Gewoon eens testen, want de een vindt Fender-pickups zwaar oké en de ander stopt er al gauw iets anders in. Ik behoor trouwens tot de laatste categorie.
Printable View
Gewoon eens testen, want de een vindt Fender-pickups zwaar oké en de ander stopt er al gauw iets anders in. Ik behoor trouwens tot de laatste categorie.
Ik lees hier in dit topic dat strats uit verschillende periodes andere pick-ups mee hebben gekregen, kan iemand hier mij vertellen welke er op een American Standard uit 1996 zaten? ( die zitten nu namelijk in mijn andere strat, een Dick Dijkman).
Bij voorbaat dank.
In de standard strat uit 1995 zaten ook alnico 5 pu's, met flat oole pieces. Ik vond ze 3x niks, zo dood als een pier klonken die.
...en nog ff over de elite hss serie, van fender, zelfde verhaal. Bijna 2K nieuw, en die shawbucker is ook niet m'n smaak. Voor 2 ruggen heb je mooiere alternatieven.
Laat iets door smitty bouwen, in h-s-s, tien klasses beter dan die elite qua afwerking en geluid, voor dezelfde prijs.
Dikke aanrader...
Ik wil die Elite niet afkraken, want ik heb er nooit op gespeeld. Ik vind ze alleen erg duur geworden. Als je dan ook nog pickups vervangt, loopt de eindrekening dik over de 2000 euro.
Je kunt iets laten bouwen, maar dat wil niet zeggen dat het altijd een mojo-plank wordt.
Goedkoop: bouw een CP60 om.
Hoge kwaliteit: test eens de Suhr Classics. Ik ben daar best van onder de indruk. Haar Guitars heeft verschillende HSS hangen.
Ziet er aantrekkelijk uit iig. Ik wil deze, maar dan Daphne Blue en relic :)
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...e4&oe=584D3388
Iemand bekend met Folreden btw? Speelt één van de 3 J's en Hans Meulendijk op. Prijzen lijken daar iets lager te liggen en ziet er ook prima uit wmb.