https://m.youtube.com/watch?v=j4hcG95PSqc
Printable View
Bijzonder instrument! Fijne sounds! Gefeliciteerd
damn! da's een beauty hoor!
Mooi hoor! Kun je trots op zijn!!
Kikke.....
Je bent tijdens de bouw altijd vrij kritisch geweest op wat jij kwaliteit vindt en wat niet... En dat heeft zich vertaald & icm je ontwikkelend vakmanschap in een heel knappe gitaar.....
Heel leuk om dit draadje te mogen volgen. Ook de amp die je erbij gezocht hebt: de Fender Excelsior Pro..... Heel mooi...
Heel vet geworden! Mist maar een ding als je het mij vraagt. Een logo/decal op de headstock (gewoon je eigen ontwerp). Is nu te wit en te leeg! En een Excelsior is altijd goed, kun je niet fout mee gaan!
Al mijn zelfbouw gitaren (zijn er maar twee) hebben bewust geen decal. Ik draag bv ook geens T-shirts met een merknaam er op geprint. Ik vind dat niet zo mooi, zo'n lege headstock is juist een beetje maagdelijk :)
Die excelsior icm met deze gitaar klinkt erg fijn. Alleen voor thuis gebruik eigenlijk te krachtig.
Dit project was ook voornamenlijk een test voor mijn geduld. Hoe vaak ik wel niet dacht, laat die klote binding maar als ik er weer door heen ging met schuren. Of dat de epoxy niet goed gemengd was, of dat ik de bigsby 3 keer heb moeten lassen, of dat ik tegen beter weten in toch die acryl verf gebruikte en alles er weer af kon halen, of dat na het 2k spuiten het droogproces wilde versnellen door de kamer op te warmen met een electrische kachel gedurende een hele werkdag waardoor de lijmnaden open sprongen en ik weer opnieuw kon gaan spuiten.
Sinds november er mee bezig geweest. Ben nu ook wel even klaar met gitaar bouwen. Eerst maar eens aan mijn gitaarspel werken. Wordt een beetje sneu als je zoveel mooie gitaren hebt zonder dat je een fatsoenlijk partijtje kan spelen ;)
Geile plank geworden! Mooi hoor, respect. Heeft inderdaad enige tijd geduurd, maar dat maakte het ook een leuk topic, mooi om te volgen hoe je pad naar succes verliep en het je geduld op de proef stelde (moest lachen om die post van je hierboven, vooral dat punt over de kamer verwarmen). Geweldig wat een mooie over de top gitaar het is geworden. Qua spelen: mooie stukjes. Heerlijk geluid in die tussenstand en met de switch naar boven, (maar met de switchelector naar beneden kan dat niet beter? Klinkt hier nogal dof en zachter.) (ennuh hoe klinkt hij met randje Fuzz of OD? Lekker vuig?)
Echt een prachtige gitaar!
Toch maar de finishing touch aangebracht en een transparante pickguard bij thoman gekocht. Was goedkoper om dat ding te kopen dan een complete acryl plaat bij de praxis. Uiteraard paste het ding totaal niet, dus heb de schuurband machine aangezet en de pickguard eerst vlak geschuurd zodat de cutouts van de pickups weg waren. Toen vervolgens nog een paar keer de boel kleiner geschuurd en op goed geluk met een dremel en ijzerzaagje de nieuwe cutouts voor de pickups er in geschuurd/gezaagd.
Achterkant goud gespoten en gemonteerd.
http://i.imgur.com/4RNK50j.jpg
http://i.imgur.com/H621Cz2.jpg
wat een mooie is deze geworden....goud en wit....prima combinatie
Prachtig! Knap gemaakt en een sjieke klassieke combo tussen wit en goud!
Zo dan! Chique hoor...!
knap gedaan! met name de bindings aanbrengen op een bestaande neck is niet evident.
Super resultaat hoor, zeer leuk geweest om te volgen :noob:
Mooi project hoor.
Persoonlijk niet zo weg van gouden hardware, maar in deze combi past het echt wel goed.
Chique combi.
Gr. Branko