If only...., google eens datasheet BF256 Motorola, dan zie dat hun A,B en C varianten van de
BF256 exact dezelfde pin-out hebben, maar onderling (iets) andere specificaties.
Dat de pin-out van een specifieke transistor per fabrikant kan verschillen, is voor mij niet echt
'nieuws'... Bij de meeste (on-line) winkels staat dit er dan ook gewoon bij, of bijvoorbeeld een
linkje naar een datasheet.
Laat maar, ik zie (nu) dat het stukje schema waaraan ik refereerde op de lay-out achterwegeCitaat:
op het schema staat hij bij een 100u 35 v maar die zit nergens op de layout
is gelaten..., uitsluitend voeden met een 9v. batterijtje is mijn devies.
Nevertheless, je metingen kloppen nu, dus (zo op afstand) kunnen er 2 dingen aan de hand zijn.
De BF256 zat er (toch) verkeerd om in....
Omdat je de BF256 'rechtstreeks' op het boardje hebt gesoldeerd is deze te heet geworden en
overleden, zeker met soldeerbanen op vero niet geheel ondenkbaar. Er zijn handige 'voetjes'
verkrijgbaar die je eerst op je boardje monteert, en waar je dan later de transistor in drukt,
deze bijvoorbeeld.
Je kunt dus of de JFET 'andersom' monteren (misschien heb je mazzel, doet ie 't nog en was dit
inderdaad het euvel), of een paar van die voetjes en nieuwe transistor bestellen, de keuze is aan
jou...
Tenslotte, puur uit nieuwsgierigheid, waarom gebruik je überhaupt de BF256, i.p.v. de 2N5485,
ik begrijp dat vanuit z'n functie dit klankmatig verder weinig verschil zal maken, maar toch?