Uuuh linkje werkt niet :???: .
Printable View
Uuuh linkje werkt niet :???: .
http://img481.imageshack.us/img481/5...ntrover3ud.jpgCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee
Hey.
Ik heb het idee dat de achterkant van jouw traveller er anders uitziet. Het zal wel aan mij
liggen omdat de rear panel description op de site van ernst is ook anders. Hier zie je een foto
van mijn traveller. Nr 1 is de ventilator, nr2 #####, nr 3 is 50/100 Watt switch en nr 4 is
volgens mij wat jij vertelde over de baritone-stand. Maar wat is de werkelijke werking in de
traveller als nr 2 schakeling word gebruikt. Bij mij staat hij overigens altijd op pentode omdat
dat toch iets beter klinkt. Maar geen idee wat het inhoudt eigenlijk (iets met toonhoogte)
Buizen gaat idd veel kosten, hou me daar nog maar over op de hoogte.. laat je m eigenlijk nog
oscilloscopisch afstellen door ernst met de nieuwe buizen?
Ik zit dus ook met die flexibiliteit. Want om er nou een GRX4 tussen te zetten heb ik ook niet
zo’n zin in. Persoonlijk denk ik dat het “geluidsverlies” door deze aansluiting met de G-Force
vrijwel nihil is als ik ‘m in de serie loop zet ipv de parallelle van de rover.
Btw, de kabels die ik tussen de rover en de G-force heb zitten staat iets op gedrukt. Taskar
C/300 1x24 AWG PROFESSIONAL NOISELESS GUITAR CABLE LOW CAPACITY
Wat houdt dit nou eigenlijk in qua kwaliteit, is het misschien verstandig op kwalitatief gezien
betere te kopen ivm kwaliteit versterker, fx etc?
Haha, zo dannnnnn.. Niemand kan klagen over onduidelijke letters op de foto
Da's inderdaad een high res. foto :satisfie: Jouw Traveller is idd. anders dan de mijne! Ik heb de versie die ook op zijn site beschreven staat. Zo te zien heeft Ernst zijn toch al redelijk 'custom' eindtrap weer gecustomized :seriousf: Ik heb die pentode/triode schakeling niet. Dat heeft in ieder geval te maken met hoe stroom door de buizen wordt gestuurd. Wat in de praktijk volgens mij betekent dat 'triode' weer een lager vermogen uitstuurt dan 'pentode'. Ook de klank is idd anders tussen die 2 standen. Maat van mij heeft een Koch Multitone en daar zit ook zo'n switch op. Ook op de Koch klinkt de pentode stand het lekkerste zijn hij en ik met elkaar eens. Ik vermoed dat die 'deep' switch dezelfde functie vertegenwoordigt als de 'baritone'. Overigens staat bij mij de fanspeed altijd op high. Tenzij ik op mijn Traveller wil wokken of gourmetten :p
Post ook eens een foto van de achterkant van je Rover? Die is volgens mij ook weer anders dan de mijne. Sommige knopjes op de voorkant hebben in ieder geval een andere kleur bij jou.
Hey Er is vrijwel niets anders hoor.. Die rode dingentjes heeft hij erop gezet tijdens de uitbreiding van die minimale uitvoering naar de maximale. Die rode zitten alleen op de volumo en gain knopjes voor de duidelijkheid.
Enkele dingen heb ik weg gelaten ivm korting. Dat zijn:
5, 6, 7. Extern toggle switch, LED indicator and Jack (Weet eigenlijk niet eens meer waarvoor dat nut heeft)
8. Footswitch input
13. VCA input
Optional.
Dat ik m tweedehand kocht zat er al een noise gate in. Die zin er nog steeds in en is doormiddel van midi aan en uit te zetten door een knopje (rondje 5, die werd toch niet gebruikt)
Maar die toestand schijnt voor pedalen te wezen ofzo.. Doe jij eigenlijk wel eens iets zinvols met schakelaartje 16 en 20? Gebruik jij nu die parallelle loops nog? Nee zeker, alleen die stereo serie??
Ik vraag me eigenlijk af of mensen al die andere echt gebruiken net zoals die post loop. Die heb ik nog nooit gebruikt. En eigenlijk komt dat omdat al die ingangen niet schakelbaar zijn zoals de preloop. Dat had trouwens wel een verbetering geweest denk ik.
BTW:
Er zijn toch ook enkele preamps zoals deze die in totaal 4 standen kan onthouden per Channel control. Dus dat je control A vier standen kan programeren, die hebben dan ook van die automatische potmeters....
http://img134.imageshack.us/img134/2584/image91du.png
Ik heb ook de uitgebreide versie, maar bij mij zijn alle knopjes zwart. Wat trouwens ook wel cool is vind ik... Met die extern switch kun je bijv. een andere amp van kanaal laten switchen (mits deze gewoon met standaard jacks switcht). 16 en 20 heb ik ooit zinvol gebruikt toen ik nog een 2e preamp erbij had. De aux kun je dan gebruiken om deze door de rover (en zijn mixer) heen naar de Traveller te routen.
Ik gebruik verder ook nog SL1, waar ik een volumepedaal in heb hangen. Die post-loops zijn op zich wel interessant, maar niet als je maar 1 (multi)effect gebruikt. Werking is eigenlijk gewoon als een seriele loop.
Heb jij al weleens zo gespeeld: Droog rover-signaal in de mono-ingang van de Traveller en dan Stereo effectssignaal in de stereo-ingangen van de Traveller? Dat moet kunnen, maar ik ben nog altijd te lui geweest om dat te proberen. 't zou inderdaad een mega-verbetering zijn als je alle loops per midi kon schakelen... Ik weet haast wel zeker dat Ernst dat zou kunnen realiseren als je wilt. Check het eens uit bij hem! Ben ook wel benieuwd wat daarvan evt. de kosten zouden zijn. Jij woont zowat bij hem om de hoek. Voor mij is het slechts 210km........ enkele reis :mad:
Ik ben er erg tevreden mee ja.. Mesa heeft toch een wat diepe sobere sound.. en Marshall is een stuk schelller.. deze Combi doet het goed voor mij.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EpiCenturiesAWAy
Het is inderdaad wat Almarvk zegt, deze gitaar is van de gitarist van Hatebreed. Toen wij met hun op tour waren heb ik een paar keer op zijn gitaar gespeeld en was helemaal verkocht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door idno
http://img530.imageshack.us/img530/7848/gitaar14mf.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/2...taar3117jm.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/1...cherp119uk.jpg
Color: Black
Model: Brass City Special MF-1
Scale: 24 5/8
Frets: 22
Headstock: 3+3 with Brass Knuckle Inlay
Fingerboard: Ebony
Inlay: Mother of Pearl Block with Brass Knuckle Inlay at 12th Fret
Pick-Up: EMG 81
Bridge: Tune-O-Matic
Elect.: 1 Volume
Binding: White - Body / neck / Headstock
Body Wood: Mahogany With Maple Top
Neck Wood: Mahogany
Nut: 1 - 11/16 wide - Graphite
String Gauge: 13-56
Tuning: C
ik vind t een coole mix van een les paul model en superstrat!
jammer dat die site t niet doet :S
dat het niemand nog opviel, hoeveel geld ligt er nu bovenop ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThePainMachine
wel vet spul
btw, hoe kom je eigenlijk aan die gitaar. dr is nix over te vinden op internet. alleen dat ie custom gemaakt is voor sean martin van hatebreed en dat ie gestolen is (en voila, we hebben m weer gevonden :P)
Ahhh betreft die knopjes vind ik het qua coolheid allemaal niet zoveel uit maken hoor.. Ik vind het alleen ietsje duidelijker bij wat minder zicht. Verder niet...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee
Die extene switch... Je kan die andere amp toch ook gewoon switchen met de normale Midi lijn die je toch al gebruik?
Ik vind alleen die preloop handig ivm de Midi schakelijking(maar eigenlijk zit hij tevroeg, voor de versterking zeg maar, zet er maar eens een volume pedaal op, zelfde effect als je volume knop op je gitaar.). De post loops zou ik best wel willen gebruiken. maar dan vind ik dat die midi schakelbaar moeten wezen zodat ik er een een-of-ander ander kastje aan kan hangen.
Bestaan er trouwens geen losse kleine kastjes waarbij je jackplug in en out en een midi stekker in en out hebt. Zodat je bijvoorbeeld een ander leuk kastje erbij kan zetten en met midi aan en uit kan zetten,,
Die opstelling die jij vertelde,,,, ik was het al aan het aansluiten maar ben toch maar gestopt. Ik durf het niet aan omdat er veelste veel vermogen door de FX (g-force) gaat. Stel hij gaat er niet stuk van, dan zal je na mijn mening toch de nuance kwijt raken door het te hoge vermogen. Als jij het wel aandurft hoor ik graag het resultaat.
Ik zal idd eens vragen aan Ernst of het mogelijk is en hoeveel dat dan zou kosten,(of alleen maar de serie/parallel) Zoals je weet heb ik die extra midi kanaal nog die oorspronkelijk voor de Externe was, mogelijk is daar ook wel wat mee te doen....
De G-force stuur je dan via 1 output van de Rover in, en vanuit de G-force ga je stereo rechtstreeks de Traveller in. De andere output van de Rover gaat direct de traveller in. Qua vermogen loopt er dan niet meer signaal door de G-force dan hoe je hem nu hebt aangesloten, dus dat kun je gewoon proberen. Mijn set staat standaard in het repetitiehok, dus daarom is het voor mij wat omslachtig om te proberen.
Als je een volumepedaal wilt gebruiken, zodat je de gain niet beinvloedt, prik hem dan ik SL1, de mono-seriele loop. Post-loops zou je daar evt. ook voor kunnen gebruiken. Dan werkt het wel zoals jij dat wilt.
De pre-loop is bij uitstek geschikt voor bijv. een overdrive of een fuzz-pedaaltje, of andere stompbox etc. Probeer maar eens!
Okey, ik heb je aansluiting voltooid. ik vind dat het verschil minimaal is in vergelijking dan dat je normaal de stereo parallel gebruikt van de rover. Het lijkt wel ietsje echter te klinken, maar dan kan ook verbeelding wezen. Voordat je het oude aansluiting weer hebt, duurt het ff, dus geen snelle vergelijking.. Ik dacht eerst dat je de aansluiting anders bedoelde, maar dit is idd een veilige verbinding... maar door dit hou je wel je flexibiliteits probleem, omdat je altijd een deel direct geluid hebt. Dus, dan zouden de uitgangen uit gezet moeten kunnen worden, haha, dus dat word ook niks..
Dit klopt, ik weet ervan...... ####Als je een volumepedaal wilt gebruiken, zodat je de gain niet beinvloedt, prik hem dan ik SL1, de mono-seriele loop. Post-loops zou je daar evt. ook voor kunnen gebruiken. Dan werkt het wel zoals jij dat wilt.
De pre-loop is bij uitstek geschikt voor bijv. een overdrive of een fuzz-pedaaltje, of andere stompbox etc. Probeer maar eens!######
Dat ene over externe midi schakel kastjes weet jij niet?
Ik vind het instellen altijd wel zoveel werk. en dan heb ik nog maar 1 fx.. En dan klinkt het thuis goed, klinkt het in de oefenruimte weer niet... Daar word ik soms wel moe van. Ik ben nu ook serie geschakeld, maar betekend dat alle effecten weer veranderd moeten worden..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door idno
Hahaha nee ik heb hem niet gestolen. Aangezien ik vriendjes ben met Sean, kon hij regelen dat ze er 1 voor mij maakten. Zijn er 3 van in het zwart gemaakt en 1 witte. Dus in Europa maar 1 :)
Ze maken bijna geen gitaren meer op dit moment. Weet ook niet waarom, maar volgens mij is 1 van die gasten weer terug naar Gibson.
En zo blijf je bezig Ronald....:seriousf:
Ben benieuwd naar de uitkomst als je Ernst eens vraagt of hij de mixer-sectie van de Rover ook midi-aanstuurbaar kan maken, en welke kosten er dan tegenover zouden staan.... Keep me posted!
lucky bastard! iig veel plezier met je schoonheid :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThePainMachine
om dit topic weer een nieuw leven in te blazen, hierbij wat plaatjes van m'n nieuwe apparatuur:
http://i44.photobucket.com/albums/f8...s/b515cd76.jpg
Brunetti XL R-EVO head
5HE suspension rack met daarin:
Korg dtr-1
Furman pl-plus
Palmer ADIG-LB
2HE lade
2HE lade gaat naar een ander rack, samen met de palmer. Daar komt voor in de plaats een GCX audio switcher met (tot zover) de volgende pedalen: Boss OD-1, Boss CE-2, Boss CS-1, Arion SCH-1 en nog een nader uit te zoeken fuzz en tremolo.
Nog een plaatje van het geheel:
http://i44.photobucket.com/albums/f8...s/52c6ceda.jpg
2x Bag End s12d cabs
Pedalboard:
Ground control pro, 2x Boss FV-300L en Brunetti footswitch.
Music Man Luke II
Oh ja..live rack:
Met POD PRO en Sennheiser EW-100, lekker compact en ideaal in combi met in-ear + snel weg (= redelijk op tijd thuis!)
http://i44.photobucket.com/albums/f8...kapril2006.jpg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper K.
Huh? Zo veel moois en dan met een POD live spelen? Wanneer gebruik je dan je goeie spul?
grtn, Jan Anton
Vet hoor! Die BagEnds zet je hopelijk toch niet zo neer of wel?
Zo ja, ff een tippie :). Zet ze schuin op hun handvat. Dat zorgt ervoor dat ze enigszins akkoestisch ontkoppeld zijn van de ondergrond waardoor ze nog veel vetter zullen klinken! :rockon:
Onlangs voor de andere gitarist van de band ook een rack in elkaar laten zetten:
http://www.epica.nl/ad/01_large.jpg
http://www.epica.nl/ad/02_large.jpg
http://www.epica.nl/ad/03_large.jpg
Bestaande uit:
Mesa Boogie TriAxis pre-amp
Mesa Boogie 50:50 power amp (mijn oude)
Mesa Boogie Rectifier 2*12 inch V30's cabinet
Mesa Boogie Abacus footswitch
Rocktron Intellifex limited edition processor
Furman PL - Pro/E power conditioner
Sennheiser wireless system (staat nog niet op de foto)
Korg DTR 1000 tuner (op de foto nog een DTR2)
Verder hebben we beide onze setup uitgebreid met een Randall Isocab voorzien van een Audio Technica AE2500 mic, klinken echt te gek!
Groetjes, Ad
Mooi man!
hoe is het met je zus?
Met mijn zus?:s
Wat zit er in de racklade?
In die racklade zitten de speakerkabels en midi kabels.
Tja, dat is meer een kwestie van behoud van het 'mooie' spul en luiheid. Ik vind het zonde om de apparatuur slechts een paar dagen in de week te gebruiken, terwijl het voor de rest van de tijd in een vrachtauto staat. Daar wordt het niet beter van (vocht etc. etc.) Hier komt nog bij dat ik in no time klaar ben met het op- en afbouwen van m' n spul. En als laatste: de geluidsman is blij (de brunetti komt pas tot leven vanaf standje 5/6, vind ik tenminste)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdgraaf
De grote set gebruik ik allean voor studio, grote optredens en af en toe wat gelegenheidsbandjes.
Dank je! Dat de Bag ends zo staan was puur voor een fotowaardig shot... Maar je hebt helemaal gelijk!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
De combi bag end - brunetti is zeer ok btw!
[QUOTE=El Bastardo]
http://members.home.nl/leon.pennings/alles.JPG
QUOTE]
zo'n duur systeem en dan zo'n zwakke midi controller? de midimate is opzich wel goed maar die knoppen zijn zoo kwetsbaar :S
ik heb er tien jaar mee gespeeld en een kleine 150 optredens mee gedaan in binnen en buitenland. In die tijd vond ik bier drinken net zo belangrijk als het spelen en ben er dus niet bepaald voorzichtig mee omgesprongen. Ik ben altijd met laarzen of kisten op de midimate gaan staan. Toen ik hem verkocht heb werkte hij nog net zo goed als toen ik hem kocht, ook de knoppen zagen eruit als nieuw en daar ik heb nooit iets moeten laten repareren of wat dan ook.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Deed het altijd perfect.
Heb je zelf een midimate (of gehad) of is jouw opmerking iets wat je er van denkt?
ik heb een midimate gehad en er was 1 knop kapot gegaan na een jaar leven(hij was eerst van m'n baas) tijdens een optreden..
nadeel van deze knoppen is dat ze direct op de printplaat zitten dus vervangen gaat niet zo 1 2 3
Citaat:
Dat is ook zo bij de CAE RS10, en de skrydstrup SC1.
Waarschijnlijk zelfs bij allemaal, maar deze twee zijn de enige die ik van binnen heb gezien.
Bedoel je niet toevallig 1500 optredens? Beetje een overkill rackje voor 15 optredens per jaar ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
nee hoor 150, zo'n rack verhuizen gaat niet zo snel hoor...
:p
het ging alleen over de pedaal, niet het rack. Dat rack was toen net nieuw, het pedaal had al een heel leven achter de rug en is niet lang daarna vervangen door een rs10Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert H
Ik weet niet hoelang ik mijn midimate al misbruik, maar dat ding is echt onverwoestbaar!
Daarvoor had ik een ada en daarvan gingen de knoppen wel een voor een kapot.
maar de rocktron all acces ofzo :P die grote blauwe
en vele andere hebben dat niet, teminste niet direct op de printplaat
Wow veel mooie rackies hier! :stop:
Ik wil over niet al te lange tijd ook switchen na 19"systeem..wil mijn pedalen 19"inbouwen en aansturen via de Voodoo lab GCX en Ground Control(of CAE als dat kan)...lijkt me echt idiaal systeem..
begin je nou weer over die printplaat?Citaat:
DE DUURSTE MIDIPEDAAL TER WERELD, DE SKRYDSTRUP SC1 HEEFT DE KNOPPEN RECHTSTREEKS OP DE PRINTPLAAT.
DE MIDIPEDAAL DIE HET MEEST GEBRUIKT EN MISBRUIKT IS TER WERELD, DE CAE RS-10 HEEFT DE KNOPPEN RECHTSTREEKS OP DE PRINTPLAAT
misschien valt het kwartje nou wel....
<edit>
oh ja, de RS10 is de meest stabiele, onverwoestbare en onderhoudsvriendelijke midipedaal die er is. De SC1 heeft nog niet zo'n trackrecord als de RS10.
Maar kwalitatief betere pedalen zul je echt niet vinden, en NEE, de all access is niet beter. Trouwens, het zou me niks verbazen als die zijn knoppen ook rechtstreeks op de printplaat heeft.
</edit>
Het grote verschil is, dat de knoppen van een rocktron op de printplaat steunen, en de knoppen van de RS10 en SC1 hangen aan het chassis, waarbij de printplaat aan de knoppen hangt. Net andersom dus.
grtz,
Vincent
klopt, maar het ging hem om de relatie vervangbaarheid icm printplaat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincentvdlocht