+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
ziet er prachtig uit, ook gewoon mooi om te zien hoe het ontwerp zich nu doorontwikkeld.
wat een kracht zit er dan in een forum!
Printable View
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
ziet er prachtig uit, ook gewoon mooi om te zien hoe het ontwerp zich nu doorontwikkeld.
wat een kracht zit er dan in een forum!
Nog steeds geen antwoord.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Ik heb verstaan dat er enkele fouten waren in het eerste pcb-ontwerp? Welke is nu de juiste?
dan van D_H is wel graaf
Citaat:
Citaat:
TP1=Voeding in (ook pin 4 of 5 van de buis)
TP2=EFFECT IN
TP3=EFFECT UIT
TP5=UIT naar de buis
TP8=IN van de buis
TP10=GND (ook van de buis pin 3 en 8, pin 5 of 4)
TP12=U2=+Voeding van de buis.
Waarom de diode bij mij anders zit heb ik al verklaard. Als je de diode aansluit zoals in het orginele schema kan bij verkeerd aansluiten je voeding kapotgaan. Zoals ik hem heb aangesloten zit de diode in serie met de plus en staat die in sper voor de aangelegde spanning. Er vloeit geen stroom dus je voeding gaat dan niet kapot. Ok ik ben het er mee eens dat een goed gebouwde voeding hiertegen moet kunnen.
Ik heb ook al aangegeven dat je TP1 aan de GND kunt solderen en dan de voeding op de cathode van de diode kan aansluiten. Dan staat de diode precies zoals in het orgineel (en kan hij dus weer je voeding kortsluiten).
:)
GG, ik heb je pakketje binnen, maar hoe zie ik (als ik de platte kant naar mij houd) welk pootje E B en C is van die transistors?
Heeft iemand nog iets gehoord van onze jonge vriend Hugo?
www.datasheetarchive.comCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
is dat zo bij elke transistor? of kan dat verschillen per model?
waarschijnlijk niet, maar toch beter zeker zijn
Nee twee drie vier.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj