;)
wou zeggen, dat ziet er voor mij niet uit als el cheapo kabeltjes...
€2,44 bij Thomann (ssnake en dean/cordial). Ik neem ook aan dat Misery het algemeen bedoelde, en niet aan mij. Zag er alleen een beetje ongelukkig uit ;)
Haha,
Was inderdaad niet aan jou specifiek bedoeld hoor Frusciante...
Mijn komen van bij Guitargear.be
Neutriks met trekvaste pluggen (vrij overbodig op een pedalenboard maar toch) en de beste kabel.
Ik heb ze allemaal bij hem laten maken, en als er een ooit nieuwe betere draad uitkomt mag ik die hem laten vervangen, enkel prijsverschil en werkuurtjes betalen... Ook levenslange garantie dus mochten ze kapot gaan maakt hij ze kosteloos... Kosten ongeveer 20 per stuk, iets meer... Ik heb er zo 4 zitten, kom je op 80-90 Euro uit dus da's geen oor af he... Zelfde garantie en werkwijze trouwens ook bij mijn gitaarcables, die zijn zo al eens een keer vervangen geweest...
Hij heeft ooit zo ''ns mijn toenmalige pedalenbak nagemeten met gekleurde patch cabletjes en dan met zijn cables om 't verschil aan te tonen, en dat was er wel degelijk.
Custom wil zeggen de juiste lengte, plugs die ik wil, en handgemaakt wil zeggen niet uit een fabriek maar met zorg met zijn voeten gemaakt 8-)
Da's al wat ik bedoel...
MS
Iets wat meetbaar is, is nog niet altijd te horen met het menselijke oor en daar gaat het toch om? ;-)Citaat: