Wat een geweldig mooi ding!
Ook de sound is fantastisch. Zowel akoestisch als elektrisch.
En ook nog een prima gespeeld clipje. Klasse!
Eigenlijk is ie te mooi om op te spelen ................
Gefeliciteerd !!
Printable View
Wat een geweldig mooi ding!
Ook de sound is fantastisch. Zowel akoestisch als elektrisch.
En ook nog een prima gespeeld clipje. Klasse!
Eigenlijk is ie te mooi om op te spelen ................
Gefeliciteerd !!
:crazyhappy:
mooi om te zien dat je niet voor een humbucker bent gegaan, nu heb je ten minste een eigen geluid met zowel helderheid als diepte, heel mooi hoor!
Erg mooie gitaar. :)
Je lapsteel filmpje is ook wel erg leuk, valt zoiets moeilijk te bespelen want akkoorden ga je er niet op nemen denk ik, gewoon sliden?
Die lapsteel was mijn eerste knutselproject, met als achterliggende gedachte dat je daarbij nog niet zo hoeft na te denken over het vormgeven van een hals, en ingewikkelde dingen als intonatie. Je drukt niks in, je legt alleen een stuk metaal op de snaren.
En akkoorden maak je dan voornamelijk vrij makkelijk omdat het ding doorgaans gestemd is in open D of open G... :chicken:
Verder nog een kleine update zonder plaatjes, van afgelopen donderdag. Het is bijna niet de moeite om er uitgebreid verslag van te doen, maar ik zal het toch even noemen.
De topkam is gefatsoeneerd, die had nog veel te veel scherpe randjes. En het staartstuk is nu beter. Een zwakke plek verstevigd met epoxy, en het steunkussentje vervangen door een steunkurkje.
Verder zijn frets 14 en 13 er nog weer even uit geweest, en weer opnieuw ingemept (gleufje nog iets dieper gemaakt) want die staken wel érg prominent boven de rest uit. De rammels en ratels zijn nu dan ook bijna overal weg, hier valt best mee te leven tot we de boel nog eens definitief gaan vlakken over een tijdje.
Tenslotte natuurlijk iedereen veel dank voor de lovende woorden! En voor wie hem in het echt wil zien: hij gaat uiteraard mee naar de DGBM, volgende week!
Hoe heb je dan de fretsleuven dieper gemaakt? Met binding rond de toets zie ik dat even niet voor me :noob:
Ja, dat was weer hetzelfde gepriegel als al eerder: met een dun zaagje, heel voorzichtig de punt aan het eind in de gleuf zetten en een beetje uitgraven. Omdat die Japanse dingetjes zagen in de trek-richting gaat dat goed. Maar erg handig werkt het nog steeds niet... :(
Hij is prachtig!
de clipjes zijn geweldig, de sound en fijn gespeeld ook ;)
als je in de toekomst een contrabassist zoekt:soinnocent:
als er gretsch op de kop zou staan zou ik dat ook meteen geloven:ok:
En, inmiddels al de boel bijgewerkt? Ik was het topic even uit het oog verloren, maar dacht vanavond laat ik 'm weer eens opzoeken.
Het is een adembenemend mooie gitaar geworden. Ge-wel-dig.
Hij moet nog een keertje mee heen en weer naar Den Haag voor de laatste dingetjes, maar dat tillen we even over een vakantie heen. Voorlopig doet hij het goed genoeg, de meest irritante punten zijn verholpen. Hij rammelt af en toe een heel klein beetje, maar niet storend.
In ieder geval dus over een maand nog een update, en daarna laat ik vast nog wel even weten/horen hoe het uiteindelijk uitpakt met het voorversterkertje en als de boel helemaal aan elkaar hangt en opgetuigd is... :cooler: