heb beide methoden geprobeerd, vast en los. geeft dezelfde waarden. multimeter op Ohm, 20k setting. dan geeft ie ongeveer 14,5 weer. zo zat ie vast, linksboven:
http://i1214.photobucket.com/albums/...2/IMG_8175.jpg
Printable View
heb beide methoden geprobeerd, vast en los. geeft dezelfde waarden. multimeter op Ohm, 20k setting. dan geeft ie ongeveer 14,5 weer. zo zat ie vast, linksboven:
http://i1214.photobucket.com/albums/...2/IMG_8175.jpg
Hoeft niet. Potmeters en pickups staan parallel. Pickups hebben een weerstand in de orde van 10 kOhm, potmeters in de orde van enige honderden kOhms. Zolang je maar alle knoppen vol open zet, hoef je alleen een kabel in je gitaar te steken en de weerstand tussen het uiteinde en de mantel van de vrije plug te meten; effectief meet je dan vrijwel de weerstand van de pickups, of de combinatie daarvan afhankelijk van de stand van de schakelaar.
Als beide pickups in orde zijn, is er een ander probleem.
de andere pickup geeft zo,n 9,5 trouwens..
iemand een idee wat die waardes zeggen mbt tot het geluid dat er nu uitkomt??
grofweg kan je stellen: meer weerstand, meer output, minder hoog in het geluid.
hoe kan het dan dat het effect precies andersom is..:???: bah..
Hoogte tov de snaren speelt mee. Dichterbij is harder, maar te dich bij is weer zachter. Misschien kan je wat spelen met de hoogte terwijl je het volume op de versterker constant laat.
Ook moet een brugelement meer output hebben ter compensatie omdat daar de snaren minder ver uitslaan in hun beweging. Zo kan het zijn dat een 10K brugelement op dezelfde hoogte tov de snaren als een 7K halselement hetzelfde volume heeft. Als je bedrading klopt, dan zou ik eerst met de hoogte spelen.
heb ik ook al gedaan in het kort, ga kijken of ik niet wat finer moet tunen wat dat betreft..
heb wat netter,grondiger gesoldeerd, en de pickup nog flink wat omhoog gebracht, en nu lijkt het qua volume ongeveer gelijk! is alleen ff wennen dat de nek nu juist vol warm etc klinkt en de brug minder diepte en warmte heeft..
De job met n alnico8 is top! Minder fel, minder krasserig. Beetje een middenweg tussen de superdistortion en een jb. Schoont aardig op met volumepot. Het laag is wat meer solide en krachtig maar niet overweldigend. Kan m zeker aanraden.