ik vind die scott henderson dus echt zo'n overhypte conservatorium mafkees. Beetje overschat dus die Scott.
Van huidige rock gitaristen zou ik zeggen, ieder zijn smaak.
Printable View
Hmm k word zometeen vermoord denkik met al deze Slash fans hier, ik vind m niet geweldig.
Net zijn biografie gelezen en ik moet zeggen, het blijft een held van me.
Hij kan leuk spelen, maar meer ook niet vind ik
Slash is toch een van de weinige gitaristen, misschien wel de enige, die mij met enkel zijn solo's kippenvel/vochtige ogen kan bezorgen.
Helemaal mee eens!
Ik heb enorm veel respect voor gitaristen als SRV of Yngwie, maar ik wordt er meestal niet warm of koud van. Terwijl de solo van Sweet Child of Mine zelfs de honderduizendste keer schitterend is. 'Tis alleen dat ik moe wordt van Axel zn stem na een paar minuten ...
SRV en yngwie in 1 regel, wow. das zoiets als zeggen, tja, ik vind die fiat panda en de ferrari enzo niet echt leuke auto's.
het zijn 2 totaaaal verschillende gitaristen.
Ik vind axl's stem ook een ramp, nja, op Chinese democracy is ie wel te pruimen, maar goed... ander topic :P
Kennen jullie dit filmpje waarbij Slash dronken is?:
http://nl.youtube.com/watch?v=_pWsNsihwYk
hehe echt grappig
Stevie Ray Vaughan een Fiat Panda? Die kon anders ook vies gaan als ie lekker aan het bluesen was, hij hoeft in mijn ogen niet de mindere te zijn van Malmsteen. Shredden zoals Malmsteen zou hij niet. Maar Malmsteen zal nooit Bluesen zoals hij dat deed. Maar liever Satriani dan Malmsteen.
weet je wat ik met slash zo jammer vindt? zoals ik al eerder zei, het is geen gitaar intellectueel. Het is geen robert fripp, geen buckethead, etc.
maar vroegah, vroegah speelde hij daadwerkelijk geweldige nummers. Ooit breakdown wel eens gehoord ? Of locomotive ? Dat zijn echt pareltjes van solo's. Het lijkt wel op het moment dat iemand success krijgt hij te veel gaat drinken, te veel chicks en dope doet, en niet meer nummers schrijft. De ongeinspireerde gast optredens wat hij nu doet klinkt werkelijk nergens naar. Er is niks speciaals meer aan slash, het is bijna tenenkrommend als je hem nu hoor spelen. Altijd weer dezelfde stomme blueslicks en solo's, altijd pentatonisch, en ja, gewoon saai eigenlijk.
velvet revolver heeft hij dat ook nooit meer teruggekregen. Geen don't damn me, paradise city of 14 years solos. Het zal wel aan de onderliggende nummers liggen maar ik dacht dat slash ook altijd die nummers maakte voor gnr ? iig de riffs en de structuur. het wilde is er af.
Nee werkelijk, slash heeft voor mij nogal afgedaan en ik vind het nu een beetje een joke. Daarnaast vind ik dat image van de dronken gitarist een beetje oud worden, hij exploiteert dat ietwat te veel in mijn ogen, het echte is er af.
Hij heeft wel een paar leuke dingen gedaan in zijn carriere maar daar blijft het ook bij. Over het algemeen vind ik het een behoorlijk overschatte gitarist. Speelt live overigens ook behoorlijk onzuiver en doet al 20 jaar hetzelfde.
Maar hij straalt natuurlijk wel rock n roll uit en dat zal ook een van de redenen zijn waarom hij zo populair is.
Tussen () ik zoek voor iemand nog een t-shirt van Slash.
Weet iemand waar je die in NL kan krijgen.
Op zijn eigen site kan het ook dat weet ik,maar ga liever hier ergens naar een winkel.
bvd
Je kan kijken bij Large merchandise. Weer een online winkel, maar ik denk dat je daar wel aan vast zit...
Ok thx,
Heb al even gekeken bij large, alleen maar Velvet Revolver shirts niet specifiek van Slash.
Maar toch bedankt voor de tip.
Sorry voor het ophalen van dit oude topic. Ik vond het echter zinloos om een nieuwe te starten.
Maar het gaat hierom. Dit is toch bezopen?
http://www.nu.nl/muziek/2169601/slas...ns-nroses.html
Die man moet blij zijn dat Slash-liefhebbers het nog op kunnen brengen om naar de show van Guns n' Roses te gaan. Wat heeft die Rose toch oerlelijke capsones.
Ik vind dat Slash de meest overrated gitarist is die op de wereld rondloopt.. Maar dit is echt wel enorm hufterig van die Axl, jemig. Zonder slash, en vooral zijn imago, had Guns n Roses nooit kunnen worden wat het was geweest, en had Axl nu geen enkele mogelijkheid meer gehad om het Guns n Roses idee uit te zuigen.
Lijkt me beetje hetzelfde als tegen oranjesupporters in zuid afrika zeggen dat ze geen enkel oranje kledingstuk meer mogen dragen..
Overrated of niet, maar Slash is al een tijdje bezig met een solo-project, en ik kijk er naar uit. Het album zal in april dit jaar uitkomen, maar de tracklist met bijbehordede gastmuzikanten is uitgelekt. Ziet niet slecht uit vind ik.
01. Ghost (Ian Astbury)
02. Beautiful Dangerous (Fergie)
03. Nothing To Say (M Shadows of Avenged Sevenfold)
04. Crucify The Dead (Ozzy Osbourne)
05. Promise (Chris Cornell)
06. By The Sword (Andrew Stockdale of Wolfmother)
07. Doctor Alibi (Lemmy Kilmeister)
08. Saint Is A Sinner Too (Rocco De Luca)
09. Watch This (Dave Grohl/Duff McKagan)
10. I Hold On (Kid Rock)
11. Gotten (Adam Levine)
12. We're All Gonna Die (Iggy Pop)
13. Starlight (Myles Kennedy)
Slash, niet echt superboeiende gitarist toch?
Neh, beetje overgewaardeerd...
Al is Ain't Life Grand wel een extreem gave rockplaat. En dan heb je natuurlijk Appitite en Use Your Illusion I & II nog. Oja: Velvet Revolver schijnt ook wel ok te zijn...
Maar voor de rest is het maar een prutser...
:soinnocent:
Hij blijft hetzelfde doen maar watie doet doetie goed!
menig pubertje heeft 'n goedkoop indonesisch gitaartje gekocht om hem te kunnen worden!
Hij schijnt dit jaar naar Nederland te komen ter promo van zn solo album...!
http://www.totalguitar.co.uk/page/to...download_watch
alvast een voorproefje van het nieuwe slash album.... Ik weet 't niet.. ben niet echt overtuigd
http://music.aol.com/new-releases-full-cds/#/15
Hier kun je hele album beluisteren! (Weet niet voor hoelang)
Lekker plaatje!
Vind Slash enorm overrated en heb moordneigingen jegens Slashfanboys/girls MAAR dit album vind ik toch erg lekker!
EDIT: Dat nummer met fergie is belachelijk lekker, wat een lekkere stem heeft zij
Timo, thanks. begint gelijk lekker met Ian
(geluid is wel dun)
Ik vond Appetite wel een gave plaat.
Daarna alleen maar de hitjes aangehoord eigenlijk.
Dit album lijkt wel aardig.
Ik heb altijd een zwak voor Slash gehad, is toch een beetje de opvolger van Page, Hendrix en Blackmore, misschien technisch niet helemaal vergelijkbaar, maar hij straalt wel R&R uit. :rockon:
yup same old
slash mist iemand die leuke liedjes kan schrijven
en na het beluisteren van Chinese Democracy meneer rose ook
Het riffje van By The Sword is toch wel lekker hoor.
Het was ook herkenbaar. Hij speelde het ooit tijdens een Gibson demo volgens mij.
Ik vind het een lekker album. Geen spectaculaire muziek, gewoon lekkere Rock.
Ik vind dat nummer met Fergie echt wel goed. Maar dat komt ook vooral door Fergie. Wist niet dat ze zo'n lekker rockstem had.
Dat gevoel had ik ookal bij "Ghost". Ergens tussen Snakepit en Velvet Revolver gehoord. Alleen toen heette het "Pleasing" geloof ik.
Persoonlijk vind ik het gitaarspel: erg goed. Je kunt horen dat slash veel tijd en moeite heeft gestoken in het verzinnen van uitdagende licks en solos. :punk:
Zangers: ik de grote name als Miles Kennedy, Ozzy en Chris Cornell vallen tegen. Er zit veel meer in die zangers dan ze laten horen. :stop:
Daarentegen zijn Kid Rock, Adam Levine, M.Shadows en Fergie erggggg goed! :ok:
Edit: Op nieuwsgroepen staat al het hele album met de 7 bonustracks!! (aanrader)