grapje zeker ?
nee sorry, is maar half/serieus bedoeld.. je hebt 3 opties, moet best te tes-ten zijn..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirakels
Printable View
grapje zeker ?
nee sorry, is maar half/serieus bedoeld.. je hebt 3 opties, moet best te tes-ten zijn..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirakels
Welke volgorde?
http://img240.imageshack.us/img240/258/pedaluhnu5.jpg
Vox wah
Ibanez Tubescreamer
Korg DT10 Tuner
Lovepedal Vibe
EHX Holy Grail reverb
Boss DD6
Heren,
Een tijd terug had ik wat vragen gesteld over een heel uitgebreid pedalboard...
Ik wil het nu iets compacter aanpakken en met de zekerheid dat ik dit zeker altijd voor een setup plaats.
Kunnen jullie me helpen of dit een goede volgorde is:
- Black Box (masotti), op 9V
- Wah, Bad Horsie
- MXR Phase 90 EVH
- Compressor (of na de overdrive?), Retro Sonic
- Fulltone OCD op 9V
- MXR Flanger EVH, 18V
- Chorus, Retro Sonic
- Boss Tu-2
Ik voed alles, behalve de tu2 (ik heb een stekkerdoos op pedalboard voor voeden mfc-5), met een pedal power 2. Tevens gebruik ik een Axess MFC-5 voor schakelen van G-Force en eventueel een Koch Powertone2.
Mocht ik bij een optreden wat groter willen dan zet ik een Octafuzz ervoor (voor de buffer, schijnt toch beter te zijn?) en eventueel een Rotovibe erachter (na de Tu-2
Alles op een bord, een pedaltrain 2.
Mijn vragen nog ff:
- Is de volgorde ok? Andere tips?
- Zelfbouw pedalboard aan te bevelen, ipv pedaltrain2?
- Zou ik de Tu-2 ook kunnen gebruiken om de compressor te voeden? Zodat ik een spot over houd voor bijvoorbeeld meer juice naar de buffer of OCD te gooien?
- Wat levert meer resultaat op? De OCD op 18V draaien of de buffer op 18V?
- Octafuzz voor de buffer, of maakt dat niet uit?
- Andere tips?
Alvast bedankt voor de inbreng!!!
Harm
dit zijn mijn pedalen,staan ze goed of niet?
http://i8.tinypic.com/7woms89.jpg
Ik was eerst verdomme!
volgens mij staan ze goed rick
wat is die ibanez en dat zelfbouw ding?
de tuner kan je mss nog voor de wah zetten, maar volgens mij maakt dat niet uit. je gitaar moet na 3 effecten nog steeds gestemd zijn
Keedan! Die ibanez is gewoon een tubescreamer met zo'n extrastanden knopje voor meer gain enzo, da's wel handig voor m'n band waar ik soms wat veelzijdiger moet zijn dan dat ik normaal ben. Dat zelfbouwachtige ding is een lovepedal, zo'n bouwert in USA volgensmij, en het is een vibe-pedaal.
lol srry:p ze mogen op jouw eerst antwoord geven hoor:pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
dan zou ik er niets aan veranderen. ik heb ongeveer dezelfde opstelling, en zo doen veel mensen hetCitaat:
dit is mijn voorstel... denk ik.. :)Citaat:
fv-100 geen tuner uitgang?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door c0b alexi
anders kun je de tuner op 't eind laten als je de buffer daar goed vind werken..
anders kan hij vooraan..
je volume pedaal zou ik voor je delay zetten, dan heb je 'n soort 'mastervolume'... volumepedaal vooraan is bijna 't zelfde als je gitaarvolumeknop.. tenzij je veel pedalsteel achtige effecten gebruikt..
Thenks, 'kga het eens proberen! lol @ cob alexi :p
Niet minder ? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harm
Volgorde zou ik weinig of niets aan veranderen. Comp vóór of na drive moet je even testen. Om rhythm strakker te maken vind ik ervoor beter, als lead boost vind ik erna beter, maar da's persoonlijk.
Zelfbouw is aan te bevelen als je qua omvang niet erg lekker uitkomt, anders is een kant-en-klare oplossing best handig. Staat ook regelmatig wat op Marktplaats, je kan altijd even neuzen.
De TU2 kan als extra 'daisy chain' gebruikt worden inderdaad.
Of die buffer ook op 18V kan draaien weet ik niet en of het zin heeft voor een buffer weet ik alhelemaal niet. De OCD zal wat meer headroom krijgen met 18V, of je dat fijn vindt zul je echt eens moeten proberen, 't is maar net wat je wil.
Octafuzz vóór de buffer zal waarschijnlijk prettiger zijn, maar misschien valt het mee. Hij zal in ieder geval wat beter op je volumepot reageren.
Bijna vergeten, waar zouden hier buffers moeten? Het meeste is true bypass, en de tremulus lune, looper en volume pedaal moeten er nog ergens bij.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...osj/bord-2.jpg
de Bogner en zelfgebouwde Les Paul zijn trouwens voor over 2 jaar pas :D effe mn droomopstelling gebouwd nu ik toch bezig was
niemand? :satisfie:
Ik heb mijn pedalenbak in de fx loop zitten (want ik wil de fx loop midi kunnen uitschakelen als ik geen effecten heb om zo een zo goed mogelijk geluidssignaal te hebben.
In mijn pedalenbak zitten:
* true bypass ABY, ene kant naar tuner
* andere kant van aby naar boss rc2 looper, line6 podxt live, masotti black box buffer en cae/mxr buffer/booster
voor mijn aby mag ook gerust nog één van de twee buffers zitten of beide, vandaar mijn vraag nu :-)
mijn boost moet wel op +10db want anders valt het signaal in mijn fx loop te hard weg omdat de fx loop gemaakt is voor rack effecten.
in welke volgorde kan ik best alles zetten?
dank bij voorbaat!
http://users.pandora.be/bartmetde6sn...r/DSC00121.JPG
Tja, die vraag heft eigenlijk weinig met volgorde te maken, waar je buffers moet plaatsen. Heel andere discussie.... maar goed, je zou een buffer helemaal vooraan kunnen plaatsen of een boostertje aan het eind vóór de pre amp om je signaal een beetje op te krikken, als het al nodig is. Je zou een pedaal of 5, 6 vóór de pre amp hebben hangen. Mwoh...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Je hebt alles al in de loop zitten en dat is een geTB'de tuner, een multibak en TWEE buffers ? Is je FX loop trouwens niet al gebufferd vanuit de amp zelf ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals
Ik heb geen idee hoe je hier nou aan komt. Had je dit toevallig nog ligen of denk je dat het echt nodig is om dit dubbel te bufferen ?
Wat voor amp gebruik je trouwens ?
bedankt :) ik steek wel een buffer in mn A/BCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Ik had toen ik de ABY met a tuner en b boss looper en erna line6 voor de input gooide zoveel gain, tone en signaalloss dat ik direct besloot om me een buffer aan te schaffen, de Masotti dus. Tegelijkertijd kwam de idee van alles in de fx loop te gooien, om alles via de Line6 en Nobels MS4 midi uit te schakelen zonder effecten. Bij één amp waarvan de fx lus voor rack stuff is ontworpen (Bogner) had ik een enorm volumeverlies en die amp heeft geen regelbare fx loop send/return levels. Daarop besloot ik een booster te kopen en toevallig zit daar ook een buffer in van CAE :)Citaat:
De Boss en de Line6 zijn twee totaal verschillende apparaten met ongetwijfeld totaal verschillende input- en outputwaarden. Ik ben dan ook vooral benieuwd waar de buffers ergens in de fx lus moeten staan om alles zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen en of nu eerst de Boss en dan de Line6 moet of andersom. Zoals ik nu dacht zet ik de Masotti tussen de Boss en de Line6 om eventuele verschillen op te vangen en op 't eind de booster om de totale level op te krikken. Of moet er een buffer als eerste in de keten na de fx send? Ik ken er eigenlijk o zo weinig van, shame...
Mijn amps zijn een Bogner Uberschall eerste serie en een tweekanaals Mesa Boogie Triple Rectifier, beide ongetwijfeld tube buffered...
http://users.pandora.be/bartmetde6sn...DSC00123.1.jpg
Juist, een lang verhaal dus ;)
Je haalt nu twee dingen door elkaar volgens mij, impedantie en signaal sterkte. En als ik het verhaal lees wil je met een buffer (die de impedantie beïnvloedt) een probleem wat gaat over de signaal sterkte gaat (levels tussen verschillende apparaten) oplossen. Da's een beetje krom.
Zoek anders eerst eens in de handleiding van je amp hoe de loop is qua levels en stel daarna de L6 daar gewoon op in, ik neem ten minste aan dat je met dat ding zoals met de meeste multibakken gewoon je signaalsterkte kan regelen, zowel inkomend als uitgaand.
Daarna even kort experimenteren met tuber erachter of ervoor (ik zou denken in dit geval erachter), daar zul je niet veel tijd aan kwijt zijn toch ?
Signaal van Line6 wil ik niet overboosten want dan feedbackt alles als ik delays goed in de mix wil zetten enz... levels pushen doe ik liever met andere stuff... :)
Ik denk dat ik die Masotti direct achter de fx send ga zetten en dan naar de ABY, wordt vaak gedaan bij buffers lees ik net... en die booster/buffer op 't laatste zetten net voor de return...
Wordt je signaalsterkte/verlies trouwens niet bepaald door het wel of niet goed overeenkomen van output van een pedaal gekoppeld aan input van pedaal erachter? Heb ergens gelezen dat de input minstens tien keer zo groot moet zijn als de output van 't pedaal ervoor...
Nu ben ik een beetje bezig met effecten enz. En nu lees ik hier op het forum dat mensen het hebben over de effects loop. Nu heb ik deze mogelijkheid ook op mijn versterker maar ik vraag me af of ik hier wat aan heb, en of iemand mij een duidelijke uitleg kan geven wat het nu precies is? Ik bezit namelijk de:
Boss MD-2 (distortion)
Boss DD-6 (delay)
Boss PH 2 (phaser)
Boss GE-7 (equalizer
Welke volgorde is het beste voor mij kwa aansluiten, of is het uberhaupt nodig hierover na te denken?
Dank!
Hmm, ik heb al het een en ander doorgelezen, maar kon niet helemaal vinden wat ik zocht....
Ik heb het volgende aangesloten:
Gitaar --> LineSelector --> Pedal Tuner --> CryBaby --> Jeckyll&Hyde --> ProcoRAT --> AMP
FX Loop-->SmallClone chorus --> EchoPark delay --> FV50 volume --> Return
Mijn vraag is:
a> is dit een beetje ok?
b> waar moet ik mijn tremolo plaatsen??
c> ik heb zo'n acoustic simulator (bootst het geluid van een acc gitaar na) waar moet die in de ketting eigenlijk??
Groetjes en alvast bedankt,
Anthony
Staat allemaal al tig keer beschreven in dit topic, daarom is het ook een sticky ;) Lees de eerste pagina's gewoon even door.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nils47
Een acoustic simulator, yuk.... prullenbak ?! Nee, serieus, ergens vóór de pre amp is goed. Tremolo kan zowel voor de pre amp als in de loop, maar wordt doorgans voor de pre amp gezet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thoon_Loque
Ik begrijp alleen niet waar je line selector voor is ?
Ik denk dat de acoustic simulator niet uit maakt. Het lijkt mij dat je geen effecten over je acoustische geluidje gaat doen? Ik zou hem wel voor je amp zetten. Dan kan je de modulatie erachter gebruiken. Lijkt mij beter klinken, maar dat is niet meer dan een logische redenering in m'n hoofd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thoon_Loque
Mijn board moest toch vol....Citaat:
Nee, geintje! Hierop kan ik 2 gitaren tegelijk op aansluiten, een 2xhumb. en een tele, en de LS zo instellen dat het nivo ongeveer hetzelfde is. Misschien is het niet helemaal zoals het hoort, maar het werkt in ieder geval...
BTW de tremolo dus voor de pre-amp, dan maar meteen na de Procorat?? (maakt dus niet uit dattie vóór de chorus zit...)
O, twee gitaren. Ikke snap !
Tremolo als laatste is prima.
Bedankt!!
plus een twee drie vier
LINE6 DL4 (Delay modeler)
LINE6 AM4 (Amp modeler)
LINE6 FM4 (Filter modeler)
LINE6 MM4 (Modulation modeler)
LINE6 DM4 (Distortion modeler)
Morley Wah
Boston Tuner
Volume pedaal
Ik heb een send return voor een fx loop te maken.
Welke volgorde moet ik aanhouden en wat moet in de loop?
Ik hebzelf al wat lopen klooien maar kom er niet goed uit.......
Je weet echt nog steeds zeker dat je je Valvestate + al die multibakken niet wil inruilen voor een Flextone 3, Vetta of iets anders ? Gruwelijke overkill....
Maar goed:
tuner - wah - FM4 - AM4 - DM4
loop" MM4 DL4
en het volmepedaal waar je wil, kaan aan het einde van de keten vóór de pre amp of als eerste, met eventueel de tuner in de tuner out van het volume pedaal, als je die hebt.
Ik vraag me serieus af met deze rig wat je qua dynamiek en tophoog nog overhoudt.
Tja....Citaat:
Heb ze liggen en vindt het er stoer uit zien.
Qua dynamiek en hoog:
Nog niet echt kunnen testen (patchkabels zijn K**)
Kan dit pas testen als alles op de bak staat.
Mocht het echt een drama zijn dan kan ik altijd nog iets anders erop zetten
(plaats genoeg :seriousf: )
wat is de volgorde voor deze effecten?
EHX holy grail reverb
EHX small clone chorus
EHX small stone phaser
Boss OD-3 overdrive
Boss DS-1 keeley distortion
Newtone Muff Fuzz
Ibanez DE-7 Delay
Moet de Fuzz voor of na de overdrive en distortion.....en waar kan ik het beste de EHX Small Stone phaser plaatsen ook? etc.
Ik heb niet de hele voorgaande discussie gevolgd, zeg dus misschien niet veel nieuws. Maar:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door llahsraM
in grote lijnen zie ik 3 soorten effecten in jouw lijstje:
1. oversturing (overdrive/distortion/fuzz)
2. modulatie (chorus/phaser)
3. echo/galm (delay en reverb)
Ik zou ze in eerste instantie ook als groepen benaderen:
- delay en reverb zou ik altijd achteraan plaatsen (en in die volgorde). Deze effecten herhalen je signaal en dan is het wel zo prettig dat het signaal al helemaal is zoals je wilt.
- overdrive, distortion en fuzz: gebruik je ze ook tegelijk? alleen dan heeft het zin om je over de volgorde binnen deze groep druk te maken, lijkt me :) Zo ja: ik zou de lichtste vorm van oversturing vooraan zetten en de zwaarste zou vorm achteraan. Kun je een signaal stap voor stap opbouwen. Als je meteen begint met de heftigste vervorming, heb je er weinig grip meer op wat er daarna mee gebeurt (binnen de groep van oversturing).
- chorus en phaser, moeten ze nou voor of na de groep van oversturing? Ik zou beginnen met ze ervoor te zetten. Ik denk dat het effect extremer wordt is als je ze erna zet, maar als het signaal bij binnenkomst in een modulatie effect al overstuurd is, klinkt het soms wat krasserig. Hangt een beetje af van wat je wilt en hoe je pedalen op elkaar reageren.
En die laatste zin is natuurlijk sowieso waar het om gaat. Maar het is wel prettig als je een uitgangspunt hebt zoals bijvoorbeeld mijn lijstje hierboven, en van daaruit een experimenteert met "wat als..."
Have fun, het is een leuk rijtje bakjes die je daar hebt staan!
Frits
He Frits! Bedankt voor je reactie! ik heb het nu als volgt.. Ik heb het nog niet getest alleen. Maar is dit een goeie volgorde? zie de foto:
http://members.lycos.nl/n123dj/DSC01386.JPG
Guitar >>> Small stone(phaser) >>> Newtone Fuzz >>> Boss OD-3 Overdrive >>> Boss DS-1 Keeley distortion >>> Small Clone (chorus) >>> Ibanez DE7 delay >>> Holy Grail reverb >>> Amp
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oorzaak
Beste Mensen,
Ik heb sinds gister een London City Bulldog, alleen hou ik van een chorus effect in mijn clean.
Maar nu heb ik ook een footswitch.
Is het mogelijk dat als naar het clean kanaal switch dat chorus-pedaal ook automatisch in wordt geschakeld?
M.V.G Sander
Ik heb ook een vraagje over het plaatsen van pedalen.
Namelijk, maakt het zoveel uit ofdat je pedalen voor je versterker zet of in je effectenloop. Hangt dit bv af van de versterker die je gebruikt, of het soort/type van pedaal?
Alvast bedankt!
spit het topic eens door, dan vind je je antwoorden..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaan
joe,
ik ben bassist en heb volgende pedalen JBass => TU-2 => CEB-3 => ODB-3 => AMP, nu heb ik onlangs een SYB-5 pedaal gekocht (bass synthesizer). ik vraag me af waar ik deze theoretisch best kan plaatsen, gewoon achteraan?
alvast bedankt