Ik heb er meerdere optredens mee gehad en nu ook wat opnames: geen enkel probleem, gewoon mic voldoende off-center (laten) zetten dan is er niets aan de hand.
Printable View
Ik heb er meerdere optredens mee gehad en nu ook wat opnames: geen enkel probleem, gewoon mic voldoende off-center (laten) zetten dan is er niets aan de hand.
Het volume gaat er van omlaag lees ik, dus is het bij het gebruik van 2 speakers verstandig ze alle 2 te voorzien van een beamblocker omdat anders de blockerloze speaker overheerst?
nauwelijks heb ik het idee... maar met 2 BB's is de schade te overzien dus ik zou lekker beide speakers voorzien
Mwoh, 't is een fractie hoor. Zeker niet hinderlijk. Ik heb nu een nieuwe cab, diagonale 2x12 en heb nu alleen een BB op de bovenste speaker. Even uitproberen hoe dat is. Gisteren in mijn eentje getest en toen klonk het al wel verdeeld genoeg. Met een horizontale 2x12 zou ik wel voor 2 BB's gaan. Dan hoef je 'm echt niet meer per se boven op een flightcase of iets dergelijks te zetten om jezelf te kunnen horen, zelfs vanaf de grond hoor je jezelf dan prima.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
Absoluut een verandering voor de geluidsman!
doordat je jezelf beter hoort kan je wat zachter op het podium waardoor hij het geluid beter kan afstellen.
dit verschil is erg groot en hij zal zich er zeker even aan moeten aanpassen. je hebt zelfs kans dat zn humeur beter wordt.
Nocki
toch even via deze weg: hoelang duurde het van bestellen tot levering bij jullie (binnenkort jarig nml :dance: )
Nou, ik wandel er al gauw 5 minuten over voor ik bij de zaak ben dus..... oh wacht, dat bedoelde je niet. Normaal gesproken kan hij het binnen één of twee dagen bij het Postkantoor hebben, tenzij het zeer druk is qua reparaties. Neem een week als bloody maximum.
Besteld! Volgens mij heeft hij wel de prijs verhoogd: 12'' nu 24,95 euro per stuk. (vreemd bij 'overigen' staat 12 inch 22 euro per stuk, maar in de webshop staat het als aanbieding aangeprezen voor 24,95...)
22E was de introductie aanbieding. Dat staat er dus niet al te handig op nu :D
even een kritische vraag: als die beamblockers je geluid zo verbeteren, waarom zitten ze dan niet standaard in cabinetten?
Omdat het een aanvulling is. Niet iedereen vind het nodig.
Niet helemaal waar. THD heeft een tijdje een wat minder verfijnde BB gebruikt en momenteel heeft Visual Sound op zijn nieuwe combo's ook een eigen soort beam blocker.
Maar gezien het resultaat zou je je inderdaad best af mogen vragen waarom meer fabrikanten van vooral combo's dit niet af-fabriek doen. De andersom-redenering: het wordt niet af-fabriek gedaan, dus het zal wel niet zo bijzonder zijn is te negatief en te kort door de bocht.
Vergeet ook niet dat de gemiddelde gitarist erg conservatief is wat betreft amps en gitaren. Niet iedereen staat open voor verandering. Daarbij is het nogal een hype, en als je het op de lange termijn goed wil doen als fabrikant, moet je niet al je pijlen richten op een hype. In de gitaarbusiness is het zo, dat wat goed is niet hoeft te veranderen.
Omdat niet alles wat goed is standaard ergens op zit. Cruise control is handig, maar zit niet op elke auto. Draadloos internet is handig maar zit niet op elke pc. Bier is lekker, maar zit niet in elk glas.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willlem
Haha, het is momenteel hier een hype (en terecht). Vergis je niet, Weber heeft ze al veel langer voor de thuismarkt en het is voor hem echt een bijproduct. Overzeese afzetmarkt is totaal geen prioriteit voor ze (zie een topic in Vintage over zijn speakers en de verkrijgbaarheid daarvan).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
De blockers werden alleen hier nooit geïmporteerd en nu wel. De 'hype' heeft dus alles temaken met verkrijgbaarheid in dit geval. Dat ik ze met gepast enthousiasme lanceer op het forum omdat ik er zelf erg over te spreken was zegt dan nog niets, als er daarna tientallen tevreden gebruikers komen: teken aan de wand ;)
Ik was er niet echt kapot van. Ik raakte erg veel van mijn definitie kwijt. Maar ik had er zelf eentje gemaakt, en misschien was mijn cirkel wel wat te groot (10 cm).
Ik sprak Pimmetje laatst, en die heeft er altijd strips over het midden van zijn speakers lopen van een cm of 4 breed. Dat is genoeg om de hinderlijke beam te breken, zei die. Daar hoef je dus geen dure Weber dingen voor te kopen.
Je mist het punt volkomen, naar mijn idee. Het gaat niet alleen om het onderbreken van de beam, maar vooral om de betere spreiding van het tophoog. Juist dát maakt ze ze bruikbaar.
Als je zelf hebt lopen klooien en het geeft niet het gewenste resultaat, ja jammer dan van de tijd, maar beweer dan niet dat die 'dure' dingen van Weber ook slecht zijn. De vorm van de dome en het materiaal is wat het verschil maakt en dat kost meer den 50 eurocent :roll:
Hoho, ik zeg ook niet dat ze slecht zijn, ik had er naar mijn idee en met mijn versterker geen winst van. En het verschil in materiaal gaat dat verschil niet goedmaken.
En Pimmetje had het ook over een betere spreiding op het podium, ook op zijn manier. Het onderbreekt idd niet alleen de beam, maar draagt ook bij aan een beter podiumgeluid.
Hoe groot is de dome eigenlijk?
Weet het niet uit mijn hoofd, staat wel op de site. Ik denk trouwens dat het afgezien van het formaat vooral de ronding en ook wel degelijk het materiaal is dat 't 'm doet. Als je materiaal hebt dat te veel reflecteert of juist absorbeert ben je je tophoog en definitie inderdaad grotendeels kwijt.
Het is eigenlijk precies het midden van een speakerconus, maar dan omgekeerd.
Even ter indicatie: we stonden pas op onderstaand podium en daar had ik rechts naast/achter me (links op de foto) een closed back 1x12 cabinet als enige geluidsbron, op de grond, iets schuin naar links als richting. Tot vóór de drummer kon ik mezelf prima horen.
http://home.kabelfoon.nl/~sjem/images/6.JPG
Even nieuwsgierig, heeft de andere gitarist in jouw band ook beamblocker(s)?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Na al die positieve ervaringen, overweeg ik er ook 4 te halen voor mijn 4x12 recto cab. Nog even een vraagje komt de BB tussen de speaker en de plaat. Of komt de voor de plaat waar die speakers aan vast zitten? Heb je dan geen hoogte verschil als het tussen de plaat en de speaker als je alles weer vast schroeft?
Toen nog niet en toeval of niet: dit bewuste optreden was de directe aanleiding om in ieder geval een andere amp te kopen en in de cab die er nog moet komen ook beam blockers :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fullorder
Zoals je ziet was het een full size podium en zijn combo'tje (net geserviced) met een goeie, maar beamy G12 65 gaf hem een te klein werkgebied. Hij hoorde zichzelf maar op twee vierkante meter écht goed.
Zie de mega-review topic "Amp-hunt voor een maat van me" ;)
Tussen de speaker en de plaat. De schuimrand "deukt" iets in waardoor er geen hoogteverschil optreed. Lees hier maar eens hoe ik het heb gedaan: Klik voor BB-into-RectocabCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MesaMaY
Hee Mitch, zitten die beam blockers nu ook in je nieuwe Vernet 2x12 cab met oude G12's die je met je CMW Tweedy Twin Champ gebruikt?
k morgen bestellen dus :)
4 x 24,95 + 4x8 bezorgen = 131.8 ka-ching :cooler:
Ik mag toch aannemen dat ze maar één keer bezorgkosten in rekening brengen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stitch
Maar MesaMay, lees ook even hoe ik mijn Beamblockers heb moeten monteren, omdat de randen van mijn luidsprekers van nogal hard materiaal waren en dus onvoldoende indeukten: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...t=beamblockersCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rwin
Ik ben er overigens verder dik tevreden mee. De spreiding is uitstekend.
onee sorry! Heb het net ff nagekeken, was 8 euro voor 2!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
@Tristan: ik heb de BB uit mijn te koop staande Rivera gesloopt en die zit nu in de bovenste speaker. Heb het nog niet in bandverband kunen testen, maar het leek al genoeg te doen. Ik kijk nog wel.
Bezorgen tot 10 kg. is tegenwoordig bij de TPG/TNTeen vaste prijs hoor jongens ;)
EDIT: Stitch, ik zou dat even checken als ik jou was, zie bovenstaande opmerking
EDIT2: oké dan !
Is goed dat ik het weet, ik probeer er ook al op aan te dringen bij mijn 'collega-gitarist' na mijn eigen goede ervaringen, maar die is nogal wantrouwend tegenover polonaise aan z'n amp. Kwestie van grote podia opzoeken dus ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Ik heb ze er vandaag opgezet, dacht ik maak gelijk leuk verslagje ervan en heb met mijn digicam een paar foto's genomen
Allereerst de beam breakers, van van de gier tkost wat maar was het wel waard
http://home.planet.nl/~rieme081/Gitaar/S3010048.JPG
De bol zelf is trouwens, van een soort papier gemaakt, dacht eerst dat dit ook van staal was
we nemen een recto cab ( let niet op de kabel zooi)
http://home.planet.nl/~rieme081/Gitaar/S3010050.JPG
maken hem open zoals rwin al beschreven had eerder in deze tread, thnx daarvoor
http://home.planet.nl/~rieme081/Gitaar/S3010054.JPG
Verder was het eigenlijk gewoon speakers losmaken met een ratelsleuteltje of een pijpsleuteltje, neem van mij aan dat is - stukken - makkelijker dan een gewoon sleuteltje ^^
Gewoon de onderste en de zijkanten losmaken de bovenste moer een beetje losen en dan de beam breaker er tussen, ging op zich vrij vlot.
Alles terug dichtmaken, en spelen maar.
http://home.planet.nl/~rieme081/Gitaar/S3010055.JPG
Ik moest gelijk de settings van me amp aanpassen, maar had daarna goeie sound met zeer goeie spreiding kon links en recht van mijn amp staan en had gewoon hetzelfde geluid als er pal voor. Verder merkte mijn collega gitarist op dat ik het volume moest terug draaien Hij wil nu ook beam blockers...
Nadat ik dit onderwerp een paar weken heb gevolgd
heb ik er ook maar 2 besteld (doe eerst alleen de 2 bovenste
speakers van me 4x12)
Kan niet wachten om ze te monteren! :-)
Ik heb ze inmiddels ook eventjes gemonteerd! Kon voor mn geluid nog niet goed bepalen wat het deed want ik had mn versterker voor de montage op de grond staan en normaal op oorhoogte...
Wat ik wel jammer vond is dat ik waarschijnlijk hetzelfde probleem heb als Piezo, namelijk dat de beam blockers niet 'inzinken' in de speakerrand. Ik moet nog zien wat ik daarmee aan moet. Of duurt het echt een paar dagen voor het ingezakt is? Heb ze er nu zo'n 2 dagen ingehad.
bij mij gebeurde het niet, ik heb ze daarom maar vanaf de andere kant met 2 extra (korte) schroefjes vastgezet, en de speaker gewoon van achteren
Kan iemand me effe snel zeggen waar ik die dingen 't voordeligste kan bestellen, ze zouden in Mechelen (België) moeten terechtkomen
Voor zover ik weet alleen bij Sander de Gier (zie voor details gitaarnet link)
en bij Weber zelf.
trouwens, is er hier iemand die niet tevreden is met zijn of haar beamblockers en heeft ze weer doorverkocht??
Zal ik dan maar de eerste zijn???
nee geintje ik heb ze nog.
Nocki
hee, MesaMaY ben jij dat joch met dat touwhaar die die dual rectifier bij mij heeft opgehaald een jaar of 2 a 3 geleden?
mn mooiste versterker ooit, weemoed en verlangen :D