En dan te bedenken dat je al eerder weg wou en nog niet in het amphok was geweest .
Goede koop Henri , leuke bakken van Xavier.
Printable View
En dan te bedenken dat je al eerder weg wou en nog niet in het amphok was geweest .
Goede koop Henri , leuke bakken van Xavier.
Haha, klopt. Ik was compleet aan het amphok voorbij gelopen, en normaal zou ik er ook niet zoveel interesse in hebben gehad, maar omdat jij zei dat er allemaal oude Marshalls stonden, ben ik toch maar even wezen kijken. Die oude Marshalls hadden volgens mij een "beetje" onderhoud nodig, want ik vond ze erg slecht klinken, maar die gemodde JMP'tjes van Xavier daarentegen..... om een puntje aan te zuigen, wat een sound.
Het mooie eraan is ook vooral dat Xavier's insteek was om te kijken wat er mogelijk was met zo'n simpele, maar enorm mooie basis amp. Hij heeft er echt iets moois van gemaakt, niet alleen qua sound, maar ook qua functionaliteit en looks.
Er zitten maar 2 gaten extra in de faceplate. In het chassis zitten deze gaten al.
Als je een ouwe (i.v.m. betere trafo's en overige elektronika) 1987 of 1959 op de kop kunt tikken, zitten de gaten er al in. :ok:
Een London City is ook een goeie(/betere) basis volgens Xavier, vanwege zeer goeie trafo's.
Voor geïnteresseerden: http://drtube.nl/nl/modificaties/2-channel-mod
Hartstikke mooi maar nu willen we natuurlijk wel filmpjes en vergelijkende mp3-tjes zien en horen :rockon:
:D Nou ja, op zich is het high input kanaal ongeveer hetzelfde gebleven. Xavier heeft van één of twee caps de waarde veranderd, waardoor dit kanaal minder "gruizig" klinkt, en bovendien heeft hij veel Orange Drop condensatoren gebruikt, welke een minder gruizig karakter geven.
Ik moest eerst even die term snappen, maar toen ik beide amps naast elkaar bespeeld had, begreep ik het; zijn gemodde versie klinkt voller, ronder, minder "pijn-in-de-oren-hoog", en wat punchier, zonder dat het karakter van de sound daadwerkelijk veranderd is.
Het cleane kanaal heeft wel een echte upgrade gehad, en de gainboost is een leuk extra'tje.
....maar zodra ik representatieve clips heb, zal ik ze posten. :ok: