Aha, dus alleen met de schakelaar in het midden? zal eens proberen of ik het kan horen wat er dan gebeurt. wat me wel opviel is dat het brug element, de fat pat, supervet klinkt. de neckpickup mist echt wat.. weinig oempf.. kan dat daardoor komen?
Printable View
Voor die oempf de pickup iets omhoog draaien? Heb ook wat gespeeld met hoogtes vandaag. Als hij hoog is krijg ik ook meer oempf, maar als ik hem lager draai word hij weer wat gedefinieerder.
coool! bis morgen..
Meten is weten! Wat zegt je multimeter. Voordat je überhaupt straks gaat denken aan ruilen, eerst meten of t element ok is, en dan of de switch ok is. Heb je al de pickups gewisseld? Niet van plek, maar van pot en switch. Hals op brugvolumepot en andersom. Troubleshooten, nagaan waar de fout zit.
zal niet veel anders opzitten.. ik SUCK zooo erg met solderen en elektronica, but a man's gotta do etc! Hij moet gewoon veel harder/voller/romiger klinken..
gelukkig heb ik de andere lp nog!
Ken je niemand met verstand van zaken? Als je weinig van elektronica weet, zal het ook niet eenvoudig zijn om je gitaar succes- en betekenisvol door te meten.
Het is eigenlijk heel eenvoudig; maar dat is als je weet wat je moet doen.
Met een klein beetje basiselektronica kun je het circuit in je gitaar begrijpen; en tegenwoordig hoef je niet achter je computer vandaan om het te leren.
zolang ik maar weet WAT ik moet doen komt het wel goed met dit soort simpele zaken. multimeter erop zetten en het aantal ohms meten moet lukken, maarr dan de domme inkop-vraag: moet de pickup dan eerst weer los-gesoldeerd worden? leek mij wel omdat je toch anders de pot erbij meet?