Klopt idd! Vinni is een Btje in de war denk ik. Maaru, nu je er toch 'bent' kun je meteen het verschil in sound uitleggen tussen deze cabs.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein
Printable View
Klopt idd! Vinni is een Btje in de war denk ik. Maaru, nu je er toch 'bent' kun je meteen het verschil in sound uitleggen tussen deze cabs.Citaat:
@Chiel:
Welke grootmembraanmic gebruik je op de foto?
Moest ff Googlen, maar dat is een Shure KSM27.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dml
:cooler: You are not alone....Killer cabs, de mijne hebben de V12 en Delta 12 combinatie.Citaat:
http://home.casema.nl/kroon/PL+rack
Damn! Bruut setje!
1 cab met Governors, de andere met Red, White & Blues.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
Governors zouden moeten klinken als een V30 maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. De Governor heeft een leuker midden en het laag klinkt beter dan een V30. Ik vind het een echt goeie allround speaker en rockt lekker. Gaat ook prima door de mix.Ik had eerst de V12-Delta combinatie maar die vond ik TE gebalanceerd klinken, het mocht iets meer duwen in´t midden gebied voor me.
In mijn 2de cab heb ik eerst 2 Wizards gehad en die klonken wel lekker maar werkten niet goed met mijn Carr. Oorspronkelijk wou ik RWBs ipv de Wizards maar die waren niet makkelijk te krijgen in Europa. Ben dan op zoektocht gegaan en RWBs gevonden in Duitsland. Volgens Eminence zijn dit de Amerikaanse neven van de Governor.
In een directe vergelijking klinken de Governors luider vnl. vanwege hun hogere sensitivity (101 vs 102 db) maar ook omdat de Governors wat meer mid hebben. De RWBs klinken wat gebalanceerder, het laag is strak en voldoende aanwezig maar 'duwt' wat minder dan de Governors. Het mid en hoog klinkt wat ronder. Ik vind ze persoonlijk meer klinken als een goeie ouwe G12-65 met een vleugje Greenback. Gebruik ze vooral voor mijn blues/bluesrock band en daar klinken ze prima (bas/drum/gitaar). Ze temmen mijn Engl Slowhand motion (VEEL upper mids) een beetje maar klinken ook prima met mijn CAE setup met EL34s.
Als ik het goed heb is dat een Egnater M4 met een intellifex?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door srv-man
Maar mag ik vragen wat voor poweramp dat is?
ALs ik het goed heb is dat een Rocktron Velocity Valve,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus
Anyways, heel lekker setje bij elkaar zo.
Ben het met je eens, en zo komt iedereen tot zijn eigen conclusie. Ik had (na vele kasten) een setje BagEnds. Klonken erg goed, maar ik vond ze toch wat te neutraal, rockte te weinig voor me. Toen overgeschakeld naar een setje Thieles met EV, waren beter naar mijn zin, maar nog niet heftig genoeg. De EV vervangen door Governor maar dat vond ik clean vooral weer niet je van het en overstuurd uiteindelijk ook niet (teveel de nadruk op mids....)Citaat:
De PL kasten die ik nu heb beschouw ik een beetje als verbeterde BagEnds, maar ze rocken veel meer. Inderdaad is de V12/Delta combi vrij neutraal, Governors hebben veel meer mid. Maar voor mij werkt de V12/Delta erg goed.
En wat ik ook plezierig vind is dat de PL kasten een prima spreiding hebben, de BagEnd en Thieles projecteren hun geluid wel heel erg in 1 richting (voor sommige toepassingen is dat natuurlijk wel weer prima, maar voor mij nu niet).
Jou beeld van de Govs klopt wel met mijn beeld.Citaat:
Beter laag....goed gebalnceerd mid en gelukkig niet die midhoog piek.
De wizzards heb ik ook geprobeerd.....maar niet mijn speaker.
Denk ook dit dat die RBW wat voor mij zijn.
Ach ja.....Mijn zelfbouw 2X12 functioneert goed hoor.
Maar ja...het kan wellicht toch nog wel wat beter.
Ik weet intussen wel dat je andere speakers eigenlijk kunt vergelijken met een nieuwe versterker....zoveel verschil maakt het uit voor je geluid.
Vinni