Oorspronkelijk geplaatst door Ricochet
Speciaal voor Squierforever...
Ik ben uitgegaan van wat ik op mijn eigen (buizen)versterkers zou willen zien, gecombineerd met het criterium dat ik een logo goed vind als het "kewl" genoeg is om op een T-shirt te zetten, en er mee rond te lopen.
Normaal gesproken is "gewoon mooi" bij mij ook geen reden...MAAR...
De wens van Chris was CMW luid en duidelijk over te laten komen. Dat gaat maar op 1 goede manier. De 3 letters uitprinten, en klaar... Helaas is dat ook het saaist.
Wil je de link leggen(assiocieren) naar buizenversterkers kan je de CMW als woordbeeld bewerken door er bijvoorbeeld een monogram van te maken. Dat kan heel fraaie resultaten geven. Het grote gevaar is dat sommige oplossingen erg geforceerd worden. "Leuk en grappig" zijn geen criteria in dit verband. Dat soort ontwerpen zijn net als een mop maar 1 of 2 keer leuk.
Aangezien iedereen zich netjes aan de briefing heeft gehouden heeft zie je dat het allemaal een beetje dezelfde kant opgaat. Dat is niet neerbuigend bedoeld, sommige oplossingen zijn echt goed gedaan. Maar daar was simpelweg geen eer meer voor mij te behalen.
Dus ik heb ervoor gekozen om allereerst de letters CMW zo helder mogelijk te laten communiceren, en daarnaast een apart monogram te maken. Die letters CMW zitten trouwens ook in het monogram, en dat is eventueel(bij grotere naamsbekendheid) ook los te gebruiken. :-)
Alle associaties(ook de zogenaamde negatieve) die ik totnutoe voorbij heb horen komen maken me heel erg blij. Ze hebben een duidelijk nostalgische hang naar vroeger, voorbije ambachtelijke tijden. Waarin dingen nog met een (overdreven) esthetiek werden vormgegeven. Inderdaad gewoon voor de mooi...
Met het monogram krijg ik een sterke associatie met een speakerpaneel van een vooroorlogse buizenradio of versterker uit de jaren '50. Dat heeft me ook geinspireerd.
Dat wordt nog eens versterkt door het geheel de uitstraling te geven van die oude gemailleerde of gietijzeren bordjes. Productietechnisch is dat niet interessant, maar het gaat om de associatie(Ik zou ze gewoon laten lasercutten uit metaal).
Met de vorm en kleur versterk ik nog eens die associatie en vergroot ik de herkenbaarheid.
Getver, wat een ouwehoer-verhaal. Nou weet ik weer, waarom ik dit niet meer doe... :sneaky: