Je moet het flesje wel eerst leegdrinken natuurlijk.
Alcohol tast het vermogen om hoge tonen te horen aan...
;)
Printable View
Je moet het flesje wel eerst leegdrinken natuurlijk.
Alcohol tast het vermogen om hoge tonen te horen aan...
;)
Als je heel veel bierflesjes leegdrinkt en vervolgens uren met je hoofd recht voor een speaker gaat hangen zul je nooit meer last hebben van vervelend hoog:ok:
heeft er al iemand ervaring met het inbouwen van een beamblocker in een Vox AC30 CC1? Zit er stiekem aan te denken om er een in te zetten.
randinfo voor hem of haar die het interesseert:
Bij mijn Bedrock is het niet nodig, die hoor je overal. Lastige daarvan is is dat de andere gitarist mij beter hoort dan zichzelf. Was bij onze vorige gitarist het geval, die had een Engl Sovereign, en daarna een Mesa mark4 (dacht ik). Met de huidige bezetting heb ik de Bedrock nog steeds niet geprobeerd. Mijn vriendin/bassiste vind de Vox prettiger....
Ik heb sinds vandaag een Beam Diffusor (van Tonefactory) in mijn 112 hangen.
Wat is dat nou voor een ding? Zie plaatjes. Het 'frame' is gemaakt van goedkoop zwartgeverfd hout en daarop zit dat middendeel van een speaker (dustcap?), of iets wat er op lijkt. Hij is dikker dan ik had verwacht, ik denk zo'n 4-5mm. Plaatsing is te doen, de gaatjes komen grofweg overeen en je moet een beetje wiggelen, maar het lukt uit eindelijk wel.
Pluspunten:
- Recht voor de speaker niet meer last van te scherp geluid
- Spreiding stuk beter, veel egaler.
Minpunten:
- Het lijkt alsof de basweergave minder is geworden. Ik weet niet of dat komt omdat er iets voor de speaker hangt of omdat er nu een stukje afvalhout tussen de speaker en de baffle gesandwitched zit. Maar hij is niet alleen minder beamy, ook minder boomy. Ik heb ook nog niet alle schroeven terug in het backpanel, maar ik weet niet of dat zo veel gaat uitmaken.
- Logisch, maar het geluid komt een stuk indirecter over. Alsof het niet uit de speaker komt maar grofweg uit de omgeving van de speaker. Heeft natuurlijk alles te maken met die betere spreiding en kan voor sommigen zeker een voordeel zijn, maar ik zet 'm toch bij de minpuntjes.
Conclusie:
Zeker een goede oplossing om cabs een grotere spreiding te geven en een egaler verloop in het hoog tov positie. Het is echter niet zonder nadelen, dus hou daar wel rekening mee.
Hm.. mijn beamblocker, van Weber dus, heeft dat niet.
Heb nog steeds dezelfde hoeveelheid laag. Maar zo te horen is dat ding van tonefactory ideaal voor Bogner OS212's :D
Tja, ik moet zeggen, ik ben behoorlijk verkouden en mijn gehoor lijdt er ook een beetje onder, dus kan nog niet heel objectief luisteren. Dit is meer een soort eerste indruk.
Maar wat je zegt, zelfde laag, heb je ook rearmounted speakers? Waarbij de beamblocker dus tussen de baffle en de speakermount inzit? Dan moet ik die toch ook maar eens proberen...
Then again, er zijn zoveel factoren die het kunnen beinvloeden. Misschien is het wel de speaker die een beetje ingespeeld raakt, misschien heb ik de boutjes bij de speaker te strak of juist te los gelaten, je weet het niet. Enige manier is die beamblocker proberen ;-)
Edit: Beam Blockertje besteld. Ben te nieuwsgierig om het niet te proberen. Vind alleen het bevestigingssysteem van de beamblockers minder netjes.
Mijn speakers zijn ook rearmounted
Maar, de beamblocker is natuurlijk een dunne stalen strip.
Je trekt de stript wel 'in het kurk' bij het aandraaien van de bouten, en dus zit de speaker overal goed tegen de baffle.
Ik heb nog wel een beamblocker liggen, die je mag lenen om te proberen?
Wilde hem bijna in m'n cab zetten, maar je als je wil...
Probleem is: ik woon in Delft. Als ik hem verstuur, dan mag je twee keer verzendkosten bestalen, en dan heb je al weer bijna een beamblocker :)