ik doe het liever niet via PM, niets persoonlijks maar dan heeft verder niemand er iets aan. dus: moeilijk aan te geven wat de werkelijke kosten zijn omdat de aluminium hoekprofielen van de bouw afkomen. ik ben namelijk kraanmachinist en dan kom je wel eens iets tegen; wat voor de een afval is, is voor de ander een goed begin voor een pedalboard 8-). als je dit zou moeten kopen, zal je wel een paar euro kwijt zijn. verder heb ik twee platen multiplex gekocht van ik geloof 1,22 x 2 meter ofzo x 8 mm. ( gewoon een standaard maat bij de bouwmarkt ). misschien is 10 of 12 mm beter i.v.m. stevigheid. kost zo'n 11 euro. ik had nog een paar meubelpaneeltjes liggen waar ik de achterkant en zijpaneeltjes en een verhoging van de bodem uitgehaald heb.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ben79
verder: doosje popnagels, 8 beschermhoekjes, 2 scharnieren, handvat, 4 jackinputs, 3 polig electriciteits chassis voor de stroomvoorziening, stekkerdoos voor de adapters, 8 rubbervoetjes, 3 x 3 mm boortjes voor de popnagels, 1,5 m klitteband, 2 x multistekkers voor de effecten van stroom te voorzien, een kudde verbindings kabels voor de effecten te koppelen en dan vergeet ik vast nog wel iets. dit alles bij elkaar heeft me zo'n 60 euro gekost.
de maten van de kist zijn gebasseerd op mijn effecten en dan heb ik uiteindelijk nog een ander effect gebruikt wat ik in eerste instantie niet wilde gebruiken ( ibanez pt-3 ) waar ik op een of andere manier steeds weer op terugval vanwege het gebruikersgemak en erg goeie geluidkwaliteit. ( werkt goed in de effectenloop ). ondanks de 75 cm breedte had het niet 2 cm smaller moeten worden. je kan er ook voor kiezen om twee lagen te maken, zeg maar verdiepingen, zodat je meer effecten kwijt kunt maar dan wordt je kist ook dieper, hoger en zwaarder. ik vind 13 kg zwaar genoeg.
de klitteband werkt trouwens perfect; alles blijft mooi op de plaats en je kan altijd makkelijk switchen van plaats of effect als je toch eens iets anders wilt.
is dit genoeg info? anders hoor ik het wel.
succes en groeten Pasqual.