Je zou ook met je elementen kunnen experimenteren. Mijn Strat heeft low output HB's, en mijn Tele heeft redelijk veel output. Geheel toevallig, maar deze klinken dus ongeveer even hard.
Printable View
Je zou ook met je elementen kunnen experimenteren. Mijn Strat heeft low output HB's, en mijn Tele heeft redelijk veel output. Geheel toevallig, maar deze klinken dus ongeveer even hard.
De ocd gebruik ik niet met een strat, enkel voor enkele guns roses nummers met een lp/prs 😂. verder komt de grit van de versterker en drive van de blues driver. Maar dus de lp grit van de versterker is weg met een strat. Om die dan weer dik te doen klinken moet ik de versterker aanpassen en klinkt de lp bijvoorbeeld weer over the top voor de meeste nummers die wij spelen. Ik zou gewoon ook graag men strat meer gebruiken, maar het verschil is nu zo groot. Ik kijk eens naar een sho.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Klinkt alsof je een clean booster nodig hebt.
Een SHO(-kloon) kan daarbij een uitkomst zijn, maar die geeft ook gelijk wel heel veel volume misschien, vind het niet zo'n veelzijdig pedaal. Van oorsprong is het ook een stukje elektronica wat uit één of ander ouderwetse studio-mengtafel komt geloof ik. Wel een grappig ding, maar ik denk dat je het meer als een los effect moet zien, niet zozeer i.c.m. andere overdrives of oversturing van je versterker, maar alles kan natuurlijk.
Zelf heb ik een Xotic RC booster; RC staat voor Real Clean. Die zou wel 's kunnen doen waar jij naar op zoek bent, en een EP Booster misschien ook wel.
Of een equalizer, daar zit een totaalvolumeschuifje op, en kun je ook nog eventueel een beetje laagmid toevoegen voor een beetje body.
Hiw die boost pedalen kosten een bak geld zeg 🤔.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Hiw?
2e hands zijn ze een stuk voordeliger...
Die heb ik ook, leuk ding hoor... en ook leuk om mee bezig te zijn.
Als je dan toch een clean booster zou willen, en je vind je strat dunnetjes klinken, misschien is de TC Electronic Spark Booster een ding? Het is een booster, en deze heeft ook nog eens een FAT setting waarin je sound iets dikker wordt.
Grappig trouwens, ik speel zelf ook met een Fender Stratocaster over een Bassbreaker 15 (combo versie). Ik gebruik ook nog eens een Fulltone OCD en soms een Boss BD-2, alhoewel die laatste momenteel niet op mn board staat. Als je strat door de OCD wat dunnetjes klinkt, kun je ook een tubescreamer achtige proberen vóór de OCD. Ik boost zelf mijn OCD met een Maxon OD-808, en het geeft echt een heerlijk geluid, voor zowel mijn Strat als mijn Les Paul!
Seymour Duncan Pickup Booster. Staat bij mij altijd aan. Ik snap niet dat ik al die jaren zonder heb gespeeld.
https://www.thomann.de/nl/seymour_du...GE4BoCdTTw_wcB