Jaren '80, da's de shit.
Printable View
Jaren '80, da's de shit.
Luister maar es ff naar de bands waar ze in spelen , echte straight rock 'n roll.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Check out
Y & T (yesterday & today) - Open fire , forever , i believe in you , summertime girls , black tiger , meanstreak , midnight in tokyo , winds of change
Brad gillis & Jeff Watson - zijn de gitaristen van. Night Ranger en ondanks dat ze minder bekend zijn dan een Kirk Hammet of een slash zijn ze minstens zo goed. Gillis is meester met de whammybar (kijk maar es in die '80 clip van stars van hear 'n aid) en Watson is de uivinder van 8-finger tapping. Check out www.youtube.com en vul bij de search balk night ranger in. Don't tell me you love me , still rock in america en four in the morning mot je echt ff checke
Blackfoot is southern rock
Highway song , fox hunt , searchin , a legend never dies , goin in circles , good morning enz. mot je ff checke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fast left hand frederico
Heb vandaag voor het eerst dit topic doorgekeken en stuitte al snel op bovenstaande flauwekul.
Da's nou echt een schoolvoorbeeld van veel te veel tijdschriften lezen ipv er eens een echt boek met feiten en uitleg op na te slaan.
"Over 3 octaven van hele toons naar halve toons, zigeuner en op
de terugweg over Frygisch Hyperlydisch, Mixolodisch daarbij de grondtonen zo in te passen dat deze op zich weer een toonladdder vormen".
Dat is zelfs voor onze Johan Cruijff te veel van het goede.
Is er ooit nog iets van deze fantast vernomen nadat er enige proeve van bekwaamheid via mp3 of dergelijke is gevraagd?
Hij beweerde naast Vai gestaan te hebben, gestaan wel maybe, maar samen gespeeld????
Voor mij is de beste gitarist op dit moment Devendra Banhart, technisch niet slecht, en hij heeft echt goede songs.
En voor de shred fans, muziek gaat om expressie, als je de beste wilt zijn ga dan maar sporten.
mmm Velen hebben al gezegd:
Er is geen beste gitarist.
het is puur wat en wie jij goed vind Qua Techniecken en muziek.
het is jouw smaak, het is jouw idool.
ik vind Jimi Hendrix/C. Santana/Eric Clapton/Jimmy Page enz enz wel goed..
dat betekend niet dat ze de besten zijn.
zoals Hendrix staat bekend door zijn Teckniecken/snelheid/muziek/mode en nog wat.
Santana is ook gewoon puur de muziek.. speelt veel met andere bands/Solo's/sound.
enz enz zo kun je door blijfen gaan.
puur wie je zelf het beste vind.. wie is je idool of wie 'vind' jij de beste gitarist van de wereld.
niet..: Wat is de beste gitarist van de wereld.. want die is er niet.
vaak gaat dat soort polls over wie is er hot, als dat op dat moment kirk hammet is dan wint die dus.vandaar dat ik niks mee heb met dat soort polls echt onzin.
technisch/muzikaal gezien zou ik zeggen tomatito of paco de lucia als ik dat hoor dan wil ik niet eens meer spelen...
hangt van mijn stemming af wie ik echt de beste vind, maar goed vind ik in ieder geval:
Hendrix
Leo Kottke
Luka Bloom
Vai
Satriani (die solo "van" Ralph di Maggio (or whatever) in Crossroads is door hem ingespeeld)
Jimmy Page
Django Reinhardt
Frusciante
Larry la Londe
Wes Montgomery
Olga (Toy Dolls)
Gitarist van The Vandals
Brian Setzer
Zo, kunnen we weer bashen
Satriani (die solo "van" Ralph di Maggio (or whatever) in Crossroads is door hem ingespeeld)
Is niet helemaal waar, is door Vai ingespeeld, speelt zelfs mee in die film! Nummer heet trouwens Eugene's Trick Bag. Geweldige solo trouwens....
Correct; onder andere te vinden op zijn cd "The Elusive Light and Sound, Vol 1". Alle andere (bluesy) stukken waren van de hand van Ry Cooder.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Guapo