Huh? Het merendeel van de cabs heeft rear loaded speakers aan boord, dus dan zou iedereen enorme problemen moeten hebben met het plaatsen van de BB :???:
Printable View
ja nja, wat ik las op internet is dat als je de BB plaatst er een kleine ruimte ontstaat tussen de speaker en het hout waar ie ingeschroeft is, en dat dat niet goed is. luchtontsnapping enzo..
Er staan hier een paar honderd berichten, waar een enkeling er een probleem mee had, de rest niet. Lees die anders eens door voordat je gaat verkondigen dat het "bijna niet te doen is" :stop:
ik verkonding niets, ik las het alleen en wilde even weten of het echt zo moeizaam gaat. las zelfs dingen over dichtkitten langs de randen van de speaker, dat soort ongein.
maar ik denk dat ik gewoon een stuk rubber koop en dat onder de speakerrand gooi.
Waarom zou je dat doen? Ik heb ze zelf ook in mijn backloaded cab zitten en het gaat prima, gewoon even opletten met vastdraaien.
Bijna alle speakers hebben een rubberen of kurken rand. Daar valt bij backloaders de beamblocker netjes in. Alle Celestion speakers hebben in ieder geval een dergelijke rand. Ik heb er, als Celestion gebruiker, geen problemen mee. Het is wel ff wennen zo'n beamblocker, als je eerst gewend was jezelf nooit te horen :)
Ik heb ook al kopieën gezien die het 'probleem' voor backloaders oplossen. Of ze even goed werken is een tweede. Ik heb nog geen van beide zelf geprobeerd.
bij mij knalt de speakerrand tegen de BB aan (zo lijkt het althans), dus ik heb montagekit gekocht en lijm hem aan de voorkant van de baffle (zo heet dat toch) vast, zit ie prima. loop ik ook niet het risico dat er iets kromtrekt of scheurt etc.
maar bedankt voor de tips
Zoiets lijkt me misschien ook wel wat maar ik vind het toch nog best prijzig.
Ik kwam op youtube een filmpje tegen van iemand die ze zelf had gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=AkH5UfI0zoY
Dat ga ik zelf ook maar een keer proberen denk ik.
er staat geen handleiding bij maar hij heeft er foamboard voor gebruikt.
Dat lijkt me er ook wel voor geschikt
weet niet of het hier al vermeld is maar na 20 pagina's had ik wel genoeg gelezen:P