wat voor iets heb je van rockbag?
Printable View
wat voor iets heb je van rockbag?
Dit apparaat heeft wel hele goede specs, en jullie zijn erg enthousiast met z'n allen....
Zit er ook een Whammy op?
(ook ik was altijd een Zoom hater, na het in eigendom te hebben gehad van een Zoom 505 en een 1010)
Ja hoor hij heeft een Whammy :)
D'r zit een preset op waarbij je het rechterpedaal naar voren drukt voor een octaaf hoger, en dan opzij voor nog een octaaf erbij. Lache joh! Nee, echt ;)
Da's nou fijn! Ik ben daar best wel verslaafd aan!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB
Op mijn Boss ME50 zit er eentje, ik begon al te denken dat ik alleen al om die reden nooit meer van dat ding af durfde......
Maar nu begin ik wel een leuk dreamrigje voor me te zien.....
Die Zoom g9 II icm een THD univalve amp (for the kick & the vibes), en een paar aktieve monitoren...
De THD heeft een ingebouwde attenuator en kan met 4 kabeltjes enzo op de zoom...... lijkt me wel wat.... nu de zilvervloot nog...
:hippie: Im in love with the G9.2tt
Kan iemand me uitleggen hoe ik mijn G9.2tt in de 4 kabel methode verbind?
van gitaar naar Zoom input. van Zoom fx send naar Versterker input. van Versterker fx send naar Zoom fx return. van Zoom output naar Versterker fx return.
ow en welkom op het forum!
Wat is de 4 kabel methode, wat kan je ermee en waar zorgt ie voor?
Waarom hebben andere multifx pedalen dat niet?
Even wat brandende vragen, want ben er wel benieuwd naar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hassent
bepaalde fx zijn bedoeld/mooier/handiger vóór de preamp van de versterker, en adnere fx zijn bedoeld/mooier/handiger om tussen de preamp en poweramp van de versterker te doen. bijvoorbeeld delay, chorus, reverb tussen preamp en poweramp (=in fx-loop) en wah, compressor, pitch vóór de preamp. met de 4 kabel methode realiseer je dat.
en ik baal wel aardig omdat ik die methode niet kan toepassen. Ik heb een podxt live en zit te denken om een leuke amp aan te schaffen en dan de fx van de podxt live gebruiken. maarja, die unit heeft geen fxloop...
Dat was ook de reden dat de Line6 voor mij bij voorbaat afviel. Een alles in 1 doos is leuk, maar het is nog veel leuker als je hem in zinvolle combies met andere apparaten kunt gebruiken. Met deG9.2tt kan dat.
Sluit je dan vierkabels aan vanaf je fx op je versterker??????
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
Lees het topic ff door, daar staat hoe het werkt en waarom.
gast. ik heb ´t toch net een paar posts eerder uitgelegd hoe het moet? 1 kabel van gitaar-fx. 3 kabels voor de fx-loops....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LPplayer
@Paulusdebkb, tsja ik heb de podxt live niet voor de 4kabel methode icm lekkere amp gekocht maar als stand alone. het begint nu echter wel te kriebelen, een mooie amp kopen :)
Ja joh had ik ook gedaan hoor, maar wilde dus toch meer duidelijkheid!!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB
zie hier de 4 kabel methode, LPplayerCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
Hallo,
Vanuit Australië volg ik dit forum omdat ik zoveelmogelijk te weten wil komen van deze Zoom's met buizen. (zelf heb ik een Zoom G2.1u en daarvoor een 707-II, en ben daar erg tevreden over!!!!)
De vraag is: Is er al iemand geweest die zich niet kon bedwingen en de zaak van binnen heeft bekeken? (bij mij gebeurt dit binnen een week)
Ik zou wel eens willen weten op welke anode-spanning (normaal ca. 250-300V.) ze deze buizen gebruiken.
FF meten techneuten onder jullie :D
Groet,
Bas
Ik mag aannemen dat dit volgens 't 'starved plate' principe gebeurt, en waarschijnlijk niet meer dan 18-24V is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bacon
't zou best een unicum zijn;
een goede buizen multi-fx, met high voltage spanning, 48 of 56bits digitale processing en GOEDE 24 bits/96kHz AD/DA converters, waarbij alles wat niet digitaal HOEFT, ook analoog blijft!
Ik zie voor me een soort kruising tussen een Carl Martin Quattro, Digitech 2120, H&K Tubefactor en Vox Tonelab LE...
Verkoop zoiets voor 600-800 euro en je hebt een winnaar! :zz:
Ja, maar wat dan als je een extreem flexibel signaal pad wil? Dan kom je al in de problemen met effecten die analoog blijven en effecten die digitaal moeten, omdat je dan weer extra AD/DA conversies doet enzo ;)
Anyhow..ik deel je droom :)
Op zich, alle pre-amp effecten zouden analoog kunnen blijven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Ik zie geen reden waarom je een fuzz, boost, wah, comp of phaser digitaal maakt. Dan krijg je de buizen pre-amp (sim), high voltage, vervolgens zou je een blok analoge modulatie fx kunnen doen (FX 1) en DAN pas de AD/DA conversie voor digitale modulatie fx.
Of je doet de AD/DA direct na de pre-amp effecten, zodat je een hybride pre-amp sim krijgt.
De G9.2tt is besteld, in The U.S. of A., en komt per 'snailmail'. (8 weken wachten!, mooi de tijd om te leren spelen, ha, ha)
Maarja, kon hem niet laten liggen voor $375.- incl. verzenden.
De zaak gaat open zodra hij binnen is, zal er verslag van doen.
Cheers,
Bas
Hey Bas, hou er rekening mee dat daar nog eens +/- 23% over de totaalprijs (incl. verzendkosten) bij kan komen door de douane. Dus houd een eurootje of 70 achter de hand... (en ik ben bang dat je ook iets moet regelen voor de adapter, aangezien die ook 110V/60Hz verwacht... Dus 290 euro ($375) + 70 euro douane + 20-30 euro stepdowntransformer is hooguit 20 euro goedkoper dan wat ie nou bij Feedback kost =€399).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bacon
Ik zou 't er niet voor over hebben...
Ik ook niet. Mocht het ding stukgaan, dan is je garantie een drama.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Om even terug te komen op de G-series: ik heb dus de G2, de meest basic editie uit de G-series. Maar wat ik vaak heb, is dat het net klinkt, alsof ik 20 meter van mijn versterker sta, ook als er geen reverb of delay aan staat!
Hebben meer mensen dit? Als ik de speakersim uitzet, heb ik dat niet meer, maar dan klinkt het ook niet echt meer. Ik heb het alleen met distortion, als ik clean speel klinkt het gewoon goed. Of ligt dit aan mijn brakke hifi? Als ik em in de fx-return van mijn Randall prik, met speakersim uit, klinkt het wel weer gewoon erg goed.
Valt we mee denk ik, Aussie douane doet niet moeilijk to Aus$ 900.- en deze komt op Aus$ 500.-
Wat de adapter betreft, hij loopt op 15 Volt wisselspanning 1,5 Ampere, dus elke losse trafo van die waarde (ik heb nog wel wat liggen) kan het aan.
Garantie is wél een punt, maar al m'n Zoom spul hield het tot nu toe perfect uit, en na een jaar is alles weer hetzelfde, repareren met al die speciale chips kost dan toch goud, kan je beter weer een (goedkope) nieuwe halen.
Ik heb hem nu (in Australië) voor minder dan 2/3 van de prijs. En die goedkoopste andere komt dan ook uit Hong Kong vandaan.
Wie niet waagt............
Ah, ik miste het gedeelte dat je in Australië zit.
Nu heb je deels gelijk wat die adapter betreft, maar aan dat ding zit nog steeds een stekker die in een stopcontact moet.
En als men in Aussieland een ander formaat dan USA heeft, heb je nog steeds een probleem. Verder zijn zulke adapters voor multi-fx vaak AC, ipv DC. Dus ik zou zeer goed m'n huiswerk doen, eer je een aftermarket adapter aansluit op de G9.2tt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Klopt!
Het speeltje is binnen en gelijk de achterkant er af. (alle schroeven moeten er uit, niet bang zijn, er springt niets los ofzo.)
Zéér stevige opbouw, buizen zitten op een appart printje met voet. De elektronica is allemaal surfacemount (klein dus!) zodat ik niet goed kon volgen waar de spanning vandaan kwam, maar tussen de anode en cathode staat 21,5 volt. (totaal spanning zal dus ca. 25 volt zijn.)
Is er al een website met patches? Of een forum?
Groeten,
Bas
heey heel ff een vraagje over de boss gt8 zitten daar ook buizen in in die zoom 9.2 wel 2x 12ax buizen ga hem denk ook kopen heb er zin in ! :dance: :dance:
nope, in de gt8 geen buizen, maar dat had je ook op de site kunne lezen.
weet je soms is het best makkelijk om punten te gebruiken anders snap ik het niet meer hoofdletters zijn ook handig het maakt het allemaal veel leesbaarder weetjewel.......Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door levi
niet zo zeuren punt het is makkelijk leesbaar puntCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
Of gewoon een hele zin en dan ene punt.
en een uitroep teken zit ook een puntje onder dus ik gebruik wel punten :)