Twee delays in je setup zou eigenlijk de norm moeten zijn 8-)
Briljante koffer !
Printable View
Twee delays in je setup zou eigenlijk de norm moeten zijn 8-)
Briljante koffer !
En ??? Bevindingen ???Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexTBHR
Ik wil dat namelijk ook wel eens proberen, maar dan met een Digitale delay en een analoge erbij of zo ...
ok, ziet er heel strak uit. Ben op zoek naar net zo iets eigenlijk. Hoe heb je het met die koffer gefixed dat je het deksel (of eigenlijk de onderkant gezien het feit dat je hem op z'n kop gebruikt) er af kunt halen? Zijn daar speciale scharnieren voor ofzo?Citaat:
ik deed dat door de pin uit de scharnieren te tikken en er een borgpen in te steken. moet wel passen natuurlijk, maar dan heb je dus een demonteerbaar scharnier, werkt erg makkelijk :)
Als ik die sloten zie en het gewicht van je pedalen bekijk, zou ik hem niet met een gerust hart durven dragen...Citaat:
@ Mike: die dingen zijn van de jaren '70, toen alles nog gemaakt werd om mee te gaan, haha. Nee, 'k moet eerlijk zijn, ik had eerst ook zo'n idee (het ding weegt alles samen zo'n 16kg of zo), maar blijkt dat ie perfect stand houdt, dus no worries...
@Rormo: aan de voorzijde heb ik de oude sloten eraan gelaten, die blijkbaar verdomd sterk zijn. Aan de achterzijde heb ik er zelf gemonteerd, maar die zitten vast aan de onderplaat (dus door de koffer heen in de plaat gevezen) en de bovenste zitten vast aan een houten plaat die zich als versterking binnenin de koffer bevindt. Tzijn trouwens gewone kist-scharniertjes, te verkrijgen in je doe-het-zelf zaak.
@Up-guitarman: ik zit zo'n beetje in het post-rock genre, dus met twee delays kan je in dat soort muziek heel erg 'epische' dingen maken. M.a.w. alsk in ons repetitiekot met twee delays speel op m'n overdrive kanaal klinkt het alsof ik in de Allianz Arena speel :cooler:
Je hebt geen drive pedalen... Wat voor amp gebruik je?
Verder mooi bordje!
Ik heb een Orange AD30TC top op een Marshall 1960AX kast (die met de greenbacks in). Kben heel tevreden van de overdrive, dus voorlopig steek ik geen drive pedalen in mijn case. Ga ik ooit wel es mee experimenteren.
En bedankt! :cooler:
Zo, na een tijd van zoeken en uitproberen even een opzetje van hoe mijn pedalboard er ongeveer uit gaat zien... Geen snoeren nog (ik ben nog aan het kijken naar hoe alles komt te staan) maar er komen GL pluggen (haaks) op en de boss rc-2 gaat er weer uit omdat ik die niet kan gebruiken... er komt een fulltone Octafuzz bij... Daarnaast moet ik een aantal voedingen gebruiken (whammy en mfc-5) en komt er dus boven nog een kleine stekkerdoos voor een aantal adpaters... die stekkerdoos voed ik dan uit de p2 die onder de pedaltrain hangt...
Als dit dan klaar is moet ik nog een interface bouwen, voor midi, gitaar uit, gitaar in en stroom... dan is alles echt klaar.
Tenminste... totdat ik weer een ander mooier pedaal zie en die erop zet...
http://i39.photobucket.com/albums/e1...nstruction.jpg
Mij lijkt die wah niet echt lekker bereikbaar zo. Neem aan dat je links bent, maar dan zou ik kijken of hij onder of boven de whammy kan staan en dan beiden helemaal links. Dat staat denk ik lekkerder.
Vette plank, goeie band!Citaat:
Ja, goed hé... Ik had een DE7 en een analoge CD10 samen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door up-guitarman
De DE7 voor de shimmer-delays, de CD10 voor de vette echo's en bij het noizen kon de CD10 geniale dingen doen - zo'n smerige lage synthtoon als je snel aan de delay-time draait, heel fijn!
Bedankt! Je kent ons of zo?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imlikeajungle
Net gemist op Vleugelrock omdat ik ergens moest mixen maar via MySpace e.d. wel al gehoord & I like, I like!Citaat:
Nee, niet links maar volume en wahs etc heb ik liever links... DSaarbij heb ik lange poten en sta ik met behoorlijk wat ruimte... De belangrijkste zaken staan dus rond het centrum en daar iets links van... de mfc-5 voor schakelen g-force en powertone 2 en de wah en de fulltone. Dus ook op een kleiner podium moet ik daar bij kunnen.. Een andere optie die ik ook uitprobeer is de wah links van de mfc-5 en dan de fulltone rechts naast de mfc-5. Moeilijke aan het hele zaakje is dat als je een pedaal achter de wah zet raak je de wah als je schakelt en gaat deze dus werken... Dat is het nadeel van de Bad Horsie in dit geval (Het geluid maakt veel goed).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rormo
Maar ik ben alles aan het aansluiten en dan experimenteer ik tijdens de repetities even verder... en dan groeit het wel weer...
Harm
http://i124.photobucket.com/albums/p...s/HPIM2700.jpg
De meeste pedalen zijn al vaak genoeg langs gekomen:
Gitaar -> Dunlop CryBaby 535 -> Boss TU-2 -> Guyatone ChorusBox -> Boss Blues Driver -> Amp
Send -> Boss GE-7 -> Return
-> Vox VFS-2
http://i124.photobucket.com/albums/p...s/HPIM2696.jpg
Het is een plank waar een bak overheen komt (die staat onder de amp), die zet je dan vast met vlindersloten, alles ingepakt (kabels er ook in) 13 kg ruim.
Misschien een domme vraag: maar wat is het verschil tussen een chromatic tuner en een normale tuner
Dat ding is een pedaal.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
dat is niet het verschil.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd5
aha oke bedankt.
hugo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
En je wilt niet weten wat wél het verschil is??Citaat:
:D Je bent er toch niet wijzer op geworden?Citaat:
Chromatische kan alle tonen stemmen, zoals de naam al zegt: chromatisch. En een gewone tuner alleen de "gitaarnoten", dus de losse snaren. Toch?
nee, sorry ik had iets te snel gepost, oke bedankt voor het echte antwoord :P
hugo
[IMG]board[/IMG]
wil wel een foto van mijn board plaatsen maar hoe kan je een picture plaatsen?
Host hier je plaatje vervolgens de URL kopieren en in je berichtje op dit http://www.gitaarnet.nl/forum/images...nsertimage.gif plaatje klikken en de URL plakken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Page
hm... als me daisychain gaat werken
(je denkt vast, hoe kan dat niet werken? vraag ik me ook af, sluit niet goed aan op plug van adapter ofzo) kan k alles op n plankje plakken en heb k nu in totaal al 2 pedalen :P maar ik vind t wel best zo, gebruik alleen mn distortion (digitech hot head, zoals ook in me sig staat ^^) en mn behringer Equalizer pedaaltje :P
zoals velen voor mij hebben gezegd:
Less is more :D
Hoe komt iedereen eigenlijk aan die aliminium flightcases,
en hoe duur zijn die.
hugo
Gebruik 's een keer de search en google. Heb je zo'n kleine neus en vertik je het om niet verder te kijken of ben je gewoon niet snugger genoeg?Citaat:
@ hugo: of je kijkt ff dit topic door of je opent een eigen topic, t staat er echt HEEL duidelijk in...
bedoel je de showmaster 48 ?Citaat:
rond de 50-60 Euro.
k heb sinds vandaag een rockcase aluminium kist, dies ruim 100 euro...
had een showmaster 48, is ondertussen verkocht
heb nog een 24 ongebruikt liggen, gaat ooit verkocht worden of toch nog afgemaakt worden voor m;n bass pedalen
damn,
ik moet ook maar es george l in gaan slaan!!
Vet! Allemaal pedalen die je niet vaak ziet! Die Analoge delay, hoe is die in vergelijking met de AD9 van Ibanez?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jero
http://eduweb.hhs.nl/~60268/foto/plankski.JPG
hier m'n huidige plank, heb via via met een leuke deal zo'n rocktron case verkregen...
exar pig noise gaat eruit zodra ik een leuk vervangend pedaal heb (denk iets van een fuzzzzz)
Handgebouwde fulldrive 2 komt in februari dus die komt er ook op (ruimte is al open gelaten)
nu nog echte kabels!
Wat heb je nu weer gebouwd? (Klootviool ;) )
Trouwens, zie m'n sig ;)
Heb um zelf niet gebouwd, maat van me... ik heb zelf geen tijd om voor mezelf te bouwen :S
die fuzz ruilen voor m'n exar?
edit : antwoord op je vraag:
EEN TREMULUS LUNE!
die delay is mijn eerste delay, heb hem van ebay afgehaald en eigenlijk nog nooit vergeleken met andere delays :(. Hij bevalt prima, al zou de delaytijd net een tikkie langer mogen, is 300 ms.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the feable
by the way, die 'klootviool' heeft de bjf looks! :)
bjf???
der komt dze week weer wat zooi voor een leuk bouwproject binnen:
distortion +
Als die af is ga ik 'm lekker vol gooien met mods, en als het dan echt bevalt, komt ie er ergens tussen bij ofzo
Slechte pic, en heel rommelig zonder de board zelf, maar er zijn allerlei veranderingen op komst, paar pedaaltjes liggen op de werkbank om wat verder te modden, en mijn Death Rattle III ligt open om te clonen..
Anyway:
http://img301.imageshack.us/img301/1...ding0102uu.jpg
EDIT, pic was wat gigantisch, geresized..
Ik ben begonnen aan een nieuw board. Ik had altijd een showmaster case, die grote, maar ik heb pedalen moeten verkopen omdat er een nieuwe gitaar bij was gekomen.
Sindsdien slingerden ze allemaal maar wat rond in mn kamer en heb ik een paar dagen terug maar eenns een plankje MDF gehaald en aan het knutselen geslagen.
http://img260.imageshack.us/img260/2...ding0058uo.jpghttp://img181.imageshack.us/img181/3...ding0062zj.jpg
nu is er net een eerste laagje grondverf overheen gegaan, misschien dat ik dat nog een 2e keer doe en dan de zwarte spuitbus er overheen en ergens klittenband zien te scoren.