Ik denk Chris Winsemius of PepeCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soupero
Printable View
Ik denk Chris Winsemius of PepeCitaat:
mooie prs, maar als ik er een zou kopen zou het denk ik een zwarte worden, ide vind ik mooier, maar desalniettemin een mooie gitaar
Yeah eindelijk mag ik er ook een posten!
http://img299.imageshack.us/img299/8316/dsc0171kn5.jpg
http://img144.imageshack.us/img144/7513/dsc0172yh9.jpg
http://img185.imageshack.us/img185/6615/dsc0173kx8.jpg
Whahaha, GASGASGASGAS! Nice hoor joene.
Toevallig pas van marktplaats getrokken, die custom Ibbie?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
Hoe goed/slecht is hij? Geschroefde hals? Wat voor pups?
Nee joh te goedkoop :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
Ik bedoel niet dat ik GAS heb, Ibanez lespauls, been there done that;)
Volgens 'n aantal gitaarbouwers zou de toets van mijn '02 R7 (Goldtop, 2 HBs) braz.rw. zijn maar het wordt niet off. door Gibson bevestigd.Citaat:
Wauw , voor het eerst dat ik gas krijg van een les paul...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
En +20 voor het oppoetsen van je gitaartje voor de foto!
Alvast wat pics van/met m'n '02 R7, binnenkort volgen er meer:
http://i49.photobucket.com/albums/f2...h/100_3526.jpg
http://i49.photobucket.com/albums/f2...h/100_3533.jpg
http://i49.photobucket.com/albums/f2...h/100_3534.jpg
Hij komt inderdaad van marktplaats af, maar dan in een advertentie zonder foto, en een hele verzameling van producten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
He rick ik heb toen nog een tijdje op die van jou gegast ;)
@ Timmu, ik had hem zondag al gepoetst ( lees drooggemaakt ) er werd noggal wat bier gegooid!
Nijntje Rocks! :rockon:
Lijntje ook (sick r&r-joke) :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humbucker
Nou deze R7 icm. de allereerste CMW Plexi + (knoppen maar tot 10 :) ) en 'n CMW-gemodde 1960A kast (+ achterplaat door AART vervangen) met pré Rola M20s dus helemaal, lees: helemaal!
Vanavond even die pre Rola's getest met die paarse Plexi + (Lenvandoef heeft 'm volgens mij ook 'n keer gehoord) op hoog volume in 'n oefenruimte. Er waren nog 3 andere gitaren (Stratje en twee dual HB "superstrats").
R7 klonk vet, helder, strak, smooth, percussief, zingend, stevig, etc., gewoon alles. Wat helemaal cool was: bleek ook de veelzijdigste te zijn qua clean tot scheur zonder aan de amp-knoppen te hoeven draaien.
Wat betreft dual HB maple top LPs is bij deze die GAS beëindigd.
dacht ik ook, ooit :chicken: zie mij nu dan...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Zocht al 20 jaar lang naar 'n echt goeie.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Zal misschien nog 'n keer 'n "betere" tegenkomen maar deze stond v/a 4 jaar geleden hoog in m'n favo-top-5 LPs (v/a '56) en was sinds kort "beschikbaar" (lees: te koop).
Tsj, Orph vind elke week 5 goeie!!!!!
nee, absoluut niet. maar ik dacht ook ooit, ik heb 1 top les paul, meer niet nodig. toen kwam er nog een, als backup voor de eerste, maar dat werd een geweldige gitaar na wat mods. nja, toen ook maar een backup voor die 2, en toen werd 't een verslaving :D veel mooie les pauls is geen schande, toch? ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
Mooie niet, nee:seriousf: Geintje man, je hebt soms best een mooie!
@Chris, het blijft echt een tof ding, die r7 van jou! Volgens mij issie icm die Paarse Plexi + (inderdaad ook gehoord/bespeeld, blies op heel erg laag volume al de ballen uit mijn broek qua geluid en vooral ook feel!), echt heel erg lekker!
Heb vanavond ook weer even staan blazen met mijn Gem (p90 les paul) en mijn Hook, nieuwe afstelling/instellingen gevonden, en hakken maar op die gitaar :cooler:
Ok!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
't Was trouwens zeer tof om die allereerste Plexi + weer "echt" mee te maken en de eigenaar is er zo happy mee. Nu nog 'n puike kast voor hem (had 'n stock Orange met V30s en nu tijdelijk 'n stock 1960? met T75s...). Hij heeft nu GAS voor Heritage M20s in 'n CMW-modded-1960B-style cabinet. Stratje ging ook zeer goed en die 2 andere gitaren ook maar LP + (Lead)Plexi blijft gewoon 'n klassieke combi. Van clean naar lead dmv. manier van aanslaan of de volume-regelaars op de gitaar zelf..... mjam
:gitarist:
M'n R7 wordt gewoon iedere keer weer nog steeds toffer qua "dit is mijn LP beleving" (nog niets eens wat vervangen/gemod of zo) en doet het ook heel goed icm. Fenders, VOXen en CMWs. Voor het "standaard LP" gebeuren blijft mijn LP Studio ip. gewoon hier want die R7 ontstijgt de "gemiddelde LP" te veel (hoop dat dit niet "arro" overkomt maar ik moet ook 'n "doorsnee LP" hebben voor het ontwerp/mod/test-werk).
Sommige mensen vinden de neck v/d R7 vrij fors, hij is misschien wat dikker dan de meeste R8s maar heeft niet iets "hoekigs" aan de zijkanten v/d hals. R9 van Michael AE heb ik helaas nog niet in m'n handen gehad maar dat gaat zeker gebeuren. Ik vind deze neck iig. heerlijk spelen en ik heb absoluut geen Hendrix-formaat fikken... ;)
Ps Jouw GEM en Orville Orphille (geen typo hoop ik) zijn ook te gek!
Zeker geen schande. De Les Paul is voor jou de gitaar waar je je het het meest prettig bij voelt. Ook daar is niks mis mee. Je bent niet bang om ermee te experimenteren. Is iets om toe te juichen. En ondanks de looks en de basisklank van een Les Paul, is jouw collectie zo divers, dat ze ook nog eens functioneel zijn indien je ze in de breedte wenst in te zetten.Citaat:
Ik vind dit vele malen leuker dan een verzameling dat uit 20 identieke gitaren bestaat en waarbij de 'kleur' het enige criterium lijkt.
+1!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
Voor mij is het qua "collectie" van belang dat ik van de meest voorkomende gitaren iig. minimaal 1 exemplaar heb voor het voicen en beoordelen van amps.
Orpheo is gewoon DE LP-man! ;)
Het is Orville, als in meneer Orville Gibson ;), zelfs een 'Orville by Gibson' als we echt op de details gaan letten :hippie:. Ik ben ook nog steeds supertevreden met die 2 hoor, wat meer studentengericht zeg maar, maar wel echt 'mijn' gitaren :satisfie:Citaat:
Ik vond trouwens de hals van je R7 wel mee vallen qua dikte, erg comfortabel juist, en dat terwijl ik bij lange na geen Hendrix klauwen heb.
Die R9 van Micheal is trouwens echt een beest joh, lomper en brutaler dan die van jou vond ik, anders gewoon.
Ik ben ook nog wel benieuwd naar die M20 kast van je, moet een geweldige combi zijn met mijn naakte jmp888, als zijn kast eenmaal, eindelijk, toch een keertje klaar is/komt. :hippie:
Lex, dat was een grapje van Chris.....Citaat:
Maar euh, hoe is dat afstellen afgelopen?
jep, helaas wel :D het is ook zo stom dat sommige dingen elkaar moeten uitsluiten. Je kan niet een tele-singlecoil hebben en daarnaast een hotrail om een vette humbucker te simuleren, al heb ik een echte telecaster, helemaal in de 50ies stijl. de magneet van de hotrail 'sloopt' het geluid van de single. idem voor p90's en strats(sounds). 'moet' ik dus of een echte strat nemen, of een LP met stratpups etc etc. valt weinig aan te veranderen ghehe ach is ook wel de charme denk ik van die dingen.Citaat:
oh effe nog een vraagje aan chris: waarom heb je niet zo'n creme plaatje bij de toggle? dat is imho juist dat wat een LP goldtop zo mooi maakt...
+1, èn een slagplaat wat mij betreft. altijd maar zekèr op een Goldtop.Citaat:
Ligt nog bij het vorige baasje (en komt ook nog deze kant op)...Citaat:
Typo verbeterd!Citaat:
Op de minigearmiepmeeting begreep ik van LesPaulR8 en Michael AE dat onze Rs allemaal top waren qua kwaliteit en dat de verschillen voornamelijk in het karakter zitten.
Ik denk dat deze R7 iig. echt bij mij past qua feel en sound, qua looks vind ik nog steeds 'n vergeelde sunburst da bomb maar da's bijzaak.
Qua jouw JMP888 en die 1960A kast van mij; moeten we zeker 'n keer gaan doen, qua sound 'n zeer goeie combi en qua looks natuurlijk ook!
Het was al laat toen ik reageerde he ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Het is trouwens goed afgelopen, de nek p90 is nog steeds wat donkerder dan de middelste positie, maar niet dof of overdreven bassig meer :) Ik heb de snaren ook wat hoger gezet en gek genoeg klinkt hij nu wat gebalanceerder (volume brug/nek). Ik vind alleen de brug p90 soms nog een beetje te dun.
Ik weet trouwens ook waarom jij mijn gem zo enorm bassig vond, de deep knop op mijn hook stond nog aan, en als je dan naast/schuin achter de amp staat dan hoor je hem alleen maar 'pompen' en bijna geen hoog, ik heb de amp nu ook wat anders afgesteld, volgende week even kijken wat dat doet :)
Ik ben in elk geval tevreden en doof :seriousf:
Omdat het topic even gebumped moet worden, en omdat ik mijn gem eigenlijk stiekem qua kleur ook mooi begin te vinden :satisfie:
http://i172.photobucket.com/albums/w...02153Large.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w...02154Large.jpg
nice, mooie burst!!!
Thnx, en dat vond ik eerst juist heel erg lelijk ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leif
Ik houd wel van directe kleur overgangen. veel mensen vinden het goedkoop eruit zien maar ik vind het juist wel vet! :satisfie:Citaat:
prachtige finish
http://www.hagstromguitars.com/image...wede_VSB_L.jpg
http://www.hagstromguitars.com/image..._Swede_VSB.jpg
Hagström Super Swede Vintage Sunburst
fijn haggie :satisfie:
K gooi binnenkort wel ff een gibson plaatje onder de selector want dit staat zo kaal. Superrelaxte toets trouwens. En beter dan epiphone. :)
Mijn flame is trouwens ook veel mooier dan op t plaatje.
echt een Les Paul wil ik t niet noemen
niettemin is het wel een prachtige gitaar :satisfie: maar ik heb een zwak voor alle singlecutgitaren!
wat heeft ie gekost als ik vragen mag??
+1, is wel heeeel off topic eigenlijk maar wel een hele lekere gitaar ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje-k
Prijzen staan onder andere op de Nederland Muziek website.Citaat:
wat heeft ie gekost als ik vragen mag??
lekker gitaartje idd :satisfie:
in de winkel is ie geloof ik 660 maar ik heb m uit duitsland gehosselt voor 500:P
en hij siert niet alleen de k&m, maar ook mn desktop :)
maar de meeste tijd siert ie mij natuurlijk :cooler:
kheberookeen. Speel al jarenlang en heb vele gitaren in huis (gehad), zoals Gibson Les Paul, vele Fender Strats, een Ibanez Universe, een mooie Godin en een Gibson Explorer. Die Super Swede is de beste. Althans voor mij. Ik vind het een door en door professioneel instrument dat veel beter klinkt dan bijna iedere andere gitaar die ik kan bedenken (en dat begint al unplugged). Minpunt is de slechte bereikbaarheid van de hoogste frets, daar moet je echt op letten voordat je koopt.
Ik heb daar niet echt last van, dat je de hoge frets slecht kunt bereiken. Waar ik eerder last van heb ik dat de neck pickup veel te zacht klinkt dus ik vervang de 500k pot door een 1 meg en dan stel ik gewoon de pickup hoogte in.. Iemand het hier trouwens mee eens/oneens?? BTW ik mat 14,13k op de brug pu en op de neck pu (die dus heel zacht klinkt) 7,85k. Ik maak hier even een apart onderwerp van.