Mooie kamers allemaal hier!
Is dat Ableton Live waarmee je werkt chubbyfan?
Hier mijn hobbyplekje:
http://i99.photobucket.com/albums/l3...sd/plaatje.jpg
Printable View
Mooie kamers allemaal hier!
Is dat Ableton Live waarmee je werkt chubbyfan?
Hier mijn hobbyplekje:
http://i99.photobucket.com/albums/l3...sd/plaatje.jpg
Ja dat is ableton,dat vind ik een fijn programma,voor de rest gebruik ik reason veel en de drums probeer ik zoveel mogelijk zelf te maken,mooie homestudio heb jij ,als ik wat groter woon wil ik ook wat professioneler en wat rustiger(ik zit nu in de woonkamer :seriousf: )
Okee, Ableton ben ik nu zelf ook aan 't uitvinden. Ik gebruik nog vaak voor 't gemak Garageband (standaard mac programmatje) omdat ik nogal van de strijkers ben enzo in nummers, maar daar heb ik tot nu toe nog niet echt een super plugin voor gevonden. En zo professioneel is mijn hoekje ook niet hoor :sssh:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chubbyfan
waarom ligt een van die monitoren op zn kop ten opzichte van de andere?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heibel
edit: dom, nu zie ik pas goed wat er aan de hand is.... laat maar!
http://www.besidesdata.nl/opname/SIT...cthuis2008.jpg
Niet netjes maar dat komt door die kinderen (geen tijd). Nog 16 jaar en ze gaan de deur uit...
nice man!
(is dat een pod xt die ik daar zie? hoe klinkt die? waarvoor gebruik je hem?)
waar gebruik je de bc1000 voor?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
Harrie, weet dat je je speakers veel te ver uit elkaar hep staan. De "sweet-spot" lijkt ook duidelijk achter je plaats te zijn. voordeel is wel dat er geen reflectie plaats vind over een mixtafel :pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
Ik zou ze iig op 90 graden zetten als je ze zo laat staan.
Of anders meer naar elkaar toe, 60 graden ong en de hele handel iets van de muur af (incl tafel). just a thought...
niet alleen podxt pro maar ook een pod x3!. Gebruik ik in "studio" en live.
De speakers staan niet ideaal. Ik wil nog een bredere tafel en een rack op wielen. Hoeveel meter moeten ze uitelkaar?
Je bedoelt die Behringer met allemaal knoppies?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Die gebruik ik voor wat virtuele instrumenten (Native Instruments B4 oa.) en verder in Ableton live.
Verder wil ik ook logic gaan leren gebruiken, en dan kan ik 'm hopelijk ook daarin aan de praat krijgen.
kan je hem ook gebruiken voor programma's zoals adobe audition
Zou ze op de hoeken van je tafel neerzetten voor zo ver ik het kan zien,Citaat:
je moet geloof ik een gelijkbenige driekhoek kunnen maken met jouw hoofd als hoek. (als je begrijpt wat ik bedoel :) )
Dat stond ook in de handleiding van mijn RP5's inderdaad, je moet een gelijkbenige driehoek vormen waarbij je hoofd en de 2 speakers (het midden daarvan) de hoekpunten zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martien
Als je ze 60 graden zet, dan is't idd een gelijkbenige driekhoek :)
Dus afhankelijk van waar je zit zet je je speakers neer. En zet ze, liefst, op een zware poot iets achter je tafel (en tweaters) op oorhoogte
Ideale zitpositie is 38% (van de lengte vd ruimte) vanaf de wand waar je naar toe kijkt.
Heb je daar in je pc nu twee x PHASE88 of twee x EWS88MT..???Citaat:
twee x PHASE88, ze zijn gekoppeld.
PC is van januari 2008, ASUS striker extreme moederbord en een gruwelijke quad core processor..
lekker hard dus :) cool.
Mooie compu-kasten ook!Citaat:
Citaat:
Heb ook eentje gehad en werkte perfect. Merkte alleen weinig voordelen mbt de EWS88MT, bovendien miste ik monitor-out op de PCI kaart. Mede om de budgettaire voordelen draai ik nu dus met 3 stuks EWS88MT gekoppeld.
ik heb ooit ook zo'n EWS88MT gehad. Gebruikt ongebalanceerde RCA connectoren. Voor mij reden om het weg te doen destijds.
Wel goede ervaringen mee gehad verder!
Ik heb voor alle in- & uitgangen kabels gemaakt die verlopen van RCA naar JACK, Daarbij zijn alle connecters voorzien van metalen hulzen, met het oog op eventueel doorhangen. Als kabel heb ik gewoon microfoonsnoer genomen. Werkt perfect..!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roman
Dat is het probleem ook niet ;)
De signalen zijn on-gebalanceerd, line level. Tevens zit er geen pre-amp in.
Deze kasten hebben ruimte voor 11 harde schijven en koelen goed. 20 kilo per stuk zijn ze.
pre amps, tja, ik neem op via een mengtafel.
Zie actie foto:
http://www.besidesdata.nl/opname/SIT.../pc-opname.jpg
Doordat ik vrij korte en dikke kabels gebruik is het eventuele storingsgehalte (brom) te verwaarlozen. Ik heb er in elk geval nog nooit last mee gehad. Verder neem ik net als Harry op via twee mengpanelen en daarbij zit er op de EWS88MT PCI kaart nog een monitor-out. Waar ik voorheen mijn actieve monitoren op aansloot, maar dat doe ik tegenwoordig ook op het mengpaneel. Dus een pre-amp is ook voor mij geen must.Citaat:
http://www.vanvuuren.nl/terra-kabel002.jpg
http://www.vanvuuren.nl/terra-kabel003.jpg
heb je 4 van die units draaien? Cool.
Ik was altijd vrij content met die eenheid, maar zocht toch iets "meer". Maak nu ook geen gebruik meer van mixtafel om voor te versterken, gaat allemaal door mijn pre-sonus FP10s. Tafel gebruik ik nu alleen voor foldback mix en sound distibutie voor alle devices.
Hoe bevalt het voor jou, opnemen met de set-up zoals jij gebruikt?
Fijn hè, die DT900(?) hoofdtelefoon serie van Beyerdynamic :)Citaat:
Via tafel versterken werkt prima, heb dat zelf ook jaren gedaan. Helaas blijft je distributie naar pc ongebalanceerd, ik hou daar gewoon niet van. En RCA krijg ik ook snel jeuk van, geen argumenten gewoon gevoel :)
Overigens zijn die kleine phonic tafeltjes ook super ideaal om ff snel ergens voor in te zetten. mooi spul, voor weinug!
Heb er nu nog 3 sync draaien.. eentje zit niet aangesloten omdat mijn nieuwe PC mar 3 PCI sloten had. Dus de 4e gaat binnenkort weer op marktplaats.. of ik bewaar hem als extra backup. Een kennis van mij werkt ook met de pre-sonus FP10s en moet zeggen dat dat ook toppie is. Zelf gebruik ik voor wat snelle oefenruimte opnamen ook wel een laptop in combinatie met de Edirol UA101. Tja en jeuk van RCA kan ik me wel wat bij voorstellen mar dan vooral mbt die dunne kabeltjes in combinatie met die plastic hulsjes... vandaar zelf mar ff een paar dikke en niet al te lange kabels gemaakt.Citaat:
De setup zoals ik die nu gebruik bevalt me best… steek veel tijd in het opstellen van de microfoons en het instellen van de tafels zodat ik de band zo natuurgetrouw opneem. Het afmixen doe ik in Cubase maar qua EQ hoef ik dan vaak al niet veel meer te doen. Voor de opnamen gebruik ik twee Behringer tafels en zolang je ze niet live (potmeters willen wel eens kraken) gebruikt en met je vingers van de veel te digitaal klinkende effectenprocessor af blijft zijn het zeer aardige budget tafels. Voor de monitoring gebruik ik op dit moment een set Samson Resolv65A en een set Translator Impact,s
Wat er mis is met RCA? Ik zou het je niet kunnen vertellen. Multitracks als de Fostex G en de Tascam MSR werken met ongebalanceerde in en outs op RCA omdat er geen ruimte is voor XLR en dat werkt probleemloos.
Een gebalanceerde kabel heeft zin als hij lang is en in een storingsgevoelige situatie ligt, zoals in de kabelgoot van een theaterpodium waar ook de bekabeling van de lampen ligt en de speakerkabels van de monitoren.
In de situatie van een (home)studio is het veel minder belangrijk dat de bekabeling op line nivo per sé gebalanceerd moet zijn, dat is meer gevoel dan noodzaak. Als die DAT recorders in de jaren 90 waren voor het overgrote deel ongebalanceerd, net als de CD recorders en ik heb er nooit een probleem door gehad.
Dat schreef Roman al...;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Han S
Idem..!!Citaat:
ik heb er nooit een probleem door gehad.
Zolang het line-level betreft is het signaal veel minder gevoelig voor storingen, zoals bij mic-level wel het geval is. Dus in dit geval is het idd niet zo erg. Maar ik heb er sws een niet fijn gevoel bij, ondingen.
Blijf je studio posten!
Mijn mic's gaan het mengpaneel in en via dat menpaneel op line-level naar de EWS88MT dus dat valt allemaal wel mee. Nogmaals heb er nooit problemen mee en gezien de lengte en dikte van de gebruikte kabels zullen er naar mijn mening in de toekomst ook weinig problemen op gaan treden.Citaat:
Kennen jullie de tulpplug van Neutrik? Die heeft een bewegende kraag, zodat de massa pas als laatste verbroken wordt. Hele mooie plug. (Wat verder niks aan rca veranderd trouwens.)
http://www.audiogear.com/Resources/~NF2CB2.jpg
Het is toch een beetje overdreven IMHO, al die miljoenen hi fi stereo en 5.1 installaties in woonkamers zijn uitgerust met RCA en dat is wat mij betreft een heel stuk beter dan die gammele mini jack ellende waar al die koptelefoons mee zijn uitgerust. Ik knip ze er af en soldeer er een grote jack aan, al heeft Sennheiser wel heel vreemde ideeën over bekabeling, dus voor mij geen Sennheiser meer.Citaat:
RCA is best goed als je de plug erin steekt en voor altijd laat zitten, zoals in de meeste huiskamers het geval is. Als je veel moet omprikken is een jack of een XLR veel beter, maar op zich is de verbinding niet slecht. Het contactoppervlak is zelfs vele malen groter dan bij jack.
Over mini-jack zullen we het maar niet hebben, dat is doffe IPod-ellende...
Da's ook geen mic-level, hè Han :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Han S
Yah, minijacks, aaahrg. overigens zijn jacks sws niet goed eigenlijk. Je maakt nl even kortsluiting bij het in/uit prikken van die krengen (mits je "hot" prikt uiteraard). Wat dat aangaat is XLR de meest goeiste. Ook vanwege de "lock" :)
Een CD of DVD speler geeft 2 volt en dat is IMHO niet bepaald mic lever hoor.Citaat:
Ik heb in het PP van de mengtafel TT jacks, een tussenmaat tussen kleine en grote jack (Tiny Telephone) en dat geeft noot problemen, maar die zien er ook heel stevig uit.
kut, typefout. ik heb de "g" toegevoegd in mijn vorige post.
(het is dus GEEN mic-level)
Als je rca maar laat zitten idd. Heb ook vaak zat gehad dat ik een tulp eruit trok en of de helft van de tulp liet zitten, of de helft van de verbinding aan de andere kant mee trok.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
Geen flauw idee eerlijkgezegd. :chicken:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a