Dank allen! Ik denk dat ik dan toch voor een goedkopere starterpack ga (bijv. die Behringer).. geld is schaars, 100% dat ik er nooit me ga optreden, puur en alleen voor mee te 'fiddlen'. :)
Printable View
Dank allen! Ik denk dat ik dan toch voor een goedkopere starterpack ga (bijv. die Behringer).. geld is schaars, 100% dat ik er nooit me ga optreden, puur en alleen voor mee te 'fiddlen'. :)
Tsjah het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor geluid je zoekt.
Ik heb er een hele tijd op gespeelt als beginner, en dan maakt het geluid mij niets uit. Zoiezo, in het begin maakt het vooral uit hoe je zelf speelt. Als je nog moet leren goed te dempen en strak te spelen enz, maakt dat meer uit, dan het geluid uit je versterker.
Ik ben zelf na een tijdje ook verder gaan kijken, omdat ik een ander geluid wilde, maar tegen die tijd heb je het geld er al lang weer uit. Ik denk dat je als beginner niet zo naar het ideale geluid moet gaan zoeken.
Iemand ervaring met n Squier? Dit pack is ook helemaal niet duur, heeft wel maar een 15w amp.
link:http://www.music123.com/Squier-by-Fe...77843.Music123
hm... squier affinity is niet echt super, en van een squier 15 watt versterker moet je ook nieth el veel verwachten hoor. Wel aardig geprijst, maar ik zou toch de meeste adviezen opvolgen om ieiets duurder te beginnen, starterspacks zijn echt ontworpen om 3 maand leuk te zijn ongeveer :P
Het is een Cort Action bass geworden! Ben nu nog op zoek naar een degelijke versterker... En dan maar oefenen he! :gitarist:
Gefeliciteerd met je aankoop :P
Ik raad een ibanez'je of evt ashdown aan.
Veel bang voor je bucks xD
bedankt, ik dacht eerst aan een fame versterker, weinig € voor veel watt...
zoals deze 60watter http://www.musicstore.de/is-bin/INTE...pTo=OfferList#
Staat hier wel retour op,, wat is dat eigenlijk?
:? Vreemd?
Due to limited availibility of "Retour" -items, orders for these items are accepted with payment option "COD" or "CreditCard" only. Thank you for your understanding!
Iets... gelimiteerds? vreemde winkel :P
Uhm... ja het is goedkoop en krachtig, maar je krijgt toch vaak waar je voor betaald, in het begin zal je hem wel vet vinden, misschien dat het best wel een mooie versterker is hoor, maar van Ibanez weet ik zeker dat je daar echt nog wel een aantal jaar tevreden mee bent, op misschien net geluisniveau na. Of het moet echt jouw stijl inet zijn, maar die Ibanez is lekker veelzeidig. De Ashdowns minder, maar veel mensen krijgen hun geluid er wel uit.
Oftewel... :P 60 watt voor 100 euro is wel erg goedkoop, en dat zal je toch ergens in merken, vermoedelijk, ik zou eens 2ehands op MP kijken.
Dit is wel leuk:
http://link.marktplaats.nl/152740425
of je kunt proberen deze
http://link.marktplaats.nl/147498373 versterker los te kopen.
Idd goede aanbiedingen, enigste probleem is dat ik van belgië kom en als ze het niet kunnen opsturen, redelijk ver moet rijden..
Edit: Heb hem voor €100 in België gevonden :) Bedankt voor de tips. Ga hem mss wel kopen dan :jam:
Stagg suckt!!!
€80,00 euro hooguit
:gitarist:
Maar wat zou een goeie bas zijn voor een beginner die voroal wil tappen en slappen ?
een actieve bas. Het is dan belangrijk dat er elementen op zitten die veel opvangen. Waarschijnlijk ook wel handig als de frets niet al te klein zijn
Suggesties qua merk en type ?
De alomtegenwoodige Ibanez GSR200 ??
Jaaaaa, goedkope basjes en de discussisies daarover.....
Neem nooit een ding wat erg zwaar speelt.
Ik heb 2 jaar geleden een pracht van een Sandberg kunnen kopen van een muziekstudent die van zijn vorige bas, een loodware cheapo, RSI had opgelopen, en zelfs op de zeer licht spelende Sandberg kon hij het spelen volgens zijn arts helemaal vergeten, dankzij dus die zware ploegbas waarmee hij het had geleerd;
op die manier heb ik de Sandberg voor 600 euro van hem kunnen kopen, wat voor zo'n topinstruiment natuurlijk een schijntje is......
oppassen met cheapo's dus, maar ik moet zeggen dat ik een tijdje een fretless stagg heb gehad, en als je alleen het kam-element gebruikte klonk dat best aardig, en het ding speelde gewoonweg superlekker, zelfs toen ik de Sandberg inmiddels gewend was......
Ik heb net [van The Groove Factory] mijn Stagg BC300 basgitaar en London City (20 watt dacht ik) versterkertje binnen gekregen, tesamen voor een prijs van 205 euro!
Nu een paar vraagjes, met welke treble / middle / bass / presense settings krijg ik een beetje een Motörhead achtig geluid?
En weet iemand nog gave liedjes om te spelen? :rockon:
hehehehehehehehe :cooler:
grappenmaker.........
ik zou zeggen, voor perfect motorhedgeluid heb je vooral een grote snor en natuurlijk heel lang haar nodig.
en vind je 20 watt niet erg veel vermogen voor een typisch motothead geluid?????????????
groetjes, hans
Geluid zit in je vingers, vergeet dat niet. Je kunt nog zo leuk de knopjes instellen, maar eerst eventjes een nummer van Motorhead goed leren spelen. Daar heb je helemaal geen Rickenbacker bas en een grote bassamp voor nodig.
is lemmy niet een plectrumbassist?
dan zou ik maar es uitvinden wat voor plectri hij gebruikt.
groetjes, hans
Ik speelde al meer dan een half jaar normaal gitaar voor deze aankoop dus ik speelde Ace of Spades gelijk in 1 keer mee. Daarom wil ik graag beetje Motorhead geluid, vind 'k leuk om mee te kunnen spelen :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincent136
ik heb en SX jazzbas bij the house of music gekocht das als je n beginnersbass wilt hebben n hele goede lekker veelzijdig :jam:
Even een kort vraagje
Als je keuze hebt uit Samick basgitaar en Vantage VG30 watt versterker (€200, maar wel 2e hands)
of Bc Rich Warlock Revenge Bass Onyx Black en hartke a 25 combo (€300-350, nieuw)
Ik heb namelijk zelf (nog) niet veel verstand van basgitaren.
of als iemand nog een andere suggestie heeft (Geen flauw idee wat ik speel, beetje vanalles eigenlijk (Kheb gitaar, daar doe ikk dat ook op))
Misschien is de afstand van die 2 snaren te ver van je pickup's. Snaren dichter bij de pickups instellen verbeterd de volume. Dus de pickup's aan die kant omhoog draaien.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whiplash
Cees
Ik wil ook al een tijdje erg graag gaan bassen (ik speel al gitaar) en ben dus ook al hard dit forum over beginnersbasse naan het doorlezen. Alleen ik heb een probleem: ik vind teveel verschillende soorten muziek leuk! Van metal tot jazz, ik vind alles leuk om te spelen. Nu vroeg ik me af, kan dat eigenlijk wel op één basgitaar, en al helemaal op een goedkoop beginnersding?
Kan iemand mij een merk/model aanraden dat een beetje 'alround' is, maar toch redelijke kwaliteit? Of bestaat zoiets niet?
Alvast bedankt 8-)
Ik heb een yamaha bb414, en die staat bekend om een goeie en veelzijdige beginnersbas. Hij heeft een jazz en een precision element. Volgens mij kun je er alle stijlen mee spelen.
Mij bevalt ie uitstekend, maar ik kan 'm niet vergelijken met andere bassen, omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Succes!
Ik heb laatst meegedaan aan school concert en moest bassen, heb dus bijna geen ervaring met bass gitaar alhoevel ik het wel snel oppakte, maar weet iemand welke bass dit is ? vond hem namelijk wel lekker spelen en klinken, het iig een Ibanez..
http://youtube.com/watch?v=MlZP1voQBKA
ik speel ook bass in het filmpje ( comments altijd welkom), en echt waar .. ik speel nog niet lang bass.. denk 3 maanden ofzo..
zanger... tja.. we konden niets anders vinden haha dus daarom deze :D en gitarist speelt pas 1 jaar gitaar.
alvast bedankt..
Volgensmij is het een ibanez GSR200 maar navragen kan geen kwaat hoop ik.
Ik denk dat het inderdaad een GSR 200 is
Greetings
http://www.muziekmetropool.nl/online...er-JTB500.html
is dat niet wat?ik wil ook wel basgitaar proberen nl.
ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb al erg vaak goede dingen gehoord over Jay Turser... probeer ze eens zou ik zo zeggen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruben9288
probeer alles, en doe wat je het leukst vind ik zou gewoon een van de goedkoopste beginnersbassen die je ziet kopen, en maar kijken
xD kunnen ze niet een topic maken dat automatisch het antwoord: zelf spelen en luisteren geeft, want daar komt het altijd op neer. Het is natuurlijk ook wel waar... Maar een beetje jammer dat al die mensen de zoekefunctie niet kunnen vinden als ze willen weten met welke bas ze moeten beginnen.
Hoi,
Ik speel gitaar, maar wil ook een bass gitaar hebben om op te nemen en mee te leren spelen.
Wat is een goede goedkope bassgitaar? Het mag richting een jazz sound gaan...
Is dit bijvoorbeeld wat: http://www.westerhaven.nl/shop/produ...00000000008953 ?
En hoe zit het met de versterking? Ik heb een orange crush 30r, kan ik die ook voor een bassgitaar gebruiken?
(Weer een nieuwtje)
Ik zou ook wel een bas willen,
En nou heb ik deze gezien:
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/B...BAS0002435-001
Is dit een beetje een leuke bas om mee te beginnen?
Ik speel zelf al 6 jaar gitaar.
En wat zou een goede versterker zijn?
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEERLIJKE basgitaar, die squier VM J. Speelt er los een mexican standard uit (heb het zelf getest).
Goeie amp: Roland Basscube is erg goed (met verschillende ingebouwde effecten & versterkersimulaties)
Ok bedankt :D
Ik heb gehoord dat Ashdown basversterkers ook goed zijn,
hebben mensen hier ervaring mee?
Ik heb de GSR200!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door masterwilliam
Hij speelt er lekker en met de juiste versterker krijg ik er een lekker 'vette' sound uit. Ik was wel wat minder tevreden over het gewicht van deze bas, hij is lichter dan mij 'gewone' gitaar (Ibanez GRG170DX) en daardoor komt hij bij mij nogal goedkoop over. Ik vind dat een bas zwaar hoort te zijn. Maar dat kan per persoon verschillen;) Het verschil tussen passief en actief kan ik je niet zo goed uitleggen, sorry. Maar er zijn hier vast mensen die dat wel kunnen!
Ik zou zeggen, probeer ook eens wat andere basgitaren, vooral squiers. (De Jazz bas heeft ook een lekker dunne nek) Ik had liever een squier gekocht moet ik eerlijk zeggen. Maar ik speel dan ook geen metal;)
Hopelijk heb je hier wat aan8-)
Deze squier speelt echt heeeeeerlijk! Lekker dunne nek!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter-J
Ik heb hem ook uit geprobeerd toen ik mijn eerste bas ging kopen, en ik heb er altijd spijt van gehad dat ik hem niet gekocht heb. Ik heb de Ibanez GSR200 gekocht maar dat was vooral op financiële redenen. De squier versloeg hem eigenlijk op alle andere onderdelen.
Kortom, een supergitaar.
Zelf heb ik een Hartke A35 basversterker erbij gekocht, maar voor bijna hetzelfde geld heb je een 100 watt ashdown. Aan jou de keus..
Succes;)
[QUOTE=Peter-J](Weer een nieuwtje)
Ik zou ook wel een bas willen,
En nou heb ik deze gezien:
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/B...BAS0002435-001
Is dit een beetje een leuke bas om mee te beginnen?
Ik speel zelf al 6 jaar gitaar.
Een aanrader, voor dit geld een heel goede bas.
Ik gebruik hem naast mijn Fender Precision en bemerk dat ik steeds vaker de Squier pak.
Succes.
hallo,
ik speel nu een tijdje gitaar en het lijkt me leuk om ook wat bas te gaan spelen. Ik had een squier jazzbass met walnut stain op het oog( musicstore) . Hoewel ik ook iets goeds heb gehoord heb over farida.....
het geluid moet eigenlijk een beetje jazzy (denk aan marcus miller, hoewel ik niet verwacht dezelfde geluiden te maken :satisfie: ) dus leek mij de jazzbas een logische keuze.
er moet natuurlijk ook een versterker bij. hoeveel wat ben ik nodig om in een bandje mee te spelen?????het is vooral de drummer waar ik tegenop kijk om bovenuit te komen.
alles mag 2ehands zijn:D
Als je over een luidruchtige drummer heen wilt komen moet je toch al in de richting van 150 watt of meer gaan kijken, ligt er maar net aan hoé veel lawaai die persoon maakt. Maar meer is altijd beter, dan heb je wat marge en stress je je amp niet zo.
Marcus Miller speelt ook op een jazzbass (deze) dus als je zijn geluid mooi vindt moet je inderdaad in die richting zoeken. Squiers zijn geen slechte basjes, lees ook de post van Mr. Fingers boven!
die is me een paar centen te duur!:DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yosed