de spacing kan anders zijn..
Printable View
Die Angus is de verkeerde spacing, (50 mm ipv 53) en voor zover ik weet maakt Gibson geen pickups in F spacing(53mm).
Of de pickup bobbins wit of zwart zouden zijn zou je moeten afwachten als je hem openmaakt, ik heb zelfs weleens zebra onder een kapje vandaan zien komen, dus...
Dus zo'n angus sig past niet in mijn strat?
maar omdat ik toch een nieuwe slagplaat moet, kan ik er ook gewoon eentje bij warmoth laten maken (klik). maar welke van die opties bij de brug moet ik daar aanklikken om 'm te laten passen? (als het al gaat)
Qua uitsparing in de pickguard past hij prima, enkel de magneetjes komen niet netjes onder de snaren. Kniesoor die er op let.
oh zo. dus die angus young pickup past wel in een strat slagplaat maar zit niet precies onder de snaren? fijn :) dan hoef ik geen nieuwe slagplaat te bestellen (aangezien in de oude van mijn lonestar strat nog heb liggen)
Zou wel kunnen dat 'ie met cover een beetje (te) strak in de slagplaat zit, maar dan zou je altijd alsnog die cover er af kunnen halen.
En of je het verschil in stringspacing hoort, tja, sommigen zeggen dat je volume/sustain verschillen krijgt, anderen niet...
Mij boeit de discussie niet, ik bestel altijd gewoon de pickups met de juiste spacing.
Ik zou sowieso nooit een pickup van Gibson kopen, dan liever een Iron Gear pickup als het budget laag is, en anders altijd Bareknuckle pickups.