Eens, maar als dat de doorslag moet geven zijn we allemaal met een setup van € 500,- het mannetje en dat kan natuurlijk nooit de bedoeing zijn ;-)
Printable View
Wat is daar mis mee ?
Dat is aan jou om uit te leggen , jij beweerd toch dat het nooit e bedoeling kan zijn dat we allemaal met een set up van 500 euro het mannetje zijn
Nou weet ik wel dat interpunctie niet bij iedereen op dit forum een sterk punt is (getuige onder andere de spatie voor de komma, het ontbrekende streepje tussen set up en het ontbreken van een punt aan het einde van de zin in bovenstaande quote), maar die puntkomma, gevolgd door een streepje en 'haakje sluiten' aan het einde van mijn zin staan daar niet voor niks Brad.
Even een weinig off topic
De topic titel i.c.m. de nu voorlaatst genoemde heer Da Vinci brengt me steeds direct terug naar de man in onderstaand clippie.
Ooooow, wat was ik jong en oooow, wat wilde ik graag zijn als Paul Da Vinci. Als ik er zo uitzag en zo mooi kon zingen en zo'n mooi lied kon schrijven, nou dan kon ik alle mooie meiden krijgen en dan zou ik ze helemaal aan gort neu....
Enfin...., na al die jaren denk ik er toch iets genuanceerder over. Oordeel zelf.
https://youtu.be/63oFLpR1Bzg
Maar hoe ik die kerel ooit mooi heb kunnen vinden is me nu al een tijd een groot raadsel. :dontgeti:
Henk Pal wilde ook graag Paul da Vinci zijn
https://www.youtube.com/watch?v=momRf5EtCU4
Wat een rotkop! Wat een kutnummer!
Geweldig!!!! :seriousf:
Ik weet niet wat er onder speelcomfort verstaan wordt. Er is een verschil van mensuur, fretdikte en van radius.
Comfort is niet meer dan een voorkeur voor het een of ander. Of hebben we het over de belly cut?
Iets met een tuinpad...
Dan gaat het toch vooral om upper frets acces en een zwevende trem, en niet zozeer of de hals lekker speelt, lijkt me.
Ik geloof dat Ad van den Berg de Les Paul lekkerder vond spelen maar e attack van de stratocaster ook zeker kon waarderen , daarom was hij op zoek naar een gitaar die beide eigenschappen had
Ik ben ook altijd op zoek geweest naar een gitaar die het beste van twee werelden in zich verenigde
Ik heb een Jem FP 77 gehad, maar veel attack moet je in zo'n FR equipped gitaar niet zoeken. Dat staat ver af van een tele of een strat.
Als je het beste van twee werelden zoekt, test dan eens een Reverend Buckshot, Flatroc of Double Agent. Korina body, geschroefde hals, stop tail piece of Wilkinson trem, 22 jumbo frets, 12 inch radius, en als kers op de cake, een basscontourknob.
Ibanez, Wat is dat!!! Daar breek ik men vingers op. De PRS voelde eerlijk erg kitch aan, net speelgoed. Een tele met 2 paf's WAAAAAAAAAW.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Foto's? ☺
Of niet gekocht?
Dat de hals onder een hoek in de gitaar steekt bij een LP vind ik ook een groot verschil met de rechte planken van strat en tele.Zijn de gitaren van VOX geen optie?
Heeft de ts nu iets gekocht?
Als je iets niet bevalt moet je doorpakken en kopen en vooral foto's posten! Nu!!!!
Ja hallo, ik was om 14.00u bij bax en ben nu bijna thuis. Ik heb alles getest dat in de winkel hing en er 3 uit magazijn laten halen. Qua HH teles niet zoveel keuze maar ik heb een gekocht. als ik zo thuisben maak ik foto's.
Spannond, toch een Fender FMT Tele HH misschien?
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad
We letten niet op de puinhoop en slecjt belichting.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...cfef72173b.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...84d8e65121.jpg
Nog effe leutgemaakt bij bax
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...c152b2daf5.jpg
Ik heb ook op de Indonesische versies gespeeld. Laat me stellen dat de seymours goed waren. Maar de rest vond ik ee echt niet fijn uitzien.
Ik wil in deze ook nog seymours proppen en dan gaan met die banaan.
Hij kan in elk geval stevig rocken!
Missie geslaagd dus. Mooie tele.
Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad
Kun je ook uitleggen waarom je deze lekkerder vind spelen dan een Les Paul ?
ik vind dat je de gitaar moet terugbrengen
De adviezen en besprekingen waren nog lang niet afgelopen en zo komt er veel te vroeg een einde aan dit topic
Ja, ik heb vandaag ook de esp hetfield lp en een Ibanez variant bespeeld. De hetfield klonk fenomenaal maar vanaf ik de hogere frets wil spelen heb ik een probleem met de afstand waar mijn duim blokkeerd. Dus waar de nek de body joined en waar ik mijn vingers fret.
Tot de body verbinding is er geen probleem met spelen maar verder is een ramp. probleem is ook dat de lp dunnere frets lijkt te hebben.Mijn vinger stropt op een of andere manier mijn bends enkel bij les pauls. Ik had hetzelfde probleem bij de Ibanez gitaren. Is het een 12 of vlakker radius die daarvoor zorgt? geen idee. Mijn classic 60 player heeft ook een 12 radius en daar speel ik zonder problemen op.
Ik weet gewoon niet wat het probleem juist is maar het werkt niet.
Niks mis met de gitaar die je nu hebt. Gefeliciteerd. :)
Mooie gitaar hoor, gefeliciteerd!
Gefeli! Soms staat iets naar je handen en soms niet.
Ik denk dat jij je leven lang zal blijven proberen op alle LP's die je in handen krijgt, tot dat......:noob:
Totdat??????
Het zijn neus uitkomt en definitief aan de telecaster gaat