Is ook wat waard. Ben benieuwd naar je ervaringen...
Printable View
Ik ben benieuwd naar de hoogte van die Klusons en de hoek van de snaren achter de topkam. De kop is nu iets minder dan 15 mm dik. Desnoods moet ik de achterkant nog fineren om die nog iets dikker te maken. Maar dat is geen probleem.
Ik denk dat de halsverbinding stevig genoeg wordt. Aangezien je deze lijmt haalt hij ook stevigheid uit de zijkanten. Dat doet een bolt on hals niet bijvoorbeeld. Mijn prs project had ook maar 8mm onder de hals en 5cm tot het eerste element en zit behoorlijk goed vast. Ik neem ook aan dat je er geen 013 snaren in standaard stemming op gaat zetten...
Haha nee: .010 of hooguit .011. Maar als de gitaar .013 niet aan zou kunnen zou ik twijfelen over de stevigheid. Maar ik denk intussen dat het wel goed zit. Eerst de verbinding hals/body maar eens vloeiend maken. En dan denk ik dat ik hem er gewoon maar in lijm.
De schacht van de Klusons is 8 mm, en de bushings zijn 10 mm. Wat is de beste manier om de gaten in de headstock te boren ? Een gat van 10 mm, of een gat van 8 mm met aan één kant een eind van 10 mm voor de bushing ?
https://i.imgur.com/tlvbtxy.jpg
Het huis zet je met 2 schroefjes op de achterkant vast, dus dat gaat nergens meer heen. Zou dus met een gat van 10 door en door prima kunnen (en is volgens mij gebruikelijk).
Veel mechanieken zet je met maar 1 schroefje in de achterkant vast of hebben helemaal geen schroefje, maar een pinnetje dat in het hout steekt (daar een gaatje voor voorboren) om te borgen.
Maar als het je lukt om precies 2 diameters netjes gecentreerd te boren zou ik dat denk ik ook wel doen.
Oké bijzonder.
Zeker vanwege de prijs.