Wat voor flightcase is dat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
Printable View
Wat voor flightcase is dat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aimé
Poeiwhhh een Oudje , een keer gekregen voor geluids klus wat ik moest doen!
Ik heb tot nu toe altijd een houten pedalboard gehad, en ik ben het echt zat. Ik vind het veel te zwaar, en ik bezeer me er vaak aan. Ik had mijn pedalen vast gemaakt met de fietsketting methode. Dit wil ik ook anders omdat ik gewoon heel veel wissel en schuif.
Nu dacht ik aan de Pedal Bag van electro harmonix. Is dat iets? Anders misschien een goede tip voor zo'n koffer op wieltjes die niet te groot is?
Ik reis altijd met de trein. En het is gewoon shit om alles twee keer per week heen en weer te slepen.
Die 2 LS-2's gebruik ik voor de a/b functie en als je het pedaal in de effectsloop gooi, kan je m gebruiken als volume boost. Daarbij komt dat je 'm ook nog als gainboost kunt gebruiken.
Ik heb ze gewoon gekocht omdat je ze altijd weer ergens anders voor kan gebruiken, echt multifunctioneel.
a propos pedalen vastmaken: gewoon Hema/naaiwinkel/LYT-pedalboards/Pedaltrain/v.d. Haar/Maxguitar - klitteband!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JvD.
wat betreft koffer/tas:
Wat ik zelf al een tijdje gebruik, en ook best werkt is dit:
een Tonebone Boneyard, Gator Pedal Tote achtig board (board op een 'helling' stroomvoorziening onder de helling)
dan heb je in feite alleen een houten plank met pedalen erop..
deze passen mooi in de keyboardtassen van bijv. Rockbag, met schouder-riemen..
Gitaar op je rug, plank over je schouder, combootje in de hand..
in de trein is het ook te doen, maar niet altijd in 1x door de deur te krijgen..
je zou misschien ook 'n keyboardtas met wieltjes kunnen proberen.. is wel groter dan de schoudertas-keyboardtas methode..
of je doet wat ik heb gedaan voor trein-reis optredens:
een klein boardje maken, met hooguit 4-5 pedalen (passen op 'n plankje ter grootte van 'n A4tje..), OneSpot, Wah en Volumepedaal apart; past in een standaard messengerbag/sling-bag...!
Ik heb ook zon enorm zware plank en das best lastig. Ik ga vandaag mijn nieuwe MI audi crunch Box bij het repeteren testen en heb een klein flightcaseje in de bestelling staan. Ik kijk al uit naar mijn nieuwe board :-)Citaat:
Ik gebruik zo'n trolleykoffer.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
Heel erg handig. Rolt lekker overal heen én ik heb een flink pedalboard erin (staat hier ook ergens in het topic)
Ik heb die Pedal Bag wel eens bekeken en is best een aardig ding. Wel heel simpel, maar het functioneert. Het tasje dat De Gier zelf nu heeft vind ik iets handiger, zit een mooi schuin, uitneembaar plankje in. Heb ik even over getwijfeld maar ik ben uiteindelijk toch voor een zilver gereedschapskoffertje met zelfgemaakt plankje gegaan omdat ik dat koffertje toch nog had liggen. Het nadeel van dit soort kleine tasjes/koffertjes is dat je weinig ruimte hebt voor voeding dus eigenlijk wel vast zit aan iets als een One Spot of zo, maar goed... om mee te kunnen nemen in de trein zijn die dingen natuurlijk wel ideaal.Citaat:
tjo!
ook ik heb een pedalboard gemaakt, maar ik zit nog met een laatste probleempje:
Ik heb een patchbay gemaakt voor het klepje van mijn showmaster 24 om alle aansluitingen bij elkaar te hebben. Deze patchbay bestaat aan de ene kant uit een metalen strip met chassisjackpluggen, en aan de binnenkant uit nog eens zo'n strip. Het is dus niet echt een kastje, maar het zijn twee losse strips. Alles netjes bedraad en alles werkt ook goed, behalve...:
Als ik de footswitch van mijn Fender Deluxe aansluit (dus van versterker, naar patchbay en van patchbay weer naar footswitch), dan zit er een vervelende brom in. Ikzelf denk dat het een 50 Hz brom of een aardlus is (zelfde? heb hier niet echt verstand van!)
Wat denken jullie, en wat kan ik eraan doen?
Ik heb eenzelfde probleem gehad met m'n GT-8 AMP Control in combinatie met m'n JCM 800 Split Channel.
De oplossing was om een kabel te gebruiken waarvan alleen de tips met elkaar verbonden waren.
Oftewel de mantel van de kabel los solderen/knippen.
Misschien helpt dit ook bij jou ....