heb hier een oud wahburntje met lipstick humbuckers erin :-) vooral leuk om crunchy geluidjes te maken (bluesy, of 60's pop)
Printable View
heb hier een oud wahburntje met lipstick humbuckers erin :-) vooral leuk om crunchy geluidjes te maken (bluesy, of 60's pop)
Kan iemand mij uitleggen wat het eventuele voordeel van de volgende GFS elementen zijn t.o.v van de reeds bestaande in hun assortiment? Is het het feit dat een andere magneet gebruikt wordt en dat zorgt voor 'noiseless' (ruisonderdrukking) in iedere positie?
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.c..._2001_10930095
He verdorie, wou ik vandaag wat bestellen blijkt dat ik toch nog net 2 euro te weinig op m'n paypal account heb staan... weer 6 dagen wachten :mad:
Be nbenieuwd, heb nu net een van mijn fender musicmaster basgitaren weg gebracht naar de gitaar doctor. Was al niet meer orgineel, dus dan maar helemaal verbouwen.
Komt een gfs lipstick humbucker in. Ben benieuwd hoe die klinkt in ee nbasgitaar. Berder ee nvario-tone switch met mini zodat je 10 geluiden hebt.
en dan volume en tone knop. beide puch-pull eentje voor splitten en de andere voor fase. plus nog een mini switch om de variotone de bypassen. Worden dus met een humbucker erg vee lgeluidsmogelijkheden. eind van de maand ofzo is hij klaar een komt hier een revieuw over het klinkt.
Ik zit er aan te denken om de HBs van mijn samick avion te vervangen http://www.gregbennettguitars.com/av3.html
opzich prima gitaar en de pickups zijn ook niet slecht, alleen de brugpup gaat erg snel feedbacken. Eigenlijk wil ik ook wel wat meer output. Nu zit ik op de GFS site te kijken maar ik ben een beetje een leek in pickupland. Wat is nou beter op een LP style gitaar, Power Railtje erop of mss maar een Alnico (en kan iemand mij mss het verschil uitleggen). Ik speel veel ska en punk, en af en toe een lickje metal.
precies dat wat je al zegt: vintage sound en toch heel stil. Ik moet 't nog meemaken. Ik betaal sinds kort liever wat meer voor een setje kent armstrong pickups dan voor gfs'jes, of nog iets meer voor dimarzio's, maar ok...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prs
BUMP!
Ik ga een humbucker in m'n strat gooien, en ik heb hier nog een chrunchy rail liggen. Denken jullie dat dat niet te fel wordt ofzo?
(Ik ben wel een sucker voor hoog btw.)
Hij zat trouwens eerst in m'n SG met een geschroefde hals, ook niet echt gibsonlike dus.
Je kunt je Paypal account ook koppelen aan je bankrekening , werkt makkelijker. Ook betalingen krijg je dan direct op je rekening.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hezz
ik heb een fender MIM strat. Zijn die GFS pickups dan een verbetering??
Ik zoek een beetje de RHCP sound. Ik vind dat mn strat bij de hoge tonen (kan ook aan mn amp liggen = vox ad valvetronix 15 watt ) wat wegvallen en weinig pitten hebben. Ik wil dan ook graag de electronica vervangen en een nieuwe slagplaat, zodat ik de originele slagplaat compleet hou ( en zodat mn gitaar wat meer gepimpt is )
Brug PU --> GFS Lil Killer 10k --> krijgt pit, steviger sound want mini humbucker. Luister ook naar DiMarzio & SD soundsamples op hullie sites...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassej
Kost 25$...
Een slagplaatje kost 15-20$, zijn goede kwaliteit.
ik vind die sound op de brug, dat schelle wel mooi dus die sloop k er niet uit:PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eroosch
ik hoorde ook iemand over zelf samenstellen, maar als ik op ''enkele singecoil elementn (ofzo) '' druk dan staan er maar 3 soorten:D
Vraagje:
Als je een combinatie van een Crunchy Paf en een Vintage '59 wilt maken, welke Vintage '59 moet je dan kiezen (in verband met output levels).
De brugversie van de Crunchy Paf telt 14K en die van de neck telt er 10.
De brugversie van de Vintage ´59 telt 8.8K en die van de neck 8.0-8.2.
Als ik niet wil dat er grote volumeverschillen komen moet ik toch gewoon de brugversie van de Vintage '59 bestellen (correct me if i'm wrong.)
als je twee verschillende pups wilt gebruiken zou ik gewoon even mailen wat zijzelf zouden voorstellen.
meestal is hun advies wel goed
Ik had op m' paypal rondgesnuffeld maar kan die optie nergens vinden. Nou had ik al mijn bankrekening toegevoegd, maar volgens mij is dat iets anders dan wat jij bedoelde? Want dat duurt alsnog 6 dagen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks
Ik heb de brug versie van de Cruncy PAF in de brug en een neck versie van de '59 in de nek van mijn Epi LP. Er is nauwelijks volume verschil, wel een gain verschil maar dat is logisch.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Mess
Nee dat is wel hetzelfde. En het duurt alleen zes dagen als je het geld eerst overmaakt. Dit is echter niet nodig wanneer je bankrekening is gekoppeld/toegevoegd. Je kunt dan gewoon betalen met PayPal ook al staat het geld er niet op. PayPal haalt het dan meteen van je rekening af. Dat is veeel gemakkelijker dan eerst het bedrag uitrekenen, overmaken en zes dagen wachten. ;)Citaat:
Weet iemand of de P90 in HB Size van GFS veel soeps is?
ik heb ze geprobeerd in mijn custom, leek leuk, maar toen ik mijn SG met P90's weer aansloot vielen ze voor mij door de mand.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekkz0r
dat klonk gewoon een flink stuk volwassener, voller, breder, echter..
Ja, hij is goed voor het geld. Maar inderdaad, zet je er een andere ter vergelijking naast, dan hoor je wel duidelijk verschillen.
Zijn er nog andere p90's in HB formaat aan te raden dan?
Het word iig wel een soort erbij elementje naast een motherbucker in de brug
Als je nog geen ervaringen hebt met P90's en het voor erbij is, zou ik toch eerst voor een GFS gaan. Als dat je goed bevalt kun je later alsnog voor een betere gaan en verkoop je de GFS weer door.
Andere opties zijn bijv. Gibson, Seymour Duncan en BareKnuckles
Ah ok! Thanks Dennis! (Kennis van Ralph toch?) :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
ok, ff lopen zoeken bij gfs
Mean 90 Gloss Black NECK positionpad
I76padRetail price: $79.95padDirect Guitarfetish Price: $37.95
http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.c...7_2008_2077620
Dream 90 Black on Black NECK position I32padRetail price: $59.95padDirect Guitarfetish Price: $32.95
http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.c...7_2010_2828239
NECK position Dream 90 Tuxedo White Pearl/Blackpad
I72padRetail price: $75.95padDirect Guitarfetish Price: $34.95pad
http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.c...17_2008_701223
Dat zijn de opties denk ik dus, want alle hardware word zwart, zitten er nou nog wezenlijke verschillen tussen deze pickups?
Opzich zou de bovenste het beste matchen met de rest van de electronica
En idd, heb ongeveer 0 ervaring met p90's
That's me that's me!! Ga jij binnenkort trouwens nog bestellen bij GFS? Ik wil wel een setje baselementen voor mijn cheapo Cort bas die na een grondige afschermingsbeurt nog steeds ruist. Misschien kunnen we samen wat regelen?Citaat:
Same here. Ik heb die set in 2 Burny Les Pauls zitten en het bevalt me prima. Die Vintage '59 in de hals is gewoon instant-Slash tone!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarkV
En idd qua volume eigenlijk geen verschil; daarbij je kan ze natuurlijk ook verticaal verhogen en verlagen, alsmede de individuele poles, voor meer output.
als er toch besteld gaat worden is het misschien wel een idee om weer een gezamelijke bestelling te doen?
Wil ik die p90 ook wel mee bestellen, doe maar ff pmmetje als je zo ver bent
Ja, hoor. Er zitten verschillen tussen de Mean en de Dream 90's. Volgens de site gaat het zo:Citaat:
Maar in mijn gitaar klonk de Mean 90 meer zoals ik een P90 had verwacht, dan de Dream 90, die ik erna bijgekocht had om het verschil te horen. De Mean beviel me meer en hoewel de verschillen niet zo enorm waren, waren ze wel hoorbaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GFS
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus
Ik neig idd heel erg naar die Mean 90 na ook wat reviews op Harmony central gelezen te hebben, komt er goed uit de bus, en lijkt precies waar ik naar op zoek ben, ook qua looks :D
Zal idd erg warm worden op die dikke plak mahogany precies wat ik wil, naast die motherbucker in de brug :lp:
Heb hem in een SZ520 staan, ook mahonie, maar vast iets dunner dan de jouwe ;). Hij is warm en bluesy, maar een P90 klinkt echt niet als een humbucker. Dát verschil is dan wel weer groot :). Je zal aangenaam verrast zijn. Het blijft een soort van sprankeling en eerlijkheid houden. Moeilijk om uit te leggen.Citaat:
En ik heb de Black Nickel versie gekozen. Die is zwart-zilverig, showstopper.
Citaat:
http://www.diyguitars.net/pictures/lp/elp-441-am-1.jpg
Hier moet ie in, en alle hardware word lekker zwart :D
(alleen weet ik zaterdag pas of de boel door gaat :chicken: )
En hier ziet ie bij mij in.Citaat:
http://i108.photobucket.com/albums/n...aSZ-Mean90.jpg
Hopelijk gaat het voor jou door!
Citaat:
whoa! ziet er stijlvol uit idd :cheerup:
Ja, was eigenlijk nog aan het denken aan een element upgrade voor m'n hollowbody. Was niet perse van plan het nu te doen, maar what the heck :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz
Ik zoek iets richting de populaire Gretsch elementen, de Retrotrons en Filtertrons etc. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Het is zo jammer dat ze op GFS niet gewoon wat soundsamples neer gooien. Iemand tips voor iemand die een wat Gretschier (ooooooh Setzer!) sound zoekt?
edit: LOL! Owned! De eerste Retrotron page die ik open heeft soundsamples! :seriousf:
Nou zoals ik het lees heb je de Nashvilles voor een wat heldere sound en de Liverpools voor een wat dikkere sound. Daar moet je even een keuze uit maken. Dan zou ik de 'hot' versie bij de brug doen en de normale bij de hals.
Verder is er nog de Memphis wat een soort recreatie van Rickenbacker elementen lijken te zijn. De overigen zijn vervangingselementen voor rare vormen volgens mij.
Van wat ik uit de soundsamples kan horen voor de Retrotron serie, ben ik niet zo ondder de indruk van de brug-pickups. De hals-pickups daarentegen kan ik wel diggen, ik denk dat het een hot-nashville of hot-liverpool wordt. Ik heb al eens eerder een Hollowbody Artcore upgrade gezien met deze pickups.
Als brug-pickup is de mogelijkheid natuurlijk ook nog een andere serie te pakken. Hoe klinken de dream180's tegenover de Retrotron pickups? Zou het een degelijke combinatie kunnen zijn met een 180/90 in de brug en een hot nashville/liverpool in de hals?
Ik lees dat de dream180 ge-waxpot is, de retrotron's zijn dit ook neem ik aan?
Ik heb nog een vraagje wat betreft volumeverschil op pickups.
Om te kunnen scheuren met mijn strat heb ik besloten om er een lil killer in te doen (brugpositie), en om het volumeverschil niet te groot te maken wil ik ook een push-pull pot installeren voor als ik gewoon een S-S-S opstelling zou willen hebben.
Heeft iemand een idee welke ik zou moeten nemen (dat de neck en de middenpickup even luid zijn als een gesplitte lil killer in de brug.)?
Thx.
Ik heb een paar jaar geleden een Dream 180 in de halspositie van m'n witte Burny LP Custom gehad, hopende op een mooie mix van chunky-humbuckersound en Filtertron/P90-"jangle". Mooi niet dus; het klonk veel en veel te smooth en jazzy. Ideaal voor iemand die Santana-achtige zooi speelt, maar niet als je er een helder tophoog van verwacht.Citaat:
Ik heb wel ergens gelezen dat die fragmenten zijn opgenomen op een solidbody.Citaat:
Ik zit erover te denken om een setje Nashvilles in mijn Les Pauk te stoppen.
Ik speel o.a. ook wel Santana spul, dus dat kan misschien nog werken maar het was meer de intentie om richting een Gretsch sound te gaan. Ik zie wel hoe het uitpakt, ze zijn al in bestelling dus zal ik wanneer ze erop zitten even laten weten hoe het klinkt. Mocht de Dream180 op m'n hollowbody niet bevallen, dan gaat 'ie lekker in de Cheapocaster :-)
Wat heb je er toen mee gedaan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon