Omdat er in Hongarije een grappige variant op de Strat gemaakt wordt.....??
Printable View
De Doodad Lademacher begon als ontwerp ook als strat pickguard. Dat is 15 jaar oud?
SRV. Ik heb in de jaren '80 een poosje vrij veel naar hem geluisterd, maar het begon me vreselijk te vervelen. Ik vind 'm echt overgewaardeerd.
Het is een trucje wat ie deed, en niet eens heel origineel, gewoon een beetje afgekeken van Hendrix en wat andere muzikanten uit dat genre.
Maar over de doden niets dan goeds...
Tuurlijk. Sinds 1975 is alles al een keer gedaan in de popmuziek. Niks mis mee.
Gitaarspelen is niets anders dan een trucje ;-)
Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
Kom nou toch Henri! Hele volksstammen hebben afgekeken van Hendrix! En SRV heeft dat bijzonder goed gedaan en doorontwikkeld. SRV had toch echt wel een eigen geluid en heeft op zijn beurt weer hele volksstammen geïnspireerd...
Maar inderdaad, je hoeft zijn muziek niet mooi te vinden of zelfs vervelend natuurlijk maar overgewaardeerd??
Ik vind hem overgewaardeerd, wil niet zeggen dat ie dat ook is... Mijn mening.
Er zijn veel meer gitaristen die een trucje hebben afgekeken en zijn doorontwikkeld, dat vind ik bij SRV juist niet het geval.
Het is een bepaalde manier van spelen, en als je die maar vaak genoeg oefent, wordt het een trucje, en kun je op de automatische piloot gaan spelen. Dat gevoel krijg ik bij SRV, maar ook bij Pearl Jam bv. Een flinke lijn coke ertegenaan (of bij wijze van spreken dan), en gaan met die banaan, maar niks nieuws onder de zon. Het is een hoop geschreeuw, maar het stelt geen zak voor.