wie heeft er nog een potmetertje liggen!!
of een 3 of 5 stande switch mensen kom op :P :satisfie:
Printable View
wie heeft er nog een potmetertje liggen!!
of een 3 of 5 stande switch mensen kom op :P :satisfie:
Ik heb liggen:
-Push-pull-pot of hoe noem je dat.
-Humbucker uit brugpositie van een Cort M520 (BBLP(-P) volgens de site .. zegt mij niets, jullie misschien wel)
-Boss FS-5L stickers enal incluis
Ben bereid deze spullen te ruilen, stel iets voor, doe pm of mail.
geweldig topic btw
zou die humbucker ook bij de nek kunne denk je?
Jep, het element dat ik nu nog in de neckpositie heb is volgens de site identiek.
Bij een neck humbucker zitten de polepieces dichter bij elkaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glowshadow
Kan wel daar niet van maar dan lopen de snaren ook niet mooi over het element. Extreem veel verschil zal het niet maken denk ik qua klank.
potmeterje e nvijfstanden scakelaartjes heb ik mijn onderdelen pakken nog genoeg liggen stuur me maar even een berichtje.
Ik heb nog steeds liggen:
-2 Telecaster knobs chrome, zijn in zeer goede staat (niet gebruikt).
Ik zoek:
-Zwarte pickguard schroefjes
-Zwarte pickup schroeven
-Chrome dome knobs 2 stuks
-CTS 500K pots
@glowshadow de enveloppe met de potmetertjes 3 stuks en de vijstanden schakelaar gaat morgen op de bus. Veel plezier er mee, heb een hele rits van die dingen dus die paar eraf mis ik toch neit pakketje kan door de brievenbus. Dus een mooi zomervakantiekado ha ha ha
cheers
Ik zoek nog een Epiphone Les Paul Custom Truss Rod Cover. Gezien ik bezig ben mijn Epi LP Standard naar eigen smaak een beetje een het customizen ben, leek me zo'n truss rod cover ook wel leuk. Als iemand een winkel weet waar ze toevallig van die dingen verkopen mag die me dat ook zeggen. Ik zoek de volgende:
http://home.tiscali.nl/bartbroenink/.../eplpc_trc.JPG
Iemand?! :)
Heeft iemand interresse voor mijn Gemodificeerde squier Telecaster?
http://i36.photobucket.com/albums/e2...an91/tele3.jpg
Ik heb ook een andere P90 Dog ear liggen waar ik niets meer mee doe.
Wat wil je er voor hebben?
Jongens, het gaat steeds meer op marktplaats lijken. Lees nog ff de eerste post voordat een van de mods een slotje hierop gooit.
Misschien wil ie gewoon wat onderdelen ofzo er voor hebben.. Kan toch..? Daar gaat het hier toch om?
ik heb wel interesse in die tele.
Ikke ook......!!!
Voor diegene die zaken met me willen doen, stuur me een PM of mail me even.
Beste bewoners van het zelfbouw topic.
De opstart van het "grote weggooien is zonde" topic (ruil/weggeef topic) was als volgt:
Het ging om zaken waar je niets meer aan hebt, die anders in de prullenbak zouden belanden, EN die betrekking hadden op zelfbouw (Bijv. een stuk fineer waar je niets meer aan hebt, maar waar een ander bijv. een headstock mee zou kunnen beplakken etc...)
Dus niet om hele gitaren, potmeters en weet ik wat allemaal proberen te ruilen voor betere spullen.
Nu lijkt het topic meer een ruilbeurs/marktplaats en daar voor bestaat er http://www.gitaarmarkt.nl/
Dus gaarne deze regels in acht te houden anders zijn we genoodzaakt om het topic te sluiten.
Dus alleen dingen die je anders zelf zou weggooien, die je dus gratis weg wilt geven, of die je eventueel wilt ruilen tegen iets dat je wel zelf kunt gebruiken.
Dan nog meteen een laatste paar regels:
Je post enkel wat je te geef/ruil hebt en wat je eventueel zoekt. Mensen die interesse hebben in jouw ding die moeten je dan PM'en of emailen (in je gebuiker CP (zie bovenaan website) kun je instellen dat je een pop-up krijgt bij nieuwe PM's. Wel zo handig en dan hoeven we hier niet te gaan zeggen: Hé Mr. X. Je hebt een PM).
Geen reacties plaatsen in dit topic.
Als je zaken weg zijn (geruild/gegooid) dan pas je je post aan (knopje "bewerk" rechts onderaan in jouw eigen post) zodat duidelijk is wat er wel of niet meer te geef is.
Bedankt voor jullie inzet!
Hey Medebouwers,
Aanvullende regels moeten niet nodig zijn, een ieder van ons moet zo snugger zijn om te snappen dat als je wilt ruilen/geven, post je het hier, wil je verkopen, dan post je het op een verkoopsite, PERIOD!!!
Gitaarmarkt heeft er het perfecte hoofdstukje Gitaaronderdelen voor.
Ik heb aan dit toppic een goede hals over gehouden, die ik momenteel aan het opknappen ben. Ik vind dit dan ook een leuk en goed bedoeld toppic, maar inderdaad, het lijkt een beetje uit de hand te lopen. Als het uit de hand blijft lopen, is het inderdaad het beste om dit toppic te sluiten. En dat moet niet nodig zijn. Het leuke van dit toppic is juist dat de bouwers het onderling aan elkaar kunnen aangeven wat ze over hebben, willen ruilen of op nominatie kliko staat. Tevens komt men met met elkaar in contact, mensen halen spullen bij elkaar op, doen een bakkie pleur of slobberen samen een biertje en dat is leuk en leerzaam. En dat weet ik inmiddels uit ervaring.
Dus mensen, even denken en dan op het goede plekje posten!!!
vr.gr.
Branko
Ik heb nog 2 potmeters (merkloos) liggen, volgens mij 250K. Komen uit een telecaster en een budget 3-way switch (japans).
Ik zou zelf een tremoloklauw/tremoloklem met schroeven en een paar standaard of sterke veren kunnen gebruiken.
Als iemand geinteresseerd is hoor ik het wel.
tremelo klauw? heb nog wel drie tremelo bruggen liggen vanstratrkopie mischien dat je daar iets aan hebt? heb je wat anders te ruilen als die potmeters heb net drie potmeters en ee nvijfstanden schakelaar opgestuurd.
Met andere woordne wat bedoel je met een tremelo klauw?? dan kan ik je daar misschien aan helpen. kunnen we ruilen pm me maar even.
@Saf, zie post Ernieman. alleen vertellen wat je hebt liggen of wat je zoekt, de rest via PM. Dadelijk gaat er een slotje op dit topic en daar hebben we niets aan!
Ik heb verder geen andere onderdelen liggen die ik kwijt wil en tremolobruggen heb ik ook nog liggen, dus die zoek ik niet echt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saf
Een tremoloklem of klauw is waar je je veren in vast hangt:
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/670234.jpg
http://www.guitar.net.nz/Lancaster.I...Tremolo-sm.jpg
zal straks even zoeken als ik die bruggen heb liggen zou het mij niets verbazen als er ook nog ergens zo'n klauw in die bakken rondzwerft als ik ehm vind pm ik je wel even.
Heeft iemand mss voor mij 6 stemmechanieken? Hoeft niets bijzonders te zijn als ze maar goed zijn. Liefst metaal als het kan.
Idd mensen. Alleen posten wat je hebt liggen of wat je zoekt.
ALLE ANDERE ZAKEN AUB PER PM of MAIL!!!
Nu ik dan:
Ik zoek zo'n velletje om zelf decals op te printen. Hoeft maar een klein stukje te zijn van 5 op 3 cm (ik plak dat wel op een blad om erop te kunnen printen).
Te ruil heb ik wel wat stukken fineer voor headstocks.
Heb je zoiets liggen PM me dan maar.
EDIT - Object reeds gevonden!
hoi, ik heb hier een Rockinger tremelo met finetuners incl. studs ( voorloper floyd rose ) en met een koper/messing sustain plaatje liggen die ik graag zou willen ruilen tegen een floyd rose ( of licensed, edge of gotoh etc... ).
de Rockinger geeft voor een zwevende brug een zeer goede sustain en is ook iets stugger als een floyd. incl. tremelo arm.
groeten Pasqual.
Wie heeft er nog een tremmelo arm liggen voor een strat?
Ik heb zelf nog twee aged element kappen liggen (singlecoil) en een singlecoiltje, klinkt niet heel lekker, doet het wel goed.
alleen de arm? heb je voor een paar euri bij de muziekwinkel toch?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dr.distortion
als je in een of ander zeer afgelegen gat woont (dunno) kan je mss iemand 1 laten halen?
--
Iemand interesse in een p-pickup + ... aanbouw-iets voor een contrabas? :D
http://ojjvz.oj.funpic.de/contrabas/contrabas%201.jpg
(zelfbouw, vorige eigenaar van mn contrabas, alleen nog ff bedrading fixen, zal k zelf ff naar kijken... als ik dr uit kom :D)
ik heb zo eigelijk geen specifieke wensen, uhm.. misschien een gestoord p-baspickup? of een trippy p-slagplaat met zo'n hypno-spiraal :D.. iets p-basgerelateerds:P
(zitten niet jammergenoeg veel bassisten in dit topic, toch?)
wil iemand mischien een witte Strat slagplaat ruilen tegen een andere kleur? liefst parelmoer of zwart ofzo.
Ik heb hier nog een org. 7ender vintage CRL 1452 3-way switch liggen (1963/1970) Patent no. 2503885
Ik zoek nog een massieve body met sss frezing of org. spullen voor een Tokai strat
Beste Ruilers/Weggevers/Zoekers. Lees aub nog eens de bovenstaande quote. Ik heb vandaag alweer 4 posts moeten weghalen die niet relevant waren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ernieman
Dit is de laatste keer dat dit wordt herhaald... Daarna gaat er of een slotje op of misschien wel een leuke ban voor diegene die zich er niet aan houdt ofzoiets? Kzal wel zien in wat voor mood ik ben.
- Tele knoppen zijn weg -
Wat was er niet goed aan mijn post over de pickguard dan? Dat is toch gewoon ruil/weggeven..? Ik begijp het niet!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ernieman
Precies. Nog even een quote uit de eerste post om het geheugen op te frissen:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niekb
Dat was het idee waarmee ik het topic ooit begonnen ben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Waar het om draait: We hebben allemaal spullen liggen, die met zelfbouw te maken hebben, maar waar je geen zin in hebt om op marktplaats me te gaan leuren.
Zo had ik een hals die ik toch niet meer ging gebruiken maar zonder toplock en een repareerbaar scheurtje in de hiel zou marktplaats ook een drama worden. Dus weggooien, eeuwig bewaren en er niets mee doen of.....
Nu heeft Branco hem en maakt er wat moois van.
Ik had een oude acc. gitaar waar ik niet mee kon. Zag er niet uit. Marktplaars zou geen succes zijn, weggooien ook zonde, want hij klonk goed.
Aan Glacius weggegeven, hij heeft hem opgeknapt en prachtig zwart gespoten.
Dit topic is dus puur bedoeld om anderen te helpen met iets wat je over hebt, bouwers onder elkaar.
Als ik bijv. een telecasterbrug zoek, dan maak ik wel een advertentie op marktplaats, bereik ik ook nog eens een veel groter publiek.
Ik zoek een 1/2 of 3/4 akoestische gitaar (mag natuurlijk van alles mis mee zijn) om op te knappen. Het is voor stage (basisschool).
Te ruil: een neutrik kabel van een metertje of 3 (heb geen elektrische gitaar meer)
Jongens, niet op de mods gaan zeiken zometeen. Ze hebben keurig overleg gehad met mij als topic starter en er gaat een slotje op. Ben het er helemaal mee eens. (zie diverse post met rooie lettertjes).
Jammer maar helaas, dit topic gaat op slot. Blijkbaar zijn er teveel mensen die geen zin hebben om zich aan richtlijnen te houden.
Wat een heel goed initiatief was om spullen te ruilen die je anders toch weggooit, is nu omgeslagen tot een soort van marktplaats voor het ruilen en vragen naar bijna halve gitaren. Hiervoor bestaat er "gitaarmarkt"
Ook het onnodig posten van reply's is voor ons mods niet meer bij te houden om die steeds te gaan verwijderen (met alle zure gezichten nadien).
Dus, een slotje dan maar. Jammer, maar het is niet anders. G.G. , toch bedankt voor je goed initiatief!
een slagplaat met 3 elementen,4 potmeters,een output en 3 schakelaars.Komt van een jaren 70 kloon.Elementen aan onderzijde nogal roestig.Geen idee of ze het doen...Tegen verzendkosten....,(foto volgt)
JJ
interesse!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
oke,als ik fotos heb (vanavond)meel ik ze je wel..oke?