Malmsteen wordt vooral overschat door zichzelf denk ik. Eenzame hoogte.. alleen Chuck Norris moet ie misschien boven zich dulden.
Maarja, na 3 seconden hoor je gelijk dat hij het is. Het geluid, frasering... dat is ook wel knap.
Printable View
Malmsteen wordt vooral overschat door zichzelf denk ik. Eenzame hoogte.. alleen Chuck Norris moet ie misschien boven zich dulden.
Maarja, na 3 seconden hoor je gelijk dat hij het is. Het geluid, frasering... dat is ook wel knap.
Malmsteen vind zichzelf ook de beste, wat misschien ook wel zo is.
Het feit dat ie dat wel 's gezegd heeft wordt hem niet in dank afgenomen, en miscchien wel terecht, wat een doerak. ;)
Muziek maken met de hoofdletter "M" kan ie echt wel, hoewel het lang geleden is dat ie een fatsoenlijke plaat heeft afgeleverd.
Naar mijn idee is Malmsteen niet overschat, maar juist zwaar ondergewaardeerd/verguisd.
Ik blijf dit nummer van hem geniaal vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=bDL4uFvMrGQ
:gitarist:
De meest overschatte gitarist bestaat niet, muziek is een manier om emotie te uitten en over te brengen. De manier waarop een gitarist speelt vind je mooi of niet mooi, hetzelfde geld ook voor de vorm en de compositie. Als je dat niet aanspreekt kun je het opvatten dat een gitarist overschat word terwijl hele volkstammen het tegendeel beweren. Dus als muziek emotie is en dus persoonlijk, wat valt er dan te overschatten ?
Ik heb al vaker gezegd, op internet en zeker op fora, bedoeld men met:
Overschat: Ik vind t niks wat die persoon doet, men moet meer luisteren naar wat ik geniaal vind
Onderschat: Dit is mijn held!!! Hij/zij is geweldig!
Vandaar dat men soms zelfs miljoenen verkopende artiesten nog onderschat noemt :seriousf:
Edit: En Yngwie is geweldig!
Ik denk dat het ervanaf hangt waar je naar kijkt, sommige gitaristen hebben in het verleden hun landmark gezet, terwijl ze in het heden eigenlijk weinig muzikaals presteren.
Wat mij met name opvalt is dat die gasten meestal in de sologitaar hoek zitten en Malmsteen is als ik het zo zie en hoor misschien wel het meest verschrikkelijke voorbeeld ervan, gewoon echt niet meer serieus te nemen die gast.
Maar goed, ik kan begrijpen dat hij voor sommigen nog steeds een geniale gitarist blijft vanwege wat hij in het verleden gedaan heeft.
Ik blijf het altijd jammer vinden als muzikanten zichzelf niet vernieuwen, maar veel gitaristen hebben er misschien ook wel een handje van om gewoon op dezelfde weg door te blijven klooien.
Lang leve de synthesizer!
Tja...als die muzikanten daar zelf nou volledig tevreden mee zijn? Malmsteen doet inderdaad nog steeds hetzelfde trucje als 25 jaar geleden maar om daarom te zeggen dat hij niks meer presteert gaat mij te ver. Ik vind het enorm knap dat hij een totaal eigen en herkenbare stijl heeft die vervolgens door duizenden gitaristen is gekopieerd. En dat hij zichzelf opstelt als een arrogante eikel die heel erg overtuigd is van zijn eigen kunnen en iedere andere gitarist inferieur vind aan hemzelf....dat heeft dan ook weer zijn charme denk ik dan maar. Het is wel vermakelijk, en hij heeft in ieder geval een eigen mening ;)
de meeste gitaristen doen hetzelfde als 25 jaar geleden. Inclusief je eigen helden. Alleen wordt t meestal gebruikt als verwijsvingertje naar anderen.
:makeup:
Zo was het wat mij betreft niet bedoeld, eigenlijk ben ik het precies eens met wat je zegt.
En Malmsteen, tsja, als ik dat filmpje zie dat Beruk postte met een vadsige man in een latex broek die supernichterige karatetrappen maakt en die kijkt alsof 'ie de beste gitarist ter wereld is maar er daarbij uitziet als een klaarkomende kameel, dan heb ik daar niks mee, hoe goed hij ook gitaar kan spelen.
Het gaat 'm ook allemaal iets te eenvoudig af, net alsof het 'm geen reet uitmaakt, ik zie geen struggle, geen passie erin, maar blaaskakerij "ik kan dit, kijk eens wat ik kan", het is meer een clownsact dan een muzikale act volgens mij.
Hij zou toch ook de grens van zijn kunnen op kunnen zoeken in plaats van dat te doen wat hij al lang geleden veel beter gedaan heeft?