Misschien na deze welHTML-code:http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82171
Printable View
Misschien na deze welHTML-code:http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82171
uhm je kan geen geld terug halen wat je zelf hebt overgemaakt... dat kan alleen bij een machtiging of incasso...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
en ik ben gvd 3 weken geleden voor het eerst in +-5 jaar genaait... mijn bass geruild tegen een andere maar in een donker oefenhok, zag er perfect uit... kom ik thuis, is de inbus van d ehalspen compleet vernaggelt, ahls van de body gehaald is de hiel van de hals compleet gaar... hmmm beetje jammer uiteraard wist diegene van niets, en hoor ik nu ook niets meer...(nadat ik om compensatie had gevraagt)
Tja, Hasselhoff heeft het in Duitsland altijd goed gedaan... ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fullorder
Hangt er helemaal vanaf wat in casu de gewoonte is. (Consumentenrecht of -koop slaat trouwens op de overeenkomst tussen een professioneel verkoper en een 'burger'.)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Dat je met "Ik geef je €250.000 -Ok" niet direct een geldige (ver)koopovereenkomst mbt een huis of auto hebt is op zich logisch, vanwege alle overige voorwaarden en vormvoorschriften en de hoogte van het bedrag.
Maar als je op een rommelmarkt zegt "Ik geef je €2 -Ok" dan is er wel degelijke een geldige (ver)koopovereenkomst tot stand gekomen: van beide kanten is de wil en verklaring die vereist is voor de rechtshandeling (3:33BW) (ik wil het produkt en ik verklaar dat ik je daar €2 voor geef en Ok, ik aanvaard je bod en lever je het produkt) en tevens aanbod en aanvaarding van de wederkerige overeenkomst (6:217 BW). Daarnaast is deze overeenkomst vormvrij en kan dus ook mondeling worden overeengekomen.
Of de tegenpartij dan ook daadwerkelijk tot levering overgaat is een ander punt, maar als hij dat niet doet zou je in zo'n geval zelfs naar de rechter kunnen stappen.
Het ging ook niet om degene die het bod aanvaart, maar om de bieder. Een bod doen is nog geen wettelijke koopovereenkomst, ook niet als de verkoper akkoord gaat met je bod. Als je dan akkoord gaat, ja, dan is het natuurlijk een wettig akkoord.
Op Marktplaats zeg je trouwens toch niet "Ik geef je etc." Je doet gewoon een hoger bod, dat kan zelfs anoniem. Alleen al omdat het anoniem kan is het nooit een wettelijke overeenkomst natuurlijk.
Akkoord, Ik dacht dat je het nog over de rommelmarkt ipv marktplaats had. Maar er zijn dus wel degelijk situaties waarin "Ik geef je er X voor" gevolgd door "Ok" voldoende is voor een overeenkomst (maar niet op mp inderdaad), voordat iedereen gaat denken dat je in bijna ieder geval nog onder een gedaan bod of aanvaarding uitkomt. Het hangt voor een deel van de situatie en de gewoonte af.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Er is in principe geen eis tot aanbod, aanvaarding en dan nog eens aanvaarding van de aanvaarding, anders zou je wel bezig kunnen blijven...
Tenzij het om een vrijblijvend bod gaat (wat op mp inderdaad het geval zal zijn).
ze betalen via een of andere creditcard en dan kan het blijkbaar wel, want ze vroegen om dat soort gegevensCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sickpunk
geloof er weinig van, je kan geen geld terug halen waar jezelf voor getekend hebt of waar jezelf toestemming voor hebt gegeven... dat zou wel heel makkelijk weze niet? denk dat een hoop mensen constant geld terug gaan halen, wat denk je dat dit kost voor een bank? daar werkt een bank echt niet aan mee en het is natuurlijk erg fraude gevoelig... dit kan alleen bij een foutieve of onterechte incasso of machtiging... en hier moet je met aardig wat bewijs aankomen en de tegen partij ook.
heb destijds 200 euro betaald voor iets wat nu ong 80 euro waard is... het enige voordeel was dat er geen slechte snaren op zaten....
was een Squier Bullet setje.... :dontgeti:
mja... boeiend ik heb niks te klagen :p heb nu toch goeie gear:
Ibanez RG7321, boss GT8, oh en nouja me amp is niet echt indrukwekkend...
bij een creditcard betaling kun je inderdaad je geld terug halen echter je zult wel moeten aantonen bij de creditcardmaatschappij dat dit terecht is en het is ook niet zo dat je direct de beschikking over dit geld krijgt het wordt geblokkeerd.
Ontzettend vaak zonder problemen via gitaarmarkt spullen ge- en verkocht. Vaak persoonlijk bij iemand langs en iemand op visite, en ook spullen via TGP opgestuurd.
Maar.............................................. ........................
Ongeveer een jaar geleden zocht ik een Gibson 498/burstbucker, tegelijk zocht een belg een EMG81 (die ik nog wel had liggen).
Contact opgenomen, ruildeal gemaakt. Verder de enigste afspraak gemaakt dat we de elementen de volgende dag zouden opsturen. Dus ik netjes de volgende dag met pakketje naar het postkantoor.
Wachten........wachten..............wachten.
Ik contact opgenomen met de belg. Had de EMG nog niet ontvangen maar wilde ook eerst bekijken of de 81 zou klinken in zijn telecaster(??!!) Ik gemaild dat dat niet de afspraak was...geen reactie.
Na 2 weken niet gehoord of ontvangen te hebben weer gemaild. Hij zou geen EMG ontvangen hebben en dacht dat ik niets opgestuurd had.
Aangezien hij zich al niet aan de eerder gemaakte afspraken hield heb ik wel erg het idee dat ik ben bedonderd. Maar bewijzen of de postbode de EMG welheeft afgeleverd heb je niet, dussssssssssss.................
Dus tegenwoordig maak ik niet dezelfde fout, maar stuur ik alles AANGETEKEND op!!
Nu we toch bezig zijn................ nog een mooi verhaal.
Een jaar of 8 geleden was ik voor het eerst bij Kees Dee in Amersfoort. Prachtige spullen, weer wat anders dan de gebruikelijke Fender/Epi/Marshall spul.
Anyway, zag ik een mooie Mesa 4x12, met zo'n dikke metalen gril. Half Celestions, half EV's. Meenemen dus. Thuisgekomen de boel schoongemaakt en natuurlijk even binnen kijken....................
Huh, geen EV's, alleen maar Celestions (Black Shadow).
Ik bellen met Kees Dee, kon 'em weer inleveren.
De volgende dag terug. Daar de cabinet opengeschroeft, kreeg ik te horen dat de solderingen van de speakers wel erg nieuw leken!! En degene die de Mesa ingeruild had vertrouwde hij zeker! Oftewel dacht Kees Dee dat ik de EV's had omgewisseld voor Celestions! Mijn geld teruggekregen maar ik ben nooit meer terug gekomen.
Aan de ene kant snap ik best dat Kees dit dacht, maar uit schaamte/boosheid ben ik nooit weer terug gegaan.
Zeker mooie boel, en groot gelijk heb je :|
Leuk verhaal: iemand is hier serieus op ingegaan en heeft dit allemaal online gezet, Klik. Neem hier wel ff de tijd voorCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fullorder
Ik had laatst een pearl overdrive en thriller pedaal voor 25 euro samen gescoord, gewoon de aanbieder opgebeld en hij zou me een mailtje sturen. De advertentie werd verwijderd en hij heeft me nooit gemaild, geld had ik dus ook niet overgemaakt. Iemand hier toevallig een pearl overdrive en thriller gekocht de laatste tijd?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huskey
GEWELDIG!!!! Ik heb me bescheurd. Het is inderdaad een hele kluif maar wat een verhaal zeg!
inderdaad, ik zit nu halverwege het verhaal en amuseer me er kostelijk mee!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Capo
edit: damn, die fotoos zijn wel héél slecht getruceerd... dat die nigeriaan daar intrapt :o
edit2: fieuw, 1 uur en 30 minuten lezen later ben ik er door...
Leuk verhaal!
afgelopen week nog afgezet door Sieb Elverdink uit buitenpost... verkocht een bass hals in perfecte staat, mooi recht, hals pen die perfect werkt enz enz... bij aankomst bleek dat ding een onderdeel van een achtbaan en de halspen bleek totaal niet te werken... net mailtje terug gestuurd... uiteraard weet meneer van niets en kan er niets mee doen...
Ik heb heel toevallig ook een bas van hem gekocht, ( SG bas kopie uit de 70's)was een beetje raar in z'n emails maar ik heb de bas goed verpakt ontvangen en erg snel ook. Gelukkig
Zo'n naam en dorp vergeet je niet snel namelijk. Ik had 175 euro overgemaakt en was natuurlijk wel een beetje benauwd of het aan zou komen, maar geen problemen.
Lastig dit soort dingen.
ik heb eigenlijk ook alleen maar goede ervaringen met tweedehandse spullen kopen
alleen voel ik me een beetje erg genaaid over mijn Fender USA Standard Stratocaster uit 2005
ik kocht em ergens in Belgie, voor 700 euro
de halspen bleek achteraf niet 100% meer in order te zijn.. *oops*
ja belgen zijn goed met naaien.... een belg had mij ook genaaid... bassen geruild, bleek dat degene die ik kreeg een gare halspen te hebben... beter nog, de bovenkant van de halspen was er gewoon niet...(maar dat zie je niet in een donkere oefenruimte...helaas)
sinds ik OV heb haal ik alles op wat ik wil hebben, gewoon lekker t treintje pakken en persoonlijk eerlijk oversteken. dat is t veiligst.
Laatst wel een setje tuners via de post gekregen en bij aankomst waren die dingen vet beschadigd en t kwam ook veel te laat aan. was een beetje duur voor wat ik kreeg, maar verder nooit problemen gehad.
Als ik een advertentie niet vertrouw reageer ik er niet eens op; laat daarbij mijn vooroordelen de vrije loop (verdacht zijn: geen foto of aanbiedingen uit belgie, adfetensies met kwaasie feel taalvoute, prijzen die veel te laag zijn). Ik spreek altijd telefonisch af dat ik de spullen zelf kom proberen en halen en betaal nooit vooruit.
Een paar weken geleden had iemand een Gibson Challenger te koop of te ruil. Reactie gestuurd met verzoek om mij te bellen. Contact bleef in eerste instantie maar via email lopen, gevraagde extra fotoos kwamen niet door en toen bleek de gitaar uiteindelijk appeltjesgroen geverfd, bucklewear aan de achterkant en herkomst pu’s onbekend. Ja dan zegt mijn voorgevoel dat er iets niet klopt en dan haak ik af. Ten onrechte ? Jammer dan.
Heeft er iemand ook een hekel aan om je eigen adres te vertellen....
Vind dat maar niks eigenlijk. Vooral als de gene aan de andere kant ook al geheimzinnig doet haha.
Met die ene keer dat ik een Bladblazer kocht daar (om voor een schoolproject(Bvo) een hoovercraft te maken) Na veel emailen vond die man het ook leuk als ik een foto stuurde van de hoovercraft zelf en dan mocht ik em gratis hebben :rockon:
Iemand ervaring met ene t uit Arnhem, of betreft het hier iemand van het forum?
Hij bied vaak gitaren of onderdelen hiervan aan, maar het lijkt wel of z'n adv. vaker veranderen dan het weer (en dan gaat het vaak om dezelfde adv. die hij dan veranderd of er weer opnieuw opzet). Dat weerhoud mij er dan weer van om iets te kopen.
Ja. Is een handelaar die er een sport van maakt om mooie oude Japanners te slopen en daar frankensteins van te maken. Hij gebruikt ook andere letters als naam (vaak p) maar altijd uit Arnhem en het gaat altijd om gitaren/onderdelen 'helaas' zonder logo of met fender-logo die hij het liefst wil ruilen tegen vintage Japanse gitaren of Fender. En hij heeft een schuurmachine. Hij heeft de Japanse Strat van een maat van me uit elkaar gesloopt en in de meest verschillende configuraties aangeboden. De ene keer de body met andere hals en een tortoise slagplaat, een paar dagen later met witte slagplaat met een humbucker erbij. Vervolgens met originele hals, maar zonder hardware... enz enz. Ik vermoed dat meneer bij Ikea werkt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spirit
Hij adverteert vaak met 'ooit vakkundig van Fender-logo voorzien', waarmee hij bedoelt "ik heb de gitaar gisteren gekocht en meteen van Fender-logo voorzien en nu op mp gegooid".
Ik heb één keer een setje elementen aan hem verkocht, toen ik zijn 'hobby' nog niet kende. Nu doe ik geen zaken meer met hem, want als ik iets zonde vind is het slopen van geweldige Japanse gitaren, ze vervolgens effe onder de bandschuurmachine houden en daarna met 'vakkundig aangebracht Fender-logo' te verkopen als 'relic'.....
Dat dacht ik al, gisteren bood hij een vintage white Richwood aan in nieuw staat, vanmorgen stond weer de zelfde? gitaar te koop en was ie ineens zwaar gerelict en zat er haast geen lak meer op.
Mijn Ibanez K7 heb ik op Marktplaats gekocht.
Die gast had telefoonnummer gegeven, paar keer gebeld, adres gezegt, ik en mn pa zijn langs geweest, gitaar stond al klaar om uitgetest te worden.
Hij moest alleen opnieuw afgesteld worden, we hebben er uiteindelijk 750 euro voor moeten betalen, (Nieuw issie minstens 1800 euro) dus wel een lekkere goedverlopen deal:)
Ah, de Aldi had dus de Topcraft bandschuurmachine weer in de aanbieding...Citaat:
Wat is een EP?
een 7" LP.... een single dus....
kan ook zijn dta de verkoper per ongeluk gewoon de verkeerde heeft toegestuurd en dat het strax allemaal gewoon opgelost is...(heb ik ook wel is gehad) en tenzij dit ene hele zeldzame EP is, was ie vast niet duur...
haha en dat ding kna je nu in losse onderdelen van em kopen....Citaat:
ja maar dat zeg ik ;) misschien heeft hij/zij wel gewoon de verkeerde aan je verkocht... je kna even kijken of dat datsuns EPtje ook op MP staat... en dna ff een mailtje afwachten, waarschijnlijk gewoon een misverstand... heb ik ookal vaker gehad "zeg krijg ik mijn LP nog"... "heb ik die dan nog niet naar je verstuurd".. "geen idee, maar ik heb niets"... "ow shit sorry man, naar verkeerde adres toegestuurd, zodra ik em weer heb stuur ik em naar jou door" (das niet zo erg... vervelender word et als het om een wat zeldzamere gaat en die ander hem niet meer wilt terug sturen naar de verkoper... gelukkig kreeg ik toen gewoon me geld netjes terug "sorry mijn fout, geld komt eraan")
Verd*md, die rekel heeft ook de elektrische schroevendraaier bij de Aldi gescoord.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sickpunk
Benieuwd wat er mogelijk is wanneer ze weer een bovenfrees aanbieden.
Het kan bijna niet erger zijn als toen hij de kettingzaag net had aangeschaft...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unicron
http://www.davehalverson.com/gtr4c.jpg
wel dikke alu kramer neck op dat gedrocht!
Neuh, die uitsparing in het midden komt ook van de kettingzaag...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koennie
http://www.marktplaats.nl/index.php?...tml%3Fxref%3D1
Dit vind ik toch ook wel beetje vreemd.
Het zijn zogezegd echte 1969 woodstock speakers, gebruikt door Ten Years after. Waarom geen richtprijs, waarom geen meer foto's, waarom geen FATSOENLIJK tekstje, ik begrijp er echt bijna niets van.