kan je hier uit concluderen dat je eigenlijk voor elk pedaal als je daar losse ac adapters voor koopt het beste die van het merk zelf kopen?
Printable View
kan je hier uit concluderen dat je eigenlijk voor elk pedaal als je daar losse ac adapters voor koopt het beste die van het merk zelf kopen?
of juist niet. die EHX adapter kreeg ik bij de holy grail.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reneding
Knip/plak/klaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JvD.
een 1Spot levert 1700ma o.i.d. toch? je kan al die pedalen vanaf 1 1spot voeden lijkt me...Citaat:
enige probleempjes die ik zie zijn:
Line6 Ubermetal, Line6 schijnt soms te zeuren bij adapters met daisychain.. maar zelfs als je de L6 apart voedt, zou er weinig moeten brommen..
ander probleem misschien: de wah; wah's die in de buurt van stroombronnen staan, kunnen soms freaky gaan doen; de spoel in de wah schijnt te reageren op adapters..
een aardlus is vaak te voorkomen door je adapters/verdeeldoos + versterker op hetzelfde stopcontact/verdeeldoos aan te sluiten..
een andere goede optie is: Een Pedalsnake ; ook een dure kabel op zich..
mijn suggestie:
Deze site, en dan bestel je de 4 kabels die nodig zijn: wat je zou kunnen overwegen is 2 kabels in een zgn. kabelkous te laten stoppen, dan heb je de send/return (fx-loop) van je amp verbonden met de pedalen/het pedaal dat in de loop gaat..
kabel 1: gitaar -> pedalen
kabel 2/3: pedalen -> loop amp -> pedalen (samen in 1 'kabel-lijn')
kabel 4: pedalen -> input amp
kom kom, je hebt maar 4 kabels nodig..Citaat:
ik hou zelf van korte kabels, maar voor 'normaal' podium gebruik kun je denken aan
1x 3,0m (gitaar-pedalen)
2x 4,0m (pedalen ->loop ->pedalen), evt. in een kabelkous..
1x 4,0m (pedalen -> input amp)
ben je ongeveer 4x13 euro kwijt.. dat valt toch nog wel mee ?
een loop is een zegen, maar kan soms vervelend werken..
het is geen zaligmakende oplossing, maar ik ga mijn loop alleen gebruiken als ik m'n 19" rack meeneem: kabels zitten in het rack en worden bij de versterker aangesloten:
gitaar -> pedalboardje -> amp input
pedalboardje <- (9v) <- stekkerdoos
midi-controller <- (midi) <- Rack
(3kabels voor m'n voeten)
amp send -> rack
amps return <- rack
amp -> stekkerdoos
rack -> stekkerdoos
(2 kabels aan de versterker-kant)
eventueel laat ik het pedalboard of de midi-controller thuis; dan heb ik dus 'maar' 2 kabels voor me; stroom + gitaar -> amp
holy grail wil niet op een DC chain netzo als de Uber Metal. de Ubermetal gebruik ik alleen omdat ik in de oefenruimte geen effectsloop amp heb.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
mijn ervaring is dat alles wat digitaal is liever een eigen adapter heeft. je hoort altijd een hoog piepje of een brom of iets.
De brom waar ik het over had is weg zodra ik die Ibanez en EHX adapter ergens ver weg stop. dat moeten dus 1spots worden.
die effectsloop kabels ga ik voorzien van een krimpkousje, dat was ik al van plan. maar dan moet ik eerst nog een extra kabel kopen voor als ik ergens optreed en dus weer de Uber Metal nodig heb. (geen auto, dus treed nooit met mijn buizen combotje op)
Stekkerblok + meerdere adapters + Morley wah vlakbij + digitale bakkies = recipe for hum and hisssss
Echt, hoeveel gezeik ik al niet heb meegemaakt door Morleys...ongelofelijk gewoon.
als ik het stekkerblok naast mijn Holy Grail knikker heb ik het ook hoor. don't worry.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
De Hloy Grail staat dan ook met stip op twee na de Morley :D
ik moet echt een pedalboard gaan maken
de kabels van me jvm switch, rmc wah, metal muff en boss rc20xl loop iriteren me mateloos en als ik naar een repetitieruimte ga is het zo lastig om alles mee te nemen. helemaal omdat er binnekort nog wat effecten bij komen :jam:
ik zag wel wat leuke pedalboards maar die waren zo duur, rond de 200 eu...
Je zit dan ook te dagdromen in het "post je zelfgebouwde pedalboard" topic ;)