wat ik dus van bogner vind, vind jij van K&E dus :P ik ben echt dikke fan van K&E. zeker met de speakers die ik er nu in heb, is dit mijn favo cab ever.
Printable View
Ik moet wel zeggen dat ik de bouwkwaliteit van K&E hoger had ingeschat. De dovetail hoekjes zijn niet helemaal vlak en de tolex laat aan de onderkant een beetje los. Verder zit het goed in mekaar.
Laatst over een Doombringer cab gespeeld (http://www.doombringercabs.com/), beetje a la Emperor cabs uit de US.
Geloof dat er in dat exemplaar Jensen electric lightning speakers in zaten, deze kast was wel echt tailored voor zwaar werk, echt megastrak in het laag. Worden op bestelling gemaakt in Den Bosch, ik geloof dat er van alles mogelijk is qua speakercombo's ed.
De afwerking van de kast was super, echt een compleet meubelstuk. Hou sowieso wel van dat stijltje houten kasten zonder tolex.
Zeker de moeite waard om eens te checken!
Die doombringer cabs zijn er echt mega vet uit! Als ze niet te flink aan de prijs zijn misschien een mooie vervanger voor mijn bogner 4X12
Ik vind persoonlijk een 4x12 met (zwart) tolex toch mooier, het Doombringer logo vind ik wel erg mooi, past goed bij een Sunn0))) topje ;)
Ik ben er altijd wel gecharmeerd van. Misschien wel de zwarte grill cloth vervangen door een wicker.
*edit: even rond gesnuffeld en zo te zien werkt de bouwer onder het motto: if you want it load you have to build it big, i like. Maar eens een mailtje sturen over hoeveel hij ongeveer vraagt maar ik vrees dat ze flink aan de prijs zullen zijn
dit is gewoon niet leuk meer. ik heb 6 iteraties van speakercombinaties doorgevoerd, en iedere keer met een ijk-cab vergeleken. De cab was gewoon niet tof! te modderig, te vet, te weinig push, het geluid bleef in de cab 'plakken', het hoog was te schijterig en flubberig.
Ik heb nu 2 rivera speakers (heb gehoord van rivera dat deze speakers door EV gemaakt zijn, en NIET door celestion; maakt n hoop duidelijk! ze schijnen enorm veel rendement te hebben, meer dan v30's in ieder geval) een v30 en een g12 65.
en als extraa'tje, alle schroeven zo strak als maar kan aangedraaid, om zo min mogelijk verlies te hebben.
het verschil tussen strak aandraaien en iets minder strak is zo enorm! de push is grandioos, zo breed en diep en dynamisch. het mid lijkt veel meer eruit te knallen, het hoog zingt, het laag is strakker... m'n 412 klinkt nu (eindelijk) beter dan m'n split cab ported rivera 212 (met 1 rivera speaker en 1 v30). hieperde fuckin piep.
m'n mesa-set dit jaar moet ook n nieuwe cab krijgen, ik wil eens wt anders proberen. ik denk dat front loaded meer mijn ding is dan rearloaded. ik wil eens effe wat gaan proberen her en der :P