Tussen Kunst en Kitsch
Printable View
Geen #1 meer?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7330d95dd6.jpg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dacht altijd dat Jutter een Zeeuw is, maar 't lijkt 'm inderdaad te zijn.
Super gitaar! Reële prijs, dus als ik nog in een band speelde had ik hem gehaald.
Jammer dat je hem weg wilt doen, Lex!
Soit, er komt wel weer wat moois voor in de plaats, toch ?
Zeker mooi gitaartje. Ik wilde nadat deze gepost werd al vragen 'kan ik er al op bieden of duurt dat nog een week', maar Jutter reageert altijd een tikkeltje overspannen op mijn posts dus heb me ingehouden :soinnocent:
Echter worden de meeste post van Jut over zijn zonder uitzondering (exemplarisch) zeer goede gitaren steevast opgevolgd door een advertentie in een FB groep waarin ik zit. Uiteraard met de bekende begeleidende teksten als productiegitaren van Custom Shop kwaliteit, Mexicaan die zich met iedere USA kan meten of in dit geval een 'kopie die veruit mooier en beter is dan het origineel'.
Maargoed... volgens Reverb doet een originele al snel zo'n 17-25k (wat me eigenlijk nog mee viel) als je er al één kan vinden. Dan is een gitaar die mooier en beter is voor een fractie van de prijs natuurlijk een no-brainer :seriousf:
Ik ben met Jutter ook weleens op een idee fixe gestuit aangaande de verkoopwaarde van een Strat Plus, die lag behoorlijk hoger dan wat ik van MP viste en uiteraard lag dat volgens hem aan een intrinsieke waarde waaraan ik voorbij ging.
Deze Tokai echter lijkt mij redelijk geprijsd.
Wel raar dat je je nr. 1 de deur uit doet ja.
Een van de weinige leden die ik niet persoonlijk ken, maar inmiddels toch bij naam ken door de verkooogroepen inderdaad :D
Geen schande hè, al koop en verkoop je ze maandelijks. Afhankelijk van de mate van nieuwsgierigheid en tijd en/of geld genoeg heb ik die periodes ook wel gehad.
Hahaha, grappig de reacties hier! Even voor degenen die er moeite mee hebben dat ik mijn nummer 1 weer verkoop is dat het simpelweg mijn enige gitaar is...
En nog even voor de heer Da Vinci, deze komt inderdaad uit de CS series.
En betreft "kopie die veruit mooier en beter is dan het origineel' is in mijn ervaringen met Gibson helemaal waar. Maar ja daar staat Japanse Tokais ook bekend om hè!
'Mexicaan die zich met iedere USA kan meten" : ik snap niet hoe je daar bij komt want ik heb zelden een mex te koop. Niet gaan verdraaien hè.... Misschien snap je nu dat ik liever niet heb dat je op mijn posts reageert; jij verdraaid verhalen.
Maar als reden dat je hem verkoopt omdat het je enige gitaar is zou juist een reden zijn om hem niet te verkopen.
Of het zou moeten zijn dat je geld nodig hebt of het gitaarspelen uberhaupt aan de wilgen hangt maar dat lees ik niet.
Wat ga je kopen?
Alex, lekker doen wat je zelf wilt ;-)
Het zoeken naar die gitaar die alles heeft en je niet meer los wil laten is voor de ene makkelijker dan de andere.
En als ik naar de vele gitaarhelden zie, hebben die daar ook last van anders hadden ze niet kamers vol staan met allerlei apparatuur.
Laten we ook niet vergeten dat de jacht op dat ultime voorwerp ook verslavend kan zijn, you never know whats around the corner.
de short scale van de lp lijkt mij prachtig, maar vindt die bruggen echt niet fijn, dus zou een nighthawk een optie zijn, maar zover ik begrepen heb zijn die meer longscale.
ach, er is er hier 1 die alle dingen van modden en aanpassen doorstaan heeft en altijd is gebleven.
dus voor mij is de echte zoektocht voorbij
Dank je Rolf! Ik ga ook lekker mijn eigen gang hoor, maar ik ben het onderhand een beetje zat dat je zo'n figuur je constant loopt te controleren en als hij dan iets gevonden heeft het hier moet melden. Ik vind dat ronduit kinderachtig. Jij en sommige ander en hier kennen mij wel een beetje en weten dat ik geen kwaad in mijn zin heb en jullie wil laten meegenieten. Ik heb er een hekel aan als mensen hier onderuit gehaald worden (laatst met Braddie). Die jongen heeft tenminste het lef om te laten zien wat hij kan en welke sprongen hij vooruit maakt. Om hem dan onderuit te halen vond ik ontzettend gemeen en dan ben ik met mijn reacties ook kort door de bocht. Want je bent hier toch om samen je hobby te delen in welke vorm dan ook? Zo heb ik Da Vinci ook al eens gevraagd om mij met rust te laten maar dat kinderachtige gedoe van hem gaat maar door. Ronduit zielig....
Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
Je maakt er meer van dan het is Jut. Ik ben hier ook om samen een hobby te delen. Als ik dan iets zie wat mijn aandacht trekt en relevant is in een topic deel ik dat ook. En soms onthoud ik wel eens iets en dan deel ik dat na een tijdje als het ter spraken komt.
Jij post een gitaar die jouw nummer 1 is, anderen (waaronder ik overigens) vinden 'm mooi dus het blijft nog even onderwerp van gesprek, ik zie 'm te op staan en dat post ik dan weer. Jij licht toe dat je maar één gitaar hebt en dan hebben we dat allemaal weer met elkaar gedeeld. Dat is een beetje hoe een forum werkt.
Blijkbaar heb jij met specifiek één van die posts moeite en dan ga je degene die 'm post van alles toedichten. Doet me een beetje denken aan een potje mens-erger-je-niet met mijn kinderen. Als ik toevallig wat eerder zes gooi en een voorsprong heb beginnen ze ook te miepen en roepen dat ik vals speel, maar feitelijk ben ik dan niet degene die zich kinderachtig gedraagt ;)
Vooral niet bij jezelf te rade gaan... Dat is juist jouw probleem. Een beetje kerel had allang sorry gezegd... Maar voor de zoveelste keer; wil je mij nu eindelijk eens met rust laten en niet meer reageren op min posts? Ik heb vaker gezegd dat we elkaar niet liggen. Ken je de uitspraak 'leven en laten leven' niet? Misschien heb je er wat aan.
't Was bradig en de slijp'le torfs Driltolden op de wijde weep: Misbrozig stonden borogorfs,
't Verdwoolde grasvark schreep.
'Mijn zoon, vrees steeds de Krakelwok! Zijn kakement, zijn grepe klauw! Vrees ook dejubjub-vlerkenbrok,
De gritse Bandjegauw!'
Jij verdenkt Bordemor ???
Zelden een topic gezien dat zo aardig liep en zo snel verzuurde.
#weekvandelangetenen
https://media1.tenor.com/images/b0d1...temid=12552545
Het azijn-topic had daar ook een handje van.
Mijn absolute Nr.1 is mijn Fender USA Yngwie Malmsteen Strat uit 2015.
Ik vind het zo makkelijk spelen met de scallops dat het "raar" is geworden om een normale gitaar te bespelen.
een normaal fretbord geeft weerspanning en daar hou ik niet van. Scallops geeft je zo'n prachtige vibrato en controle over je vibrato dat ik verslaafd ben geworden aan dat gevoel.
Snaardikte: 008-046
https://www.mupload.nl/img/dgv9ntqpc.jpg
Hele gave Strat. Spermawit met maple hals, yummie 😘
Ik heb niet echt een numero uno.....van alles al "geprobeerd". is het dan niet de juiste gitaar? Of prikkels.
Maybach Lester en Stradovari. maar dat was het niet.
Elite Strat en een Gibson Les Paul uit 2002...dat was het beste jaar zeiden ze...weg ;-)
Japanse Fender Tele....totaal niet dus.
Yep Original Jazzmaster! mijn favoriet! En nu eigenaar van de Tokai hierboven :-)
Verschrikkelijk gaaf ding trouwens....en Alex (fijne kerel btw) veel plezier met je nieuwe Elite Strat! Nice meeting you!
@Napoje: ik speel vooral 80's shred stuff a la Malmsteen dus dat heeft er vooral profijt op. Voor gewoon akkoorden ben ik het ook gewoon. Radius is trouwens 9,5.
Ze zeggen altijd dat je moet opletten dat je niet te hard op je snaren drukt want anders klinken ze vals... persoonlijk vind ik het bullsh.. want ik speel op superlichte snaren 0.08-0.46 en dat nog eens een halve toon lager gestemd en ik krijg ze echt niet vals gedrukt hoor. Mag je nog zo hard drukken en tegelijk zo hard rammen met je pick als je wil(1.5mm pick)
Het zit vooral in mensen hun hoofd denk ik omdat het niet "normaal" is...
Ik speel beter zonder hout onder mijn vingers want dat heeft weerstand.
Voor shred dan!
Ik kan me voorstellen voor gewone akkoorden te tokkelen dat dit anders is.
Ik speel beide erop zonder problemen.
Het is wat je gewoon bent en het is vooral dat "normale" te verbreken.
Ik heb geen seconde spijt dat ik ben overgestapt en ik hoop volgend jaar een 2e aan te kopen met rosewood toets(puur voor de looks). Het zijn spijtig genoeg dure krengen. 2500€ is best kostelijk.
Mooie strat. Malmsteen is fan van Ritchie Blackmore (ik ook), die ook op scalloped strats speelt. Weet niet of hij de eerste was, wel de bekendste!
Ik heb ergens gelezen dat John Mclaughlin de eerste elektrische gitarist was die er mee speelde, hij had een aangepaste ES345 en gebruikte het vooral voor die heftige Indiase stijl van vibrato. Blackmore was de 2e en heeft het waarschijnlijk van John overgenomen want die 2 kenden elkaar goed maar hij is ook groot liefhebber van traditionele luit-muziek en die hebben ook vaak -scalloped- toetsen dus dat zou ook nog kunnen (of beide natuurlijk).
Ha ben jij het! Leuk gesprek met jullie gehad! Toffe mensen zijn jullie. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, ik hoop dat het wat voor je is. Op de terugweg zat ik nog te denken dat we beiden nog steeds zoekende zijn naar de ultieme gitaar, als die al bestaat😁Maar de zoektocht hoort ook bij onze hobby toch?! We houden contact!
Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
@grayfink Blackmore was Malmsteen zijn idool.
Nu de scallop van Yngwie is veel extremer dan die van Blackmore. Die van Blackmore was geloof ik enkel onder de dunne snaren en die van Yngwie is overal even extreem.
Mister Malmsteen zegt dat hij het idee niet van Blackmore heeft gejat.
Toen hij in Stockholm werkte als luthier moest hij een oude middeleeuwse luit herstellen. Die had ipv frets scallops en dat gaf hem het idee om dat bij een slechte gitaarhals te doen en daarna bij een goeie...
Dat dit werkelijk zo is hebben veel mensen hun twijfels aan aangezien hij alles kopieërde van Blackmore. In de tijd van Alcatrazz zag hij er identiek uit als Blackmore zei Graham Bonnet.
Ik heb Malmsteen zijn zeer goede biografie liggen(echte aanrader) en daar staat het hele verhaal ook in.
Hij was 20 toen ie naar de USA vertrok en hij zal best aan dingen in zijn slaapkamer geknutseld hebben maar bij luthier die middeleeuwse instrumenten herstelt stel ik me toch iets anders voor :D
goh hij kan best in de leer zijn geweest bij een luthier in Stockholm.
En een luthier krijgt best wel vaak andere dingen dan alleen gitaren over de vloer hoor dus de kans is er wel.
Blijkbaar is hij handig met gereedschap. Vooral houtbewerking.
Persoonlijk denk ik dat het een mengeling van de 2 verhalen is geweest.
Hij zegt zelf ook: je had toen geen internet, je kon niet zo maar opzoeken of Blackmore een scalloped strat had.
Hij zal het als Blackmore freak natuurlijk wel geweten hebben... Daarom gebruikt hij ook Marshalls enzo.
Volgens mij heeft hij bij die luthier die luit gezien en heeft dat gewoon de doorslag gegeven. toen zag hij de scallops in het echt en had hij een betere referentie of voelde hij het gewoon eens echt aan.
maar hey dat denk ik ervan he ;) en dat blijf ik ervan denken want dat vind ik persoonlijk een leuk verhaal.
Ik heb recent weer eens mogen ervaren hoe nauwkeurig 'de pers' is met het onderzoeken en navertellen van een gebeurtenis. Daar moeten wij ons niet al teveel van voorstellen....... dus.