alles op kwijt? dan moet ik DIE hebben!
http://img337.imageshack.us/img337/3096/marbler.jpg
Printable View
alles op kwijt? dan moet ik DIE hebben!
http://img337.imageshack.us/img337/3096/marbler.jpg
Herkenbaar, ik heb zo'n achterlijk grote Z5....
PT2 dus maar, binnenkort pics.
Ik vind ze er wel gaaf uitzien die PT's, maar betwijfel of ik mijn triplex plankje met vuren houten latjes ervoor zou inruilen.
Sinds de vorige update van dit bord is de SC10 vervangen door de CS5.
https://lh6.googleusercontent.com/-9...2021.59.58.jpg
Ziet er zeer netjes uit Henry! Wat staat er allemaal op? Ik kan herken ze niet allemaal zo even ... En wat zijn dat voor een patch kabels?
Eigenlijk vind ik een pedaltrain (en de voeding al helemaal) veel en veel te duur voor mijn eenvoudige pedalenplankje. Aan de andere kant heb ik twee linkerhanden als het op hout, zagen en afwerking aan komt en kan ik er moeilijk tegen dat mijn bord zo'n zooi is. Dus toch maar de knoop doorgehakt.
Pepe, zou je een foto van de binnenkant van die Marble kunnen maken? Ik ben benieuwd of ze die ruimte écht nodig hebben.
Ding is echt bizar groot.
Lijken me Lavacables. Overigens hoeft een pedaltrain niet duur te zijn: 2ehands moet 'ie voor 40 of 45 te scoren zijn.
Valt me op dat mensen voor dit soort dingen tweedehands gewoon de hoofdprijs vragen. Afgelopen 2 maanden beetje in de gaten gehouden, maar 60-70 euro vraagprijs voor een afgetrapte pedaltrain met lijmresten, halve beplakt met versleten klitteband, 30 gratis extra gaten etc. is eerder regel dan uitzondering. Over de conditie (of uberhaupt aanwezigheid) van de tas maar te zwijgen. Nee, dan kost het maar wat extra voor een nieuwe.
Daarbij: bij 40 euro komt al gauw een tientje verzendkosten of twee tientjes benzine. Het verschil met een nieuwe wordt dan ook weer een stukje kleiner.
...dan moet je gewoon wat langer geduld hebben denk ik.
Ik heb de mijne met extra koffer voor een hele nette prijs verkocht, en m'n twee PT's heb ik ook voor een prima prijs gescoord.
Je kan niet altijd alles hebben op de 2e hands markt :)
Dat zijn idd Lava Cables.
Signaal: Ibanez WH10 > TS10 > Goudie FX 808+ (tubescreamer) > Ross Phaser (Taiwan) > CS5 > DCF10 > DML20 > DL10 > Flashback > Polytune
De TS10 veroorzaakte een storende kraak, dacht dat het aan de Lava Cables lag, maar na lang zoeken bleek het voedingsstekkertje op de print een losse verbinding te hebben. Helemaal zelf gefixt! :)
https://lh3.googleusercontent.com/-w...2016.16.48.jpg
Ik wil nog een harmonizer en/of een pitch shifter erbij, wordt lastig, geen ruimte meer. :(
Kun je de bovenste rij pedalen niet een beetje ten opzichte van elkaar verschuiven zoadat de pluggen naast elkaar komen te liggen? Scheelt weer een aantal cm's.
Dat levert te weinig ruimte winst op helaas.
Helaas zijn er ook geen Ibanez 10-serie pitch shift/harmonizer pedalen. :(
Ik zou misschien de DL10 kunnen missen, want die is te vervangen door de Flashback, nadeel is dan dat ik maar 2 delay-sounds direct beschikbaar heb. Na ja, je kunt niet alles hebben....
Ik heb m'n pedalen altijd los gehad, maar heb ze sinds een maand of 3 op een Pedaltrain Jr. staan. Dat had ik echt eerder moeten doen, super ideaal! Tweedehands zijn er best wel dealtjes te maken en er worden regelmatig verschillende Pedaltrains aangeboden, dus ik zou Marktplaats even een beetje in de gaten houden. Qua voeding hoeft t allemaal ook niet extreem duur te zijn. Ik heb een Harley Benton Powerplant Junior besteld bij Thomann voor nog geen 30 euro. Vijf geisoleerde uitgangen, past perfect onder een PT Jr. en voorziet al m'n pedalen (op de DD-20 na) van stroom.
Yop! Heb eens een hele middag zitten experimenteren met de pedaal-volgorde en ik kwam op dit uit. Heb bijvoorbeeld een laaaaange tijd met mijn overdrive voor de vibe zitten spelen terwijl het omgekeerd veel beter klinkt. De fuzz staat helemaal vanachter omdat het een probleemkind is en de pedalen die erna komen...verpest :)
Volgens mij is de grootte bepaald door de ruimte van het aantal knoppen. Soms raken ze elkaar net, dan moet je de linker even draaien om de rechter te kunnen draaien. Vintage looks heeft een prijs, zo blijkt.
Maar als ik in de schroeverdraaier mode zit maak ik wel een kiekje, ben zelf ook wel benieuwd.
Ja zeker! Die gaat er niet meer af :)
Dankjewel Peter, ik switch tussen een el en ak. zo kan ik mooi dezelfde tuner gebruiken en hoef ik alleen maar een xlr kabeltje te hebben van het geluidsbedrijf.
Inderdaad :) het is dat die drivetrain wat groot is, anders had ik er nog een tremolo tussen gepropt.
misschien dat het met passen en meten een halve centimeter kleiner had gekund...
http://img441.imageshack.us/img441/4365/lowresf.jpg
en mijn nieuwe update-plankje,
met lichte twijfel of ik de Shiba niet 'te duur vind' voor wat hij doet en of het verstandig is om een plankje zonder delay te hebben.
Delay wordt nu verzorgd door een M9 die op een aparte PT Mini zit (met daarbij expressiepedaal en een DI voor direct-naar-PA elektrisch, of akoestische zaken)
Voorlopig klinkt het te gek, maar misschien dat ik met een MI Blues Pro of iets cheaper dingetje eenzelfde fijne low/med gain boost kan krijgen..
http://i73.photobucket.com/albums/i2...7/82f19980.jpg
Nou, inderdaad!
Tering, dat had ik niet verwacht.
Maarja, aan de andere kant is de shiba wel een heel fijn pedaaltje, heb hem zelf ook sinds kort.
Eigenlijk gewoon op basis van goede ervaringen met de riot gekocht, en geen spijt gehad.
Zijn sterke punt vind ik dat ie lekker op de volume pot reageert :ok:
Daar heb je zeker een punt, en de combinatie Shiba/Ottava Magus (octave fuzz) en Shiba/SD9 werkt als een tiet.
Echter, ik merk dat ik de Shiba vooral als low/med gain gebruik, maar vaker ook als boost van de andere 2 drivepedaln.
En waar de SD9 doet wat de Riot op mijn board deed (high gain, volumepot-afhankelijk), denk ik dat iets als (oh jee!) een Boss Blues Driver of SD1, Blues Pro of andere 'cheapy doosje' het ook prima voor mekaar krijgt (voor minder geld).
Ik zou bijjjna spijt krijgen van de verkoop van mijn Danelectro CTO-1/TOD Cool Cat, een aantal jaar terug ... :soinnocent:
http://i926.photobucket.com/albums/a...l/63ac670e.jpg
Een week of twee geleden mijn Flashback delay en Polytune verkocht. Was me al langer aan het ergeren over de schakelaar die daarin zit (dezelfde zit trouwens in de reverb, maar die staat altijd aan, dus is niet nodig). Bij de Flashback was het sowieso het geval dat ik daar bijna alleen de analoge en slapback simulatie gebruikte, ah fijn, weg ermee..
MXR Carbon Copy en Boss TU3 voor in de plek.
MXR EVH Phaser weer in de loop gezet.. Et voila!
Alleen binnenkort dan toch nog maar een Morley Tremonti wah erbij, en dan is het compleet.
Wat is er mis met die schakelaars?
....Nee Niels, niet reageren...
Ze zijn wat gek, maar doen het goed. Ik zou er niet een pedaal voor weg doen als ie goed klinkt.
Ik moet te ver doorduwen, vaak trap ik dan mis, of zit al tegen de knoppen op het pedaal aan. Bij de Polytune is dat natuurlijk een ander geval, daar gebruikte ik de polyfone functie niet van, dus zag er het nut niet meer van in....
Maar zo heeft ieder pedaal voor- en nadelen om iets weg te kunnen doen. Niet alleen pedalen trouwens..
Beide delays klinken goed, maar ik verkies toch de sound van de CC.
Typisch....ik heb net een Carbon Copy èn een Flashback besteld. Dit omdat ik een allround digitale delay wilde, maar dan wel compact en omdat ik een analoge delay wilde die ik zo'n beetje permanent heb aan staan met wat slapback delay. Wat is er niet goed aan de switch trouwens?
Uhm, dat legt hij uit in de vorige post?
te ver doorduwen.......ja dat vind ik nogal vaag....lopen die dingen stroef, moet je er echt op stampen????
Hierbij mijn pedalenbord...
Hog past er helaas niet op. Misschien daar nog even een aparte case voor maken/aanschaffen.
Zwarte pedaal tussen de phase90 en de fuzz head is de byoc od2.
Switch blade gebruik ik om te schakelen tussen m'n gitaar en theremin bij gigs.
http://i46.tinypic.com/16hrpep.jpg
http://i46.tinypic.com/2zpmnx0.jpg
oo Theremin vet :blast:
Ook een vet bordje!
Nee gaan gewoon soepel, maar ik snap wel wat roel bedoeld. Ze zijn een stukkie lager dan normale switches, vind dit zelf ook wel wat minder omdat je dan sneller de onderste knoppen raakt met je voet. Bij de flashback snap ik het niet want daar zit geen knop op :P
Zet zelf de knoppen meestal vast van de flashback om ze niet per ongeluk in een andere stand te trappen
De Tc switch is klik, die duw je niet in.
Gewone switch duw je echt 5mm naar beneden en doet dan KLIK!!, dat heeft de tc niet. De switch voelt ook wat goedkoop aan.
AHUW? daar zitten 4 knoppen op hoor ;)Citaat:
Bij de flashback snap ik het niet want daar zit geen knop op :P
Ik vind niet dat ie goedkoop aanvoelt, integendeel zelfs.
Dat ie wat lastiger schakelt is wel een feit, maar niet echt vervelend naar mijn idee.
Zeker niet dusdanig om hem ervoor weg te doen, of het moet zijn vanwege het feit dat je redelijk snel de knoppen verdraait tijdens het aan/uittrappen. Dat is wel vervelend idd.