http://i49.photobucket.com/albums/f2...enzo/basak.jpg
'82 Ibanez P-bas met toegevoegde JB-brug-PU en uitgang aan de zijkant v/d body. Akoestische is 'n oude japanse J45 copy.
Printable View
http://i49.photobucket.com/albums/f2...enzo/basak.jpg
'82 Ibanez P-bas met toegevoegde JB-brug-PU en uitgang aan de zijkant v/d body. Akoestische is 'n oude japanse J45 copy.
http://i49.photobucket.com/albums/f2...0enzo/DUAL.jpg
Links: Gibson Les Paul R7 uit '02, nu even met jaren 60 Gibson-knoppen
Rechts: samengestelde Strat;
- hals van usa Strat + tuners uit '91
- body van Squire uit '00 of '01
- Van Zandt elementen (geen set maar samengesteld, geen rwrp!)
- jaren 60 Fender Strat tremolo/bridge/zadels
- Tokai L-serie neck-plate
- gemodde elektronica
- gemodde Taxi To The Ocean sticker
- moet nog wel even de Schaller sec.locks vervangen door normale/brede types, Grolsch rulez ;)
Thanks!
(Die van Euroboy ziet er trouwens ook niet verkeerd uit, zeker nieuwer en wat schoner ;) ).
Deze Goldtop kon ik v/e klant overnemen. Had deze LP al 'n keer in m'n handen gehad en had toen iets van "Dit is DE Les Paul voor mij.". Later werd ie te koop aangeboden en heb ik direct toegslagen.
Niet om de goldtop-pret te bedreven: persoonlijk vind ik 'n vergeelde sunburst kleur (P.Green) het allermooiste bij LP Std. maar deze GT is gewoon tering goed qua feel en sound. Eigenlijk vind ik 'm ook beter/beter toepasbaar dan 'n originele '57 GT met PAFs die ik ken v/e vriend... maar hij heeft wel 'n puike investering ;)
(p)uber vet chris :cheerup:
Ik zal even 'n doekje pakken... ;)
Thanks, Bass! Dit was het eerste gedeelte, er staan nog wat meer 4-6 snarige planken her en der...
(Ps groetjes van George, hij vroeg nog hoe je basScabinet is gelukt...)
(chips.... moet nu wel even aan mij ontvreemde '68 Mustang Bass denken met overgespoten Calimero GELE body....[ivm. jouw Gele auto-gear])
Mooi Chris! Wat is dat voor een Esquire?
Die Strat van je is mooi Chris!
Had hem al eens eerder gezien hier op het forum is die nou gerefinished in Nitro en later gereliced?
'n Heel verhaal :)
Dat was de affinity Squier Telecaster van Arnold van Mooi Wark. Zag de hals en body bij Bert van die band liggen en vroeg of het te koop was, ja dus. Heb trouwens nog zo'n gitaar in Utrecht liggen en nog 1tje met maple neck in Spanje...
Ik vermoed dat ie uit '00 of '01 is, het profiel v/d hals is heerlijk. Op de body zat 'n hele lelijke grote kras (door de dikke lak zag die er erg wit uit) maar daar is die (gemodde) Taxi To The Ocean sticker opgeplakt. Rest v/d body langs bakstenen/etc. gehaald voor het "relic" effekt, bij de hals heb ik 2 kleuren beits gecombineerd met bier, whiskey en as om die te relicen en 'n peuk voor de ciggi-burn. Tuners vervangen door Kluson locking-dingen en andere stringretainers gemonteerd. Het logo heb ik zelf gemaakt en er op kunnen krijgen (ik weet niet hoe ik dat op m'n laptop moet instellen maar hij heet dus "Tresquire" met 'n streepje naar links op de eerste "e", helemaal in Fender-spagettie-style).
Element is 'n SD Jerry Donahue model die me goed bevalt, vrij vintage/dik maar nog steeds genoeg Tele-sizzle. USA switch, jack en potmeters. Eigen circuit ontwopren voor de switch:
1) volume en tone aan
2) alleen volume aan
3) element direct naar de uitgang
Waarschijnlijk vervang ik de brug/plaat nog 'n keer door 'n andere omdat de positie v/h element wat veschilt tov. 'n "echte Tele". Moet nog even kijken welke, of 'n Fender 6-way, 'n post '67 Tele-brug die ik nog heb liggen of iets anders (Callaham of zo).
Naast amps dus ook veel gitaren & gitaarwerk ici.... ;)
Chris wat een super gitaren zeg! Echt zwaar vet! Vooral die Silvertone! Dat vind ik echt uber geile gitaren!