Bloedmooi, maar flinterdun!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas
Printable View
Bloedmooi, maar flinterdun!Citaat:
Ik heb een ibanez rg170dx, beetje een beginners gitaartje, basswood body, maple hals, wel strakke pu's, speelt niet super lekker en ontstemt snel, geluid is ook niet geweldig.
thnx, en ja hij is best dun, maar toch zwaarder dan je zou verwachten.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus
Vanaf deze hoek zie je ook hoe groot die brug eigenlijk ook is op zo'n gitaar. Volgens mij is dat de helft van het gewicht
het valt wel op ja, omdat de gitaar zelf best dun is, maar ik zind het wel mooi staan.
Het is een dunnen gitaar maar hij is wel van mahonie. Dat draagt dan ook wel weer bij aan het gewicht. De neck zal dan weer niet zo veel bijdragen aan het gewicht ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
mahonie weegt niet zoveel. het is altijd het esdoorn op les pauls wat e gitaar zo zwaar maakt (en gewoon de dikke body). maar het soortelijk gewicht van mahonie is veel lager dan dat van esdoorn, rosewood, bubinga, wenge, etc etc.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soulflyhigh
Mooi ding, maar wat ik zo verschrikkelijk jammer vind bij de meeste S'en is dat plastic ding om de elementswitch... Hoe bevalt die ZR-tremolo trouwens?Citaat:
ik erger me er niet aan dat het van plastic is. de zr is erg fijn. alles loopt lekker soepel, stemvast en erg makkelijk af te stellen. en doordat er een stop bar in zit gaan je tuning niet meteen naar de kloten als een snaar knapt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JER00N
bij de weg: weet iemand een internet winkel waar ik een nieuwe tremolo pookje kan bestellen, ik heb me suf lopen zoeken maar ik kan er maar geen een vinden. die van mij is al een tijdje spoorloos, en ik heb gewoon absoluut geen tijd om langs een muziek winkel te gaan.
De bovenstaande post is bij deze genomineerd voor de "Stagg slechtste opmerking op gitaarnet in 2008 award"Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Dus omdat het soortelijk gewicht van mahonie gemiddeld lager is dan dat van esdoorn, maak je het verschil in volume (grofweg 1:5 bij een fatsoenlijke top) goed? In dit lijstje zie je een overzicht van het soortelijk gewicht van houtsoorten. Zelfs als het niet precies klopt (het blijft wiki), dan geeft het nog steeds een goed beeld van de ordegrootte.
Het verschil tussen de houtsoorten die jij opgeeft kan nooit en te nimmer zo groot zijn, dat de top het verschil in volume tussen het basismateriaal van de body en de top zelf kan opheffen. Als je beweert dat het de top van een gitaar is die het gewicht voor het grootste gedeelte bepaalt, dan is dat puur gelul.