Oke dan hier de mijne........Is voor lekker thuis...
http://img408.imageshack.us/my.php?image=028kv3.jpg
Printable View
Oke dan hier de mijne........Is voor lekker thuis...
http://img408.imageshack.us/my.php?image=028kv3.jpg
Leuk board Soulpower en habberdoedas
Soulpower,mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je voor de metalmuff hebt betaald?Lijkt me wel een leuk dingetje voor bij mn buizentop.
Heyy dankjewel, ja tuurlijk mag dat, volgens mij had ik em voor 89 euro bij feedback.. shiit nu je het zegt.. ik heb de bon weggegooid..
Ik vind em echt lekker klinken, in mijn situatie komt ie goed van pas.. ik had een alternatief nodig, ik ben niet tevreden met de overdrivechannel van de studio 22., ik gebruikte eerst DS-1.. maar nu ik de metalmuff heb ik een veel strakkere sound. Ik heb gain op 12u staan en ik heb echt strakke gain.. die boost channel is ook erg leuk.. zware boost!
Voorlopig kan ik hiermee lekker door, ik ben al aan het sparen voor een stack.. maargoed dat duurt nog een tijdje..
hallo
Ik heb net mijn multi effecten pedaal verkocht om over te gaan stappen op losse pedaaltjes. Ik wil beginnen met een stuk of vier pedaaltjes en dan in de tjd evt nog uitbreidingen.
Ik wil om te beginnen een distorsion een chorus en een wah pedaal welke raden jullie me aan. en een tuner ik twijfel tussen de boss en de korg welke is volgens jullie het best
Distortion, wah en chorus: ligt er helemaal aan wat voor sound je zoekt, kan je beter even een nieuw topic openen met een uitgebreidere beschrijving van wat je wilt (sounds, kosten, wat heb je al geprobeerd etc etc)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Darkness
Qua tuner; is persoonlijk maar ik vind de korg er duidelijker uitzien (moet er nog steeds een keer een gaan halen)
planet waves ct 04!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is dat nog wat dan?Uitgetest?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Zag hem laatst ergens op internet en geloof dat ze niet eens zo duur zijn.Zien er wel goed uit.
true bypass
duidelijk zichtbaar
strobe en chromatische mode
betaalbaar
IDEEAL
Hmm intresant.Zag net op de feedback site dat hij 89 euro kost.Ik wil over niet al te lange tijd een goeie tuner kopen en zat eerst te denken aan de Boss TU2,die kost 99 euro maar goed nu ik zo die Planet Waves tuner bekijk voor 89 euro...binnenkort beide eens even testen etc.
ik zou de ct 04 pakken
veel duidelijker en naar het schijnt preciezer...
Gebruik 'm zelf voornamelijk live en om te intoneren :P
Kep hem ook, aangenaam tunertje, duidelijk display en precies.
Perfect voor mij.
Ach, zoveel verschil zit er niet tussen de Boss, Korg en de Planet Waves! Maar de Boss schijnt een beetje toon weg te zuigen en is wat minder accuraat dan de Korg en de PW.
Zelf wilde ik eerst de Planet Waves kopen, maar ik ben toch uiteindelijk voor de Korg gegaan! Die is heel erg fijn, duidelijke ledjes (ook 's avonds), lekker simpel (inpluggen en stemmen maar) en reageert heel snel op het aanslaan van een snaar. Ik ben er heel erg blij mee :) Bovendien is hij gemaakt van een sterk metaal (aluminium?) en het ding lijkt niet kapot te gaan!
Maar nogmaals... een wereld van verschil zal er heus niet zitten tussen die drie pedaaltjes!
Oh dat is de Korg DT10 toch ofzo?Geloof dat die rond het zelfde budget zit als ik me niet vergis.Ach ik wil niet meer uitgeven dan 100 euro dus ja wil een keuze maken uit die PW,Boss en de Korg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Ik heb laatst ook de TU-2 gekocht, prima ding! Stemt prima, en is ook nauwkeurig zat!
Ik heb ook de Boss, en ik heb geen toonverlies kunnen ontdekken. Nu ben ik geen toonpurist, maar ik weet wel aardig wat ik hoor. Heel veel toon verlies je er iig niet mee.
Nauwkeurigheid zit bij die bakjes wel goed
alleen het feit dat de boss variant het meest tone zuigt, het duurst is en het slechts leesbaar bij daglicht (denk festivalletjes, heftige lampen op podium, oefenruimtes, etc....) is dat toch wel een reden om af te vallen :P
Ik snap dat gezeik over Boss-zuigt-tone niet, nooit last van gehad. En ja, ik ben een van die zeikerds die een half uur lang gaat luisteren of een pedaal echt geen tone zuigt :p Mijn TU-2 in elk geval niet....
tjah
ik heb er zelf niet zo'n last van, maar dan praat ik over 1 losse tu2
elk beetje is een beetje te veel ;) je hoort het verschil wel als je een rits boss pedalen hebt (in bypass) en daarnaast je signaal direct de amp in.. scheelt een hoop!
daar kan ik me iets bij voorstellen, maar dat heb je eigenlijk met alles wat je tussen gitaar en amp zet. ik heb zowel gebufferde als niet gebufferde pedalen, en los van elkaar zijn ze erg goed, maar bij elkaar opgeteld hebben ze toch wat invloed op het signaal. hoe goed de bypasses ook zijn, het heeft altijd invloed op je signaal, de vraag is alleen hoeveel
Nog nooit last van gehad en ik heb hem al een paar jaar en zo'n 100 optredens (binnen en buiten)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Misschien hebben wij dan nog de goeie vintage serie, de pre-2005 uitvoering...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
oke ik dank dat het dus de korg tuner gaat worden ( hij is ook ietsje goedkoper)
maar welke chorus en distortion kunnen jullie me aanraden? Mijn muziekstijl loopt flink uiteen greenday, lostprophets, velvet revolver, the darkness, simple plan, joe satriani en tenacious D en en vanallaes wat hierop lijkt.
Je hebt al een Engl Powerball en je zoekt een overdrive/distortion? :stop:
Er staat voor E100 een H&K Tubefactor op marktplaats. Zonder aarzelen kopen!
oke dan niet zo zeer een distortion maar wel de chorus welke kunnen jullie mij dan aanraden en wat voor een wah pedaal die zoek ik ook nog
Chorus: Boss CE-2(word niet meer gemaakt maar 2de hands wel te vinden voor 5/6 tientjes).Super vette chorus.Absoluut een van de mooiste chorus'en
Wah: Morley Bad Horsie2 of een Dunlop Dimebag wah.Beide vette wahs.Die laatste helemaal.Mooie boost erin voor solo's,veel instelmogelijkheden.
+1 voor de chorus, ik heb hem zelf ook. Kan subtiel wat dikte toevoegen maar ook zwaar gaan spacen:)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist
+1 voor de CE-2, al worden ze wel iets te populair en moeilijker te vinden en daardoor weer wat duurder.
Ik heb de mijne een jaar terug nog verkocht voor 35 euro ofzo. De JAPANSE versie nota bene (schijnt NOG BETER te zijn). Maar inderdaad, het is een geweldig klinkende chorus.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LostHighway
O ja, ik ben een lul.
Zo dan post ik ook maar eens iets :)
http://upload.server8.org/p7257.JPG
Van links naar rechts
GLX Heavy Metal- Boss Superoverdrive - Boss Noise Suppressor- Boss FV-50 volumepedaal
GLX equalizer - GLX Flanger - GLX super chorus
hmm, die heeft mij een paar maanden geleden 50 euro gekost.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
Ach, ooit worden ze vintage.
Ik denk het wel ja. Daarna zijn ze natuurlijk goedkoper gaan produceren met goedkopere onderdelen om met Behringer te kunnen concurreren... 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
Nou, en ik héb een lul, hoef ik toch ook niet van de daken te schreeuwen..
;)
Hangt van de lul af...... :oCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LostHighway
Mijn pedalboard is ook eindelijk es afgeraakt. Moeten enkel nog es andere patchkabels in en dan ben ik (voorlopig :p) tevreden.
Volgorde: Dunlop Cry Baby Wah -> Boss TU-2 -> Line 6 MM-4 -> EH Holy Grail -> Boss DD-6 -> Line 6 DL-4. De zwarte linksboven is dan uiteraard om de kanalen van mijn amp te switchen.
http://users.skynet.be/alexander.mae...pedalcase1.JPG
http://users.skynet.be/alexander.mae...pedalcase2.JPG
http://users.skynet.be/alexander.mae...pedalcase3.JPG
Mooi! Coole koffer ook. :cooler:
Heeel retro, die koffer :cooler:
vanwaar een digidelay én een dl4?
SCHITTEREND!!!!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexTBHR
Haha, geweldig die koffer! Leuk gevonden!
De digidelay had ik al een lange tijd voor de DL-4 die er onlangs is bijgekomen. Ik gebruik de DL-4 vaak voor loops en alsk 'm daarvoor niet gebruik, heb ik 3 presets erop die ik helemaal niet uit de digidelay krijg, vandaar...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
+ ik ben een klein beetje een delay freak :)
En ik wou altijd al eens weten hoe twee delays na mekaar klonken, haha :D