Erg jammer dat soort figuren..
Printable View
We zijn gewaarschuwd...!! Waarvoor dank!
En zoals Ibanez666 terecht opmerkt: het zijn juist de kleine bedragen waardoor je het risico misschien wel durft te lopen. Maar vele bedragen maken samen één groot bedrag !!
Gr. C.
Was een beetje op zoek naar een richtprijs van mijn Gibson Melody Maker JJ toen kwam ik deze advertentie tegen, de verkoper woont volgens mij in het vlaamse gedeelte van België maar ik kan zijn tekst maar moeilijk volgen.
Gibson Joan Jett
damn inderdaad:
Citaat:
Gitaar gekocht in juli 2008 omdat negen staat strikt speelde minder dan drie uur, bleef altijd in haar vak, dat wordt geleverd met Gibson USA en in topconditie Ook reisde ze nooit ooit geserveerd in de studio of in concert .. Meer info als u wilt
Eronder staat ook 'NO SHIPPING!!!'
Ik denk dat deze tekst letterlijk van Engels naar Nederlands is vertaald. Ik geloof niet dat deze advertentie erg betrouwbaar is...
Zeker niet vertrouwen, dit soort advertenties zie je tegenwoordig meer. De verkoper woont zogezegd in wallonië en plaatst een letterlijk vertaalde nederlandse tekst. Het zijn ook meestal dure modellen en de foto's kloppen wel maar je mag er zeker van zijn dat je je geld kwijt bent.
Dat 'NO SHIPPING' maakt 'm wel iets betrouwbaarder lijkt me.
Oplichters zijn juist van het niet afhalen.
Als ik naar de woordkeuze kijk, dan lijkt dit me uit het frans vertaald te zijn ahv een vertaalcomputer...
Waarom in het nederlands ook te koop zetten: in Wallonie heeft niemand geld genoeg om dat te kopen (stoute bewering die in se ook op niets slaat, maar ze is zo plezant om te doen:crazyhappy:). Gewoon om de markt te vergroten zeker... :roll:
Ik heb zo indentijd ook ne moto kunnen kopen aan een zeer vriendelijk prijsje. Neem gewoon je voorzorgsmaatregelen:
- maak een afspraak om bij hem langs te gaan en google dan eens op zijn naam en adres
- ga niet alleen naar ginder om te gaan kijken
- neem geen geld mee, maar kijk vooraf even na of daar banken in de buurt zijn. Ga pas geld afhalen als je overtuigd bent dat het veilig is. Als dat allemaal niet lukt, verstop het geld dan in je wagen en als je bedreigd wordt lieg je als de pest.
- neem je beste woordenboek frans mee (of iemand die voldoende frans begrijpt en spreekt), want de kans dat die persoon goed nederlands praat/begrijpt schat ik ergens tussen klein en onbestaande... :supercool: