Hoe is de kwaliteit van die pedalen?
Printable View
Hoe is de kwaliteit van die pedalen?
Euh, tis mijn eerste delay, dus echt vergelijken kan ik niet, maar hij werkt toch behoorlijk :)
Lijkt op de pedaaltjes die ik bij bas van den broek heb zien liggen.
Bas van den broek is de verzinner en importeur van Richwood spul. en volgens mij ook van die pedaaltjes. als je ettertje erop wilt hebben zet ie ettertje erop voor je.
lijken me leuke pedaaltjes voor Fnark.
"Hee man ik heb net een echte fnark delay gekocht."
of je noemt m pendaal.
"ik heb net een chorus pendaal gekocht... echt waar..." :-)
Nocki? Ben je dronken?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Ik heb trouwens men pedals wel compleet.. binnekort eens aan een board beginnen! 8-)
alweer veranderd, chorus en delay eraf vanwege te weinig intrappen, geeft weer ruimte voor de grote jongens, de Tim en de Everman FD deluxe.
http://img.photobucket.com/albums/v5...pedalboard.jpg
Prachtig plankje heb jij altijd. Hoe bevalt die Everman? Staat ook nog steeds op mijn lijstje....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jero
hey fullorder,
dank je. De Everman blijft een erg goede fuzz, en door de vele instelmogelijkheden (4 trimpots binnenin) ben je ook niet per se veroordeeld tot fuzz face of big muff geluiden. Je kunt lekker je eigen fuzz geluid maken. Klinkt wel het best in combinatie met een van de drive pedalen (mijn amp is clean).
En met wat voor een pickups speel je? De Everman staat wel redelijk in het begin van de lijn zie ik dat goed?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jero
singlecoils, haussels in mijn tele en suhr v-60lp's in mijn strat, de everman staat inderdaad vrij vooraan in de keten, ik vind hem het best klinken als ik er de tim of eternity mee boost.
vanavond weer gespeeld, de everman heeft echt een hele vette oude zz-top vibe, blij dat ie weer op mijn board is!
Je hebt geen last van gebufferde pedalen nà de Everman? Daar had ik zo'n last van namelijk, bij de G2. Niet van alle gebufferde pedalen, maar van sommigen wel. Ik werd er helemaal gek van. Toch is het zo'n lekkere fuzz, en ben ik geneigd er toch weer ns aan te gaan...
het enige gebufferde pedaal na de Everman is de Tremit, en daar heeft hij geen last van. Everman was bij mij ook even uit de scope, maar heb hem herontdekt, en het is en blijft een superfuzz!
welke gebufferde pedalen veroorzaken bij jou dan problemen met de Everman?
en hoe zit het met een buffer voor de everman?
buffer voor de Everman gaat sowieso niet goed...
@Jero: pedalen waarbij het niet goed ging waren bijvoorbeeld een Carl Martin TwoFaze, Danelectro Coolcat. Terwijl het vrij goed ging met een Carl Martin Delayla en een Boss Tu2. Bij die laatste twee was er wel iéts van verkleuring, maar dan moest je A/B-en om het te kunnen horen. Het verschilde dus echt per pedaal, niet eens per fabrikant. Als ik m wil aanschaffen zal ik m dus met m'n hele setup moeten testen...
Ik wil eigenlijk zelf een fuzzface gaan bouwen, maar goed, mijn ervaringen met de Everman zijn afgezien van dit euvel erg goed :)
Reincarnatie van mijn pedalboard: Voor gebruik met m'n Heritage Colonial.
http://img250.imageshack.us/img250/2184/dsc00261ob8.jpg
en m'n rackshelf. Niet meer gewired omdat er nog een lekkere analoge chorus moet bij komen. EVH Phaser komt uiteindelijk in't rack, maar ben er mee aan't experimenteren op pedalboard.
http://img457.imageshack.us/img457/4513/dsc00264wx4.jpg
@Jos: Hoe is die Fulltone Fulldrive Mosfet anni?? Veel anders dan de normale fulldrive?
En hoe ga je de top schakelen? Apart ervoor of toch iets van een mfc-5 erbij? Of heb je een pedalboard met een axxes fx-1 erbij?
Mooi setje pedalen!
Harm
Ja het rack is voor een andere setup met een meerkanaals head. Daar heb ik een fx1 voor... Pedalboard is voor met m'n Heritage.
Die Mosfet, heb hem 2dehands gekocht dus niet vergeleken, al klinkt de mosfet setting wel lekkerder als de gewone...
Heb hem ook aangeschaft... voor 55 eurootjes op ebay. Ik weet dus niet hoe hij zal klinken... it's a guess... maar er zijn velen die heel tevreden zijn over de Tsunami (toch vernomen uit vele reviews). Mocht hij tegenvallen (wat ik betwijfel) verkoop ik hem terug door 8-) .Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dano
Update:
- Boss CS-2 is er vanaf
- nieuw: Tubeworks Real Tube
Mijn nieuwe pedalboard zonder kabels/power supply :)
http://img154.imageshack.us/img154/9758/hpim0740of2.jpg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Donders mooi pedaaltjes heb je daar, echt super gaaf man! Mijn complimenten.
Dankje! Ik ben nu enorm tevreden met de pedalen die ik heb. Een Boss CS-2 heb ik nog liggen voor smoothe cleane stukjes...
De Tube Driver is echt een fantastisch pedaal, klinkt werkelijk te gek alleen heeft hij veel te veel gain in het gebied van 1 tot 4 (en weinig verschil daarboven, al wordt hij na 7 duidelijk een fuzzface!). Ik zet er binnenkort een andere buis is...een 12au7, die klinkt een stuk warmer, (nog!) meer tonecontrol etc etc.
Enorm veelzijdig pedaal! Met de gain van 3 tot 5 is het werkelijk een Marshall geluid en daarboven langzaam maar zeker een fuzz... misschien dat ik de Marshall Drivemaster uiteindelijk wegdoe.
Schippertje, jij hebt ook verdomt lekkere gear!Twee Big Muffs zelfs ;) En een LC Comet...mmm die moet ik ook nog eens hebben naast m'n LP en (LC) Strat!
Hallo EJ het is na alweer 1 big muff, en de comet ben ik ook zeker super blij mee. Het is dan wel de compleet geuprgade comet :D En natuurlijk bedankt voor het compliment :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Welke Muff heb je weggedaan dan? En waarom als ik vragen mag?
Ok een duit in het zakje
Ik kan geen foto's maken op het moment omdat mijn camera is gejat en ik een telefoon uit het jaar kruik heb maar dit geeft ook een beeld.
http://i86.photobucket.com/albums/k1...ocks/board.jpg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Eigenlijk heb ik er geen een weggedaan, maar de russische was opeens kapot, en moet ik eigenlijk nog steeds een keer naar kijken(luiheid).
Maar eigenlijk wil ik wel eens andere fuzz pedalen gaan proberen, want ik ben eerlijk gezegd die big muff ook wel een keer zat. (alleen heb ik jammer genoeg geen centen)
Mooi hoor. Waar maakt iedereen die mooie plaatjes toch mee? Ik heb dagen met Paint geknoeid, maar zoiets krijg ik er toch echt niet uit...
En hoe bevalt die Real Echo? En wat is dat zwarte pedaaltje?
Volgende week krijg ik mijn Rus binnen... TB, met jack-input, en de "goedkope componenten zijn vervangen":D:D:DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
Ik ben erg te spreken over de Russische Muff!
Citaat:
Bij wie heb je dat laten doen? En wat bedoel je emt jack ingang?(adapter ingang?)
En welke "goedkope onderdelen" zijn vervangen dan?
www.guitargeek.comCitaat:
Plaatjes daarvan kopieren,snijden en plakken etc ;)
Helaas staan niet alle pedalen erop(althans die ik gebruik :D ) maar goed,de rest kun je eventueel zelf maken ofzo.
www.mohomods.com
Ik weet niet precies welke onderdelen zijn vervangen. Ben ook wel benieuwd, zal eens informeren.
Ik weet niet precies wat een EMT-jack-ingang is, maar het een gewone 9V, centre negative adapter ingang. De Rus heeft normaal alleen voeding met batterij.
heyz!
Ik ga komend weekend ook mijn pedalenbordje bakken, wat ik daarna natuurlijk hier te kijk zet. Ik heb echter een vraagje: waarom zetten veel gitaristen de wah buiten het bord?
Groetjes Serge
als ze er geen plek meer voor hebben?
Ah, duidelijk. Van de "rigs" dus, want per apart pedaal zie ik geen plaatjes. En Nelly heeft een hele andere stijl...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dr.distortion
meer ruimte,
ik heb nu toevallig wel ruimte op m'n plank (ook voor het eerst sinds tijden)
maar een wah neemt gewoon verdomd veel ruimte in
Ja en nog een belangrijke reden! De wah wil vaak nogal wat ruis veroorzaken als ie dicht bij de voeding in de buurt staat! Als je hem naast je plank of buiten je kist zet scheelt dat soms erg veel!
YepCitaat:
Dit is mijn eigen stijl. Ik heb hier op mijn werk geen tekenprogramma's maar dit heb ik met powerpoint gemaakt. Het is wel even knutselen maar het gaat best. Paint werkt niet. Dan kan je nog beter in Word gaan tekenen.
Die real Echo vindt ik echt te gek. Hij is onhandig, lomp en niet te bedienen maar klinkt als een klok. Je moet niet een nette delay in de maat willen maar het is wel een kathedraal in een blikkie.Citaat:
Die zwarte is een flanger van Aria die ik gebruik als chorus. Klinkt even wat dikker dan een boss oia. Als flanger is ie trouwens waardeloos.
Interessant, ik wil ook wel zo'n Real Echo proberen...:p
Enneh... Met Word kan ik me nog iets voorstellen, maar PowerPoint...:o?
PM me even een paar pedaaltjes die je hebt. Maak ik een voorbeeldje.Citaat:
Volgens je profieltje speel je op deze versterker. Even een schetsje in PowerPoint. Oefening baart kunst. Logo's is alleen niet te doen vaak.Citaat:
http://i86.photobucket.com/albums/k1...rocks/engl.jpg
Phoe! Netjes hoor!
Ik heb nu ook wat geklooid, en inderdaad, zo moeilijk is het niet! Vroeger probeerde ik het soms met Word, maar daar kun je objecten niet plaatsen daar waar je ze wilt hebben. Bij PP is dat gelukkig wat makkelijker, je kan symmetrische figuren maken met meerdere objecten:D.
Ik vraag me alleen af hoe je die chickenhead-knopjes zo mooi hebt gemaakt...